//
کدخبر: ۴۵۷۰۶۲ //

پرداخت وام ۱۵ میلیونی بلا عوض

حجت الاسلام اسماعیل تدینی در گفتگو با خبرنگار با اشاره به برگزاری دوازدهمین طرح انتصاب در بقاع مبارکه گیلان و در آستانه امامزادگان امیر حیدر و امیر احمد امیربند رودسر اظهار داشت: با اجرای این طرح یک هزار بسته معیشتی به ارزش 573 میلیون تومان بین نیازمندان توزیع شد.

 پرداخت وام 15 میلیونی بلا عوض
به گزارش فرتاک نیوز،

وی با بیان اینکه این بسته های معیشتی از محل درآمدهای موقوفات، کمک های بقعه متبرکه و کمک های خیرین تهیه شده است، تصریح کرد: در این مراسم 313 بسته رفاهی به ارزش 157 میلیون از طریق مراکز و موسسات حمایتی افق بقاع مبارکه بین جامعه هدف توزیع شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان ادامه داد: طی این طرح، 11 میلیون تومان امداد به مواد مخدر برای 11 نفر و کمک درمان و خرید دارو به مبلغ 24 میلیون تومان برای 19 نفر از سایر بخش های طرح در روز 12 برنامه ریزی می شود. اردیبهشت امسال شده است.

وی افزود: در طرح 12 اردیبهشت 1403 تجهیزات آزمایشگاهی و بیمارستانی شامل دستگاه اکسیژن ساز به ارزش 10 میلیون تومان تهیه و در اختیار مراکز درمانی گیلان قرار گرفت.

تدینی گفت: کمک به تعمیر منازل نیازمندان به مبلغ 15 میلیون تومان و کمک بلاعوض برای تامین لوازم خانگی نیازمندان به مبلغ 87 میلیون تومان از دیگر بخش های طرح 12 اردیبهشت بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از یک میلیارد تومان برای اجرای برنامه دوازدهم از محل اوقاف، نذورات و کمک های خیریه هزینه شده است

وام رایگان 2 میلیون و 250 هزار تومانی به سرپرستان خانوار

معاون اجتماعی بنیاد 15 خرداد ستاد اجرایی فرمان امام با تاکید بر تمرکز جدی بنیاد بر قشر جوان جامعه گفت: در کمپین ملی «لبخند مادر» که از سال گذشته به صورت رسمی در سراسر کشور آغاز به کار کرده است. زوج هایی که در سال های 1401 و 1402 صاحب فرزند شده اند با تولد فرزند سوم، بسته لبخند مادر بر اساس میزان لذت اهدا می شود.

محمدرضا دهقان ادامه داد: به منظور حمایت از خانواده های مثبت پنج نفره (دارای فرزند سوم و بیشتر) و به منظور کاهش بار مالی خرید پوشک یکبار مصرف، بسته حمایتی پوشک بچه نیز از مراحل بعدی سراسری در دسترس است. کمپین “لبخند مادر” به همراه بسته های لبخند مادر. جامعه هدف قرار خواهد گرفت.

دهقان تاکید کرد: محتوای این بسته تکمیلی شامل پوشک های پارچه ای با طراحی جدید به همراه نوار بهداشتی قابل تعویض و بهینه سازی شده با سوپرجاذب های مرغوب است.

معاون اجتماعی بنیاد 15 خرداد درباره محتویات بسته های لبخند مادر نیز توضیح داد: این بسته ها حاوی 40 قلم کالای مورد نیاز کودکان از بدو تولد تا حدود دو سالگی به ارزش تقریبی هر بسته 50 میلیون ریال است.

وی با تاکید بر تمرکز جدی بنیاد 15 خرداد بر موضوع جوانی جمعیت گفت: در کمپین ملی لبخند مادر که از سال گذشته به طور رسمی در سراسر کشور آغاز شده است، زوج هایی که سومین فرزند خود را به دنیا آوردند. کودک در سال 1401 و 1402 با تعیین میزان لذت، بسته لبخند مادر داده می شود.

دهقان یادآور شد: طرح با 5 هزار بسته آغاز شده و هر سال افزایش می یابد.

معاون اجتماعی بنیاد 15 خرداد در پایان خاطرنشان کرد: علاقه مندان و خیرین می توانند برای شرکت در کمپین ملی «لبخند مادر» کد #42*780* را شماره گیری کنند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر جزئیات پوشش بیمه ای رایگان زنان خانه دار روستایی دارای سه فرزند و بیشتر را اعلام کرد و گفت: بر اساس مصوبه دولت این بیمه برای مشمولان رایگان است و دولت آنها را پوشش خواهد داد. حق بیمه وی با بیان اینکه مخاطب ماده 21 قانون حمایت از خانواده و جوانان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر است، تصریح کرد: بر اساس ماده 21 قانون مذکور، دولت مکلف به اجرای بند «ب» است. ماده (103) قانون. ششمین برنامه پنج ساله توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران حداکثر تا شش ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون، با تقویت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر، نسبت به بیمه زنان خانه دار اقدام می کند. سه یا چند فرزند با تولد فرزند چهارم و پنجم به ازای هر فرزند دو سال به سوابق بیمه ای بیمه گذار اضافه می شود. حق بیمه هر فرزند در سال جاری دو میلیون و 250 هزار تومان است.

وی در خصوص میزان حق بیمه مشمولان که قرار است به صورت رایگان و دولت به عنوان کارفرما تحت پوشش قرار گیرد، گفت: دولت حق بیمه را پرداخت می کند که در سال 1402 به ازای هر نفر دو میلیون و 250 هزار تومان است.

وی افزود: مادرانی که سه فرزند یا بیشتر دارند مشمول این بیمه می شوند و در صورت تولد فرزند چهارم یا پنجم در مدت بیمه به ازای هر فرزند دو سال به سنوات بیمه مادر اضافه می شود.

ذینفعان واجد شرایط باید به نمایندگی ها مراجعه کنند. مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر درباره نحوه درخواست و عضویت در این صندوق گفت: مشمولان واجد شرایط می توانند به دستگاه ها و مدیریت استان ها مراجعه کنند. 1500 نمایندگی در مناطق مختلف کشور داریم که روستائیان و عشایر می توانند با مراجعه به این نمایندگی ها، ثبت نام و از صندوق بیمه اجتماعی رایگان بهره مند شوند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۷۰۶۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان