//
کدخبر: ۴۱۷۴۴۷ //
اسید فولیک | کرونا

رابطه اسید فولیک و بیماری کرونا

اسید فولیک یک ویتامین B است که به طور گسترده برای تقویت غذاها و کاهش خطر نقایص مادرزادی استفاده می شود، اما ممکن است خطری پنهان برای کسانی که باید مقادیر زیادی از آن را مصرف کنند، باشد. نتایج مطالعه جدید نشان می دهد که این افراد بیشتر در معرض ابتلا به کووید-19 و مرگ ناشی از آن هستند.

رابطه اسید فولیک و بیماری کرونا
به گزارش فرتاک نیوز،

محقق این مطالعه گفت: «ما بررسی کردیم که آیا تشخیص و مرگ کووید-19 با دوزهای بالای اسید فولیک (پنج برابر بیشتر از حد مجاز) تجویز شده برای بیماران برای نشانه‌های تأیید شده پزشکی مرتبط است یا خیر. به گزارش هلث. نه ما دریافتیم که خطر عفونت و مرگ ناشی از کووید-19 در گروهی که با اسید فولیک درمان شده بودند به طور قابل توجهی بیشتر بود.

به طور کلی، سطوح پایین اسید فولیک با افزایش خطر نقص مادرزادی، بیماری قلبی و سکته مرتبط است. این ویتامین که به عنوان ویتامین B9 نیز شناخته می شود، برای بسیاری از بیماری ها از جمله بیماری سلول داسی شکل، بارداری های پرخطر و افرادی که داروهای ضد تشنج مصرف می کنند، تجویز می شود.

بیمارانی که متوترکسات (دارویی که برای درمان برخی سرطان‌ها و بیماری‌های خودایمنی استفاده می‌شود) مصرف می‌کنند، برای کمک به کاهش عوارض جانبی داروی مهارکننده فولات، اسید فولیک مصرف می‌کنند. جالب توجه است که نتایج این مطالعه نشان داد که متوترکسات با افزایش خطر ابتلا به کووید در این بیماران مقابله می کند.

گرین می‌گوید اولین بار با مطالعاتی که سال گذشته در Nature Communications منتشر شد، به بررسی ارتباط بین مکمل اسید فولیک و کووید پرداخت. نتایج آن مطالعه نشان داد که SARS-CoV-2 از فولات میزبان برای تکثیر استفاده می‌کند، به این معنی که ویروس ممکن است به فولات و مهارکننده‌های فولات مانند متوترکسات حساس باشد.

برای آخرین مطالعه، گرین داده‌های رونوشت بیش از 380000 نفر در Biobank بریتانیا را بررسی کرد. گروه او می خواستند تعیین کنند که آیا اسید فولیک با افزایش خطر ابتلا به کووید و متوترکسات با خطر کمتر مرتبط است یا خیر.

از مجموع بیش از 26 هزار نفر مبتلا به کووید، 820 نفر جان خود را از دست دادند. احتمال ابتلا به کووید در افرادی که اسید فولیک تجویز کرده بودند 1.5 برابر بیشتر و احتمال مرگ 2.6 برابر بیشتر از گروه کنترل بود. در همین حال، افرادی که متوترکسات تجویزی مصرف کرده بودند، به اندازه بقیه جمعیت مورد مطالعه، میزان تشخیص کووید را داشتند.

دکتر آنجلو گافو، استادیار پزشکی در دانشگاه آلاباما در بیرمنگام گفت: «یافته‌های ما می‌تواند برای بیمارانی که مکمل‌های فولات مصرف می‌کنند برای جلوگیری از عوارض جانبی سایر درمان‌های دارویی، پیامدهایی داشته باشد. اگرچه مصرف فولات در این موارد به وضوح نشان داده شده است، پزشکان باید در مورد مصرف بیش از حد فولات احتیاط کنند.

با توجه به ترکیب جمعیت مورد مطالعه، محققان گفتند که این یافته ها فقط برای افراد 45 ساله یا بالاتر که عمدتاً نژاد اروپایی سفیدپوست دارند، اعمال می شود.

گافو افزود که نتایج جدید نیاز به تکرار دارند و این گروه خاطرنشان کرد که مطالعات بیشتری برای درک کامل چگونگی تأثیر مصرف اسید فولیک و سطوح فولات بر حساسیت به عفونت کووید مورد نیاز است. سطح فولات در خون شرکت کنندگان در این مطالعه بررسی نشد.

گرین خاطرنشان کرد: حد بالای ایمن اسید فولیک یک میلی گرم است. تا زمانی که اطلاعات بیشتری به دست نیامده، عاقلانه است که از مصرف دوزهای بسیار بالای اسید فولیک خودداری کنید، مگر اینکه از نظر پزشکی توصیه شده باشد و نگرانی بیشتری در افراد واکسینه نشده وجود داشته باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۷۴۴۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان