//
کدخبر: ۴۵۷۳۷۶ //
نماینده وزیر نفت:

شناخت بسترهای فساد برای پیشگیری از تخلفات ضروری است

نماینده وزیر و مدیرکل دفتر هماهنگی رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان وزارت نفت بر لزوم شناخت بسترهای فساد در پیشگیری از تخلفات تأکید کرد.

شناخت بسترهای فساد برای پیشگیری از تخلفات ضروری است

"علیرضا علیان‌نژاد" نماینده وزیر و مدیرکل دفتر هماهنگی رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان وزارت نفت در نشست هم اندیشی راهکارهای کاهش تخلفات اداری کارکنان صنعت نفت که با حضور مدیران و نمایندگان شرکت های تابعه وزارت نفت در استان کرمانشاه، در محل شرکت گاز استان برگزار شد، اظهار کرد: شناخت بسترهای فساد در پیشگیری و مقابله با تخلفات اداری بسیار مهم و ضروری است.

وی افزود: مواردی همچون مناقصات، واگذاری ها، اجرای پروژه ها، قاچاق سوخت و...  می تواند از موارد و بسترهای ایجاد فساد در وزارت نفت باشد.

علیان نژاد بیان کرد: در راستای مأموریت های محوله معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی  و تأکید مقام عالی وزارت در کاهش تخلفات اداری کارکنان صنعت نفت اقدام به حضور و برگزاری دوره های هم اندیشی و آموزشی در شرکت های مختلف تابعه وزارت نفت می کنیم.

وی در ادامه ضمن تشریح روند و سازوکار رسیدگی به تخلفات در مجموعه متبوع خود، رعایت قوانین و مقررات را در از بین بردن تخلفات مؤثر دانست.

مدیرکل دفتر هماهنگی رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان وزارت نفت برلزوم برنامه ریزی و دوری از حاشیه در اقدامات و فعالیت ها تأکید کرد.

42c2ce10-b35c-4dcf-ad6a-3044139a47ab

وی در ادامه از اهمیت انعکاس خدمات دولت سخن گفت و تصریح کرد: روابط عمومی ها نقش مهمی در بیان خدمات دولت بر عهده دارند.

علیان نژاد در پایان با بیان همگی باید شعار سال رهبر معظم انقلاب را سرلوح خود قرار دهیم،  گفت: باید با همبستگی خدمتگزار مردم باشیم و لبخند رضایت واقعی را بر لب آنها بنشانیم.

برخی قوانین خود زمینه‌ساز تخلف هستند

در ادامه این نشست ناصر حسینی مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه از وجود برخی قوانین که خود زمینه ساز و موجب تخلفات هستند انتقاد کرد و گفت: برخی عوامل و قوانین برون سازمانی رفتارهای درون سازمانی اثر سوء می گذارند.

وی با بیان اینکه اثر بخشی هیأت رسیدگی به تخلفات بسیار مهم است، گفت: برخوردهای این هیأت باید به موقع و بازدارنده باشد تا جلوی تخلفات احتمالی را بگیرد.

حسینی تأکید کرد:باید با افرادی که مسئولیت‌پذیر نیستند و ترک فعل و یا کم کاری می کنند برخورد جدی شود.

گفتنی است؛ در راستای این نشست یک دوره آموزشی با موضوع کاهش تخلفات اداری کارکنان صنعت نفت با حضور سجاد باقرپور معاون حقوقی مدیرکل دفتر هماهنگی و رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان وزارت نفت و شرکت جمعی از مسئولین و کارکنان شرکت گاز استان و نماینده های شرکت های تابعه وزارت نفت در استان کرمانشاه، در محل شرکت گاز استان برگزار گردید.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۷۳۷۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان