//
کدخبر: ۲۷۳۸۰۱ //

کاپیتان تورج دهقانی زنگنه کیست؟+فیلم

در این نوشتار سعی خواهیم کرد به معرفی کاپیتان تورج دهقانی زنگنه بپردازیم.

کاپیتان تورج دهقانی زنگنه کیست؟+فیلم

تورج دهقانی زنگنه در سال 1337 در یک خانواده متوسط و با اصل و نسب و ریشه دار استان کرمانشاه متولد گردید.
به گزارش فرتاک نیوز، او بعد از اخذ مدرک دیپلم با قبولی در آزمون خلبانی دوره های آموزشی را در آمریکا گذراند و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و در حالی که شرایط برای ماندگاری‌اش در آمریکا فراهم بود، قید حضور در ینکه دنیا را زد و به ایران بازگشت تا در زادگاهش خدمت نماید.

کاپیتان تورج دهقانی زنگنه از زندگی مشترکش دارای دو فرزند دختر و یک پسر می باشد.

با آغاز جنگ تحمیلی عراق او به همراه خیلی دیگر از خلبانان تیز پرواز ایران اسلامی بارها و بارها به مواضع دشمن بعثی حمله کردند و  توانستند عملیات‌های هوایی بسیاری را با موفقیت پشت سربگذارند.

نشست خبری کاپیتان تورج دهقانی زنگنه مدیرعامل هواپیمایی هما

از کاپیتان تورج دهقانی زنگنه به عنوان یکی از خلبان‌های تاثیر گذر دوران جنگ تحمیلی یاد می‌شود که با رشادت‌های فراوانی خود در طول هشت سال دفاع مقدس، نام خود را در تاریخ صنعت هوایی کشور و دفاع مقدس به ثبت رسانده است.

بعد از پایان جنگ تحمیلی او که همیشه شوق پرواز را در دل داشت، روی به  آموزش خلبانی هواپیماهای مسافربری آورد و مدارک آن را دریافت کرد تا هم چنان در پرواز حضور داشته باشد.

سرتیپ خلبان تورج دهقانی زنگنه در ادامه فعالیت های خود بعنوان مشاور فرماندهی ارتش جمهوری اسلامی و همچنین سالها فرماندهی آشیانه جمهوری اسلامی را بر عهده داشت. مسئولیتی سنگین و بسیار حساس  که در حدود 15 سال بر عهده او نهاده شده بود.

کاپیتان زنگنه یکی از بنیانگذاران شرکت هواپیمایی معراج بود و در سال 1389 توانست مجوز این شرکت هواپیمایی را از سازمان هواپیمایی کشوری دریافت نماید . شرکتی که در بدو فعالیت به دو قسمت تشریفاتی و مسافری تقسیم  گردید که ناوگان تشریفاتی در اختیار دولت و ناوگان مسافری به نقاط مختلف ایران پرواز دارد.

کاپیتان تورج دهقانی زنگنه در دوران مدیریتش بر شرکت هواپیمایی معراج توانست خدمات ارزنده‌ای را ارائه دهد و در اوج تاخیر شرکت‌های هواپیمایی که مردم را کلافه کرده بود،  پروازهای این شرکت را در موعد مقرر انجام میداد و براساس اعلام سازمان هواپیمایی کشوری، در سال ۱۳۹۳ این شرکت با میانگین زمان تأخیر ۷ دقیقه‌ای کمترین تأخیرات پروازی را در میان شرکت‌های هواپیمایی دیگر داشت.

یکی دیگر از موفقیت‌های کاپیتان تورج دهقانی زنگنه در دوران مدیریت‌اش در شرکت هواپیمایی معراج این بود که  در سال ۱۳۹۵ هواپیمایی معراج رکورد طولانی‌ترین پرواز ایرانی را با انجام پرواز هیئت دیپلماتیک جواد ظریف از سیدنی به تهران که به مدت ۱۷ ساعت بدون توقف و سوخت‌گیری انجام شد را شکست .

خلبان تورج دهقانی زنگنه در تاریخ پانزدهم اردیبهشت سال 1398 با تأیید هیأت دولت و ابلاغ حکم از سوی وزیر راه و شهرسازی، به مدیرعاملی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران منصوب شد و تاکنون نیز این مسئولیت را برعهده دارد.
یکی از اقدامات ارزنده مدیریت او در شرکت هواپیمایی ایران‌ایر، انجام موفقیت آمیز انتقال حجاج ایرانی به مکه مکرمه و مدینه منوره در سال 1398 بود که علی‌رغم تحریم های شدید و در حالی که همه نگران انجام به موقع  پرواز حجاج بودند، این اتفاق را به نحو بسیار مطلوبی رقم زد تا در کارنامه مدیریت‌اش به ثبت برسد.
 

براساس شنیده‌ها قرار است کاپیتان تورج دهقانی زنگنه بعنوان معاون وزیر راه و شهرسازی و ریاست سازمان هواپیمایی کشوری  عهده دار این مسئولیت شده و جانشین علی عابدزاده‌ای شود که حدود 5 سال در این پست مدیریت کرده است.

کاپیتان زنگنه رییس سازمان هواپیمایی کشوری شد

کاپیتان تورج دهقانی زنگنه با تایید هیات وزیران به عنوان بیست و نهمین رییس سازمان هواپیمایی کشوری ایران رسما منصوب شد.

پانزدهم مردادماه در جلسه هیات دولت با انتصاب کاپیتان تورج دهقانی زنگنه بعنوان ریاست سازمان هواپیمایی کشوری موافقت و او جایگزین علی عابدزاده شد

کاپیتان تورج دهقانی زنگنه پیش از این و از تاریخ 15 اردیبهشت ماه سال 98 مدیرعاملی شرکت هواپیمایی ایران ایر را بر عهده گرفته بود.

تورج دهقانی زنگنه پیش از این مدیرعامل هواپیمایی معراج و رئیس هیئت‌مدیره انجمن شرکت‌های هواپیمایی ایران بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۳۸۰۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان