//
کدخبر: ۴۵۷۷۸۵ //

تصمیم تازه حماس باعث سردرگمی نتانیاهو شد

عزت الرشق، عضو دفتر سیاسی حماس گفت که اسرائیل برای دستیابی به توافق جدی نیست و از مذاکرات به عنوان پوششی برای حمله به رفح استفاده می‌کند.

تصمیم تازه حماس باعث سردرگمی نتانیاهو شد
به گزارش فرتاک نیوز،

یک عضو دفتر سیاسی جنبش حماس گفت که بنیامین نتانیاهو انتظار موافقت حماس با پیشنهاد توافق آتش‌بس را نداشت و این موضوع موجب سردرگمی وی شده است.

 او همچنین گفت که نتانیاهو برای فرار از مذاکرات بهانه‌تراشی می‌کند و حماس و میانجی‌ها را مقصر می‌داند و این در حالی است که حماس به موضعی که به میانجی‌ها ابلاغ کرده، پایبند است و پیشنهادات آنها را قبول دارد.

عزت الرشق افزود: «موافقت حماس با پیشنهاد میانجی‌ها نتانیاهو را سردرگم کرد و او را به دردسر انداخته است».

نتانیاهو با رجزخوانی دوباره و تکرار تهدیدهای توخالی خود، گفت: اجازه نمی‌دهیم حماس توانایی‌های نظامی خود را بازسازی کند. اسرائیل اجازه نخواهد داد که حماس در نوار غزه حکومت کند.

در این راستا «عاموس هرئیل» تحلیلگر نظامی صهیونیست نیز روز سه‌شنبه در در یادداشتی در روزنامه هآرتص با اشاره به وضعیت آشفته نتانیاهو نوشت: نتانیاهو در تله پاسخ مثبت حماس به توافق آتش‌بس افتاد.

وی تصریح کرد: «اسرائیل از شنیدن موافقت حماس با توافق آتش‌بس غافلگیر شد؛ زیرا شواهد طی چند روز گذشته نشان می‌داد که مذاکرات در آستانه فروپاشی کامل قرار گرفته است».

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۷۷۸۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان