//
کدخبر: ۷۸۶۹۷ //

دردهای شکم و روده را با قرص هیوتکس تسکین بده!

قرص هیوتکس در اسپاسم گوارشی یا ادراری -تناسلی، قاعدگی دردناک همراه با اسپاسم، اسپاسم حاد، مانند قولنج صفراوی یا کلیوی به کار برده می شود. در این مقاله شما را با معایب، عوارض قرص هیوتکس آشنا می‌کنیم.

دردهای شکم و روده را با قرص هیوتکس تسکین بده!
به گزارش فرتاک نیوز،

قرص هیوتکس برای درمان انواع دردهای شکمی و دردهای دیگر مربوط به شکم و اطراف آن به کار می رود.

این قرص در سه ماه اول بارداری تجویز نمی‌شود. قرص هیوسین سبب  شل شدن عضلات صاف اعضای حفرات شکمی و لگن می گردد.

هیوتکس نام تجاری هیوسین میباشد

قرص های هیوتکس را میتوان با نام قرص هیوسین نیز تهیه نمود اما باید توجه داشت که آن را فقط طبق دستور پزشک مصرف نمایید و از استفاده بیش از حد آن خودداری نمایید.

در هنگام گرمی هوا و انجام تمرینات ورزشی، این دارو را با احتیاط مصرف نمایید، زیرا باعث افزایش درجه حرارت بدن می شود. مصرف قرص هیوتکس ممکن است باعث خواب آلودگی شود، پس از مصرف آن در هنگام کار با وسایلی که نیاز به احتیاط دارند و در هنگام رانندگی، خودداری نمایید. همچنین مصرف این قرص ممکن است سرگیجه ایجاد کند به همین جهت در هنگام نشستن و یا برخاستن ناگهانی احتیاط نمایید.

قرص هیوتکس برای درمان انواع دردهای شکمی و دردهای دیگر مربوط به شکم و اطراف آن به کار می رود، که در این مقاله کاربردها و عوارض دارویی قرص های هیوتکس آشنا خواهید شد.

هیوتکس نام تجاری هیوسین است. قرص هیوتکس برای تسکین دردهای شکمی و درد روده، سندروم روده تحریک پذیر، درمانی برای اسهال و دردهای ناشی از انقباض عضلات صاف مانند کولیک کلیوی مورد استفاده قرار می گیرد. در این مقاله به بررسی کاربردها و عوارض هیوتکس می پردازیم که امیدواریم این مطالب برای شما نیز مفید باشد.

کاربرهای قرص هیوتکس

بررسی کاربردهای قرص هیوتکس

همانطور که گفته شد داروی هیوتکس برای درمان مشکلات شکم و روده مورد استفاده قرار می گیرد اما این دارو در دوران بارداری مخصوصا سه ماه اول و شیردهی تجویز نمی شود و مصرف آن فقط طبق نظر پزشک است.

راهنمایی های عمومی برای مصرف صحیح هیوتکس

قبل از مصرف این قرص اگر موارد زیر را داشتید حتما با پزشک خود در میان بگذارید.

اگر در هنگام تجویز این دارو داروی دیگری مصرف می نمایید، مخصوصا داروهای ضد افسردگی، کتوکونازل، آنتی اسید ها، آرام بخش ها و پتاسیم کلراید به پزشک خود بگویید.

در صورت باردار بودن و یا شیردهی حتما پزشک خود را در جریان قرار دهید

اگر سابقه حساسیت یا آلرژی به هیوتکس یا داروهای مشابه آن مانند بلادونا، هیوسیامین، آتروپین و یا هرگونه حساسیت به غذاهای مختلف دارید پزشک را در جریان قرار دهید.

اگر به هرنوع بیماری به خصوص مانند بیماری های کلیوی و کبدی، قلبی و عروقی، گوارشی، گلوکوم، پرکاری تیروئید، مشکلات دفع ادرار، تب و خشکی شدید دهان، بزرگی پروستات و بیماری های روده و یا انسداد روده دچار هستید قبل از مصرف این قرص پزشک خود را در جریان قرار دهید.

نحوه و مقدار مصرف این دارو

این قرص را طبق نظر پزشک یک ساعت قبل از غذا و همچنین دو تا سه ساعت بعد از مصرف داروهای ضد اسهال و آنتی اسید مصرف نمایید. مقدار مصرف هر دارو را پزشک تعیین می کند، اما مقدار مصرف معمول آن در بزرگسالان برای درمان ناراحتی های روده ای و ادراری و یا قاعدگی دردناک، ۱۰ تا ۲۰ میلی گرم و سه تا ۴ بار در روز است. مصرف این دارو در کودکان نیز فقط طبق نظر پزشک است.

عوارض جانبی هیوتکس

همه ی داروها علاوه بر اثرات مطلوبی  که برای درمان دارند، امکان بروز برخی از عوارض ناخواسته نیز در آنها وجود دارد. این عوارض در همه ی افراد رخ نمی دهد ولی امکان بروز یکی این عوارض در برخی از افراد وجود دارد. در صورت ملاحظه و بروز هر یک از این عوارض داروی هیوتکس که در ادامه عنوان شده است، سریعا پزشک خود را در جریان قرار دهید.

  • سرگیجه مداوم
  • غش
  • درد چشم
  • اغتشاش شعور
  • یبوست
  • خشکی دهان، بینی و گلو و یا پوست
  • افزایش تعریق

همچنین عوارض بیش از حد داروی هیوتکس موارد زیر می باشند :

  • تاری دید
  • تشنج
  • ضعف شدید عضلات
  • مشکلات تنفسی
  • سرگیجه
  • خستگی شدید
  • خواب آلودگی شدید
  • خشکی شدید دهان، بینی و یا گلو
  • مسمومیت: در صورت استفاده بیش از حد تجویز پزشک، بیمار را سریعا به بیمارستان انتقال دهید.

شرایط نگهداری هیوتکس

قرص هیوتکس را دور از نور و رطوبت و در دمای زیر ۳۰ درجه سانتی گراد نگهداری نمایید. دارو را دور از دسترس اطفال قرار دهید و همچنین از مصرف تاریخ گذشته آن خودداری نمایید.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: الودکتر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۸۶۹۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان