//
کدخبر: ۴۵۵۴۸۲ //
آشپزی| خورش ناردون مجلسی

طرز تهیه مرغ ناردونی به روش اصیل شمالی​| واقعا لذیذه!

غذاهای اصیل شمالی بسیار خوشمزه و متنوع هستند که یکی از محبوب‌ترین آنها خورش ناردون است.

طرز تهیه مرغ ناردونی به روش اصیل شمالی​| واقعا لذیذه!
به گزارش فرتاک نیوز،

 

 این غذای لذیذ و مجلسی برای پذیرایی از مهمانان در مجالس مختلف مناسب است و طعم و عطر آن اشتهای هر کسی را باز می‌کند. طرز تهیه خورش ناردون با بوقلمون یا مرغ شبیه به خورش فسنجان است و تفاوت‌های اندکی با یکدیگر دارند که در مقاله امروز برایتان توضیح خواهیم داد.

مواد لازم برای تهیه خورش ناردون مجلسی و خوشمزه عبارتند از:

مرغ یا بوقلمون 4 تکه

پیاز 1 عدد

انار 1 عدد

سیر 3 حبه

آب انار یک و نیم پیمانه

رب انار 4 قاشق غذاخوری

رب گوجه‌فرنگی 1 قاشق غذاخوری

نمک، زردچوبه، فلفل سیاه و روغن، به مقدار لازم

دستور پخت خورش ناردون

در ابتدای کار پیاز را به شکل نگینی و ریز خرد کنید و با مقداری روغن درون قابلمه تفت دهید. اجازه دهید پیاز سبک و طلایی شود و پس از آن سیر رنده شده را به قابلمه اضافه کنید و به مدت یک دقیقه تفت دهید.

تکه‌های مرغ یا بوقلمون را درون قابلمه بریزید و کمی زردچوبه و فلفل سیاه به آن اضافه کنید. هر دو طرف گوشت‌ها را سرخ کنید و پس از آن گوشت‌ها را از قابلمه خارج کنید و کنار بگذارید.

در این مرحله از طرز تهیه مرغ ناردونی شمالی رب گوجه‌فرنگی را به سیر و پیاز درون قابلمه اضافه کنید. سپس رب را تفت دهید تا خامی آن از بین برود و در ادامه رب انار را به مواد اضافه کنید و پس از یک دقیقه مقداری نمک به مواد بزنید.

پس از تفت دادن رب‌ها تکه‌های گوشت را درون قابلمه بچینید و درب آن را ببندید. اجازه دهید خورش ناردون با حرارت بسیار کم و به مدت ۳ ساعت پخته شود. در این فاصله آب انار به خورد گوشت مرغ می‌رود و خورش طعم جذاب و لذیذی به خود می‌گیرد.

نصف انار را دان کنید و ۱۰ دقیقه قبل از پخت به خورشت اضافه نمایید. دقت داشته باشید پس از ۱۰ دقیقه زیر خورش را خاموش کنید؛ زیرا دانه‌های انار سفید می‌شوند و ظاهر بدی به خود می‌گیرند. در نهایت با چشیدن طعم خورش مقدار ادویه آن را در صورت نیاز بیشتر کنید. حالا خورش ناردون شما آماده است و می‌توانید همراه با برنج آن را نوش جان کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۵۴۸۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان