//
کدخبر: ۴۵۴۹۵۶ //

غلبه بر دل درد پریودی: تسکین فوری و تغذیه مناسب

درد قاعدگی، کابوسی ناخوشایند برای بسیاری از زنان است که می‌تواند زندگی روزمره را مختل کند. اگر به دنبال راهی برای رهایی سریع از این درد هستید و می‌پرسید "برای درد پریودی چی خوبه بخوریم؟" در این مقاله با ما همراه باشید.

غلبه بر دل درد پریودی: تسکین فوری و تغذیه مناسب
به گزارش فرتاک نیوز،

اگر می خواهید بدانید که برای کاهش سریع درد پریود در روز اول، این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

کاهش سریع درد پریود

تقریبا 80% از زنان دردهای قاعدگی را تجربه می کنند، و درد در 15 درصد از این افراد آنقدر شدید است که برای یک یا چند روز در ماه در کار و فعالیت های دیگر اختلال ایجاد کند. اما روش هایی برای کاهش سریع درد پریود در روز اول وجود دارد که به شما کمک می کند. اگر می خواهید بدانید برای درد پریودی چی خوبه بخوریم، این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

کاهش سریع درد پریود در روز اول

اگرچه هیچ درمان حتمی برای کاهش سریع درد پریود در روز اول وجود ندارد، اما روش‌های زیادی وجود دارد که به شما کمک می کند احساس راحتی بیشتری داشته باشید – از قرص‌های مسکن برای درد پریود گرفته تا روش‌های غیر دارویی مثل کیسه آب گرم. از جمله این راه های کاهش سریع درد پریود در روز اول عبارتند از:

داروها برای کاهش درد قاعدگی

برای بهبود گرفتگی عضلات در قاعدگی، می‌توانید از داروهای مسکن بدون نسخه مانند پانادول اکسترا استفاده کنید. از طرف دیگر، می توانید با مصرف قرص ایبوپروفن یا ناپروکسن از درد خود بکاهید، زیرا میزان پروستاگلاندین‌ها را در رحم شما کاهش می دهد.

روش های خانگی کاهش درد قاعدگی

  • از یک بطری آب گرم یا پد گرم کننده روی لگن یا پشت خود استفاده کنید.

  • حمام آب گرم بگیرید.

  • شکم خود را ماساژ دهید.

  • ورزش منظم را برای تقویت سیستم ایمنی و تندرستی داشته باشید.

  • یوگا و تمرکز حواس را برای آرامش تمرین کنید.

  • یک رژیم غذایی مغذی متعادل برای پاسخ ایمنی بهتر بخورید.

  • از مصرف زیاد الکل، کافئین یا شکر خودداری کنید.

برای درد پریودی چی خوبه بخوریم؟

برای درد پریودی چی خوبه بخوریم؟

1. سبزیجات چلیپایی

سبزیجات چلیپایی که بیشتر به عنوان سبزیجات برگ سبز شناخته می شوند عبارتند از اسفناج، کلم پیچ، کلم بروکلی، کلم، گل کلم و غیره. آنها سرشار از کلسیم و منیزیم هستند که هر دو به تسکین درد پریود کمک می کنند.

2. غذاهای غنی از آب

کمبود آب در بدن همچنین ممکن است باعث کم آبی بدن و سردرد در طول قاعدگی شود. خوردن غذاهای غنی از آب مانند خیار، هندوانه و غیره باعث می شود بدن شما هیدراته بماند.

3. ماهی

ماهی سرشار از آهن، پروتئین، اسیدهای چرب امگا 3 و غیره است که خوردن همه این مواد مغذی به کاهش درد قاعدگی کمک می کند. ثابت شده است که خوردن یک رژیم غذایی غنی از امگا 3 باعث خلق و خوی بهتر می شود.

4. زردچوبه

زردچوبه یک ادویه ضدالتهاب شفابخش عالی است. همچنین ثابت شده است که زردچوبه باعث کاهش گرفتگی عضلات و سایر علائم قاعدگی می شود.

5. ماست

ماست غذایی غنی از پروبیوتیک است و ثابت شده است که بدن را تغذیه می کند و از واژن شما در برابر عفونت هایی که ممکن است در طول دوره های قاعدگی مستعد ابتلا به آن باشید محافظت می کند.

6. تخم مرغ

تخم مرغ یکی دیگر از غذاهای فوق العاده محبوب است. آنها سرشار از مواد مغذی مختلف هستند که به کاهش درد قاعدگی کمک می کنند. آنها همچنین شما را برای مدت طولانی تری سیر نگه می دارند.

7. دانه ها

دانه ها سرشار از مواد مغذی مختلف مانند پروتئین، امگا 3، پتاسیم، منیزیم، آهن و غیره هستند. همه این مواد مغذی به علائم بهتر قاعدگی کمک می کنند. دانه های کتان به طور خاص به یبوست کمک می کند که یکی از علائم رایج قاعدگی است.

8. عدس

عدس یکی دیگر از منابع عالی پروتئین و آهن است، به ویژه برای گیاهخواران و وگان ها. آنها همچنین سیر کننده هستند و ممکن است به شما کمک کنند از میان وعده های ناسالمی که ممکن است هوس کرده باشید اجتناب کنید.

9. شکلات تلخ

شکلات تلخ به دلایلی به عنوان یک غذای فوق العاده در نظر گرفته می شود. شکلات تلخ سرشار از آهن و منیزیم است. هر دوی این مواد مغذی درد پریود را کاهش می دهند. علاوه بر این، شکلات تلخ به بهبود خلق و خو کمک می کند.

10. زنجبیل

زنجبیل فواید سلامتی مختلفی دارد و به عنوان یک غذای فوق العاده در نظر گرفته می شود. اگر در طول قاعدگی حالت تهوع داشته باشید، زنجبیل ممکن است به شما کمک کند احساس بهتری داشته باشید.

11. آجیل

آجیل هایی مانند بادام زمینی، گردو و … سرشار از پروتئین، منیزیم، اسیدهای چرب امگا 3 و … هستند که تمامی این مواد مغذی برای کاهش دردهای قاعدگی ثابت شده است.

نوشیدنی های مفید برای کاهش درد پریودی

نوشیدنی های مفید برای کاهش درد پریودی

1. آب

وقتی نوبت به نوشیدنی‌های ترمیم‌کننده طبیعی می‌رسد، آب همیشه در صدر فهرست قرار می‌گیرد. مهم نیست که بدن شما در چه شرایطی قرار می گیرد، هیدراتاسیون مناسب به کاهش هر نوع ناراحتی فیزیکی از جمله دردهای قاعدگی کمک می‌کند.

آب به جلوگیری از نفخ کمک می‌کند، خستگی را کاهش می‌دهد و از سیستم گردش خون برای خونریزی سریع‌تر و کمتر دردناک‌تر حمایت می‌کند. در روزهای قبل و در طول قاعدگی خود بین 1.5 تا 2 لیتر آب بنوشید.

2. شکلات داغ

شکلات تلخ با 70 درصد کاکائو یا بیشتر دارای محتوای مغذی غنی و متنوعی است. حاوی مقادیر قابل توجهی منیزیم، آهن، پتاسیم و آنتی اکسیدان است که به تنظیم جریان خون، نوسانات هورمونی و مدیریت درد کمک می کند.

می‌توانید با ترکیب شکلات تلخ ذوب شده یا پودر کاکائو خالص، کمی وانیل، کمی نمک، عسل و شیر، یک فنجان شکلات داغ مناسب قاعدگی درست کنید.

3. چای زنجبیل و لیمو

اگر هنگام پریودی احساس نفخ، درد و حالت تهوع دارید، یک فنجان چای زنجبیل و لیمو بخار پز می تواند کمک کند. زنجبیل به دلیل خواص ضد التهابی تقویت‌کننده‌اش که دردهای قاعدگی را تسکین می‌دهد و حتی ناراحتی معده را تسکین می‌دهد، مشهور است. برخی از مطالعات حتی نشان می دهد که زنجبیل به اندازه ایبوپروفن برای دردهای عضلانی موثر است.

لیموی تازه فواید سلامتی قدرتمندی نیز دارد. لیمو که به طور طبیعی قلیایی است، برای تسکین ناراحتی معده که اغلب با پریود شروع می شود، عالی است و هم از نظر طعم و هم از نظر تغذیه برای حمایت از رحم، به خوبی با زنجبیل جفت می شود.

زنجبیل تازه و رنده شده و کمی لیموترش را با آب داغ ترکیب کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. در صورت تمایل یک شیرین کننده طبیعی مانند عسل اضافه کنید.

4. شیر زردچوبه

این اکسیر ضد التهاب که به شیر طلایی نیز معروف است، راحتی در یک فنجان است. زردچوبه سرشار از آنتی اکسیدان های قوی و ترکیبات ضد التهابی است که برای دردهای قاعدگی و طیف گسترده‌ای از بیماری‌های رایج دیگر معجزه می‌کند.

اگرچه زردچوبه پودر شده و تازه بهتر را در خواربارفروشی پیدا می کنید و در نوشیدنی گرم بسیار موثر است. ½ قاشق چای خوری زردچوبه را با کمی دارچین، یک فنجان شیر (هر گونه ای مناسب است)، عسل، و یک ترکه فلفل سیاه را در یک قابلمه بریزید تا یک نوشیدنی آرام بخش داشته باشید.

5. آب هویج و پرتقال

مصرف زیاد میوه با کاهش درد پریود مرتبط است. پرتقال و هویج هم سرشار از ویتامین C هستند که نقش مهمی در جذب آهن در بدن دارد. ویتامین سی آنها را تبدیل میوه های ایده آلی برای مصرف در دوره قاعدگی کرده است زیرا در پریودی مقدار زیادی آهن از طریق خونریزی دفع می‌شود.

نوشیدن آب هویج و پرتقال نه تنها دوز سالم ویتامین C را ارائه می‌دهد، بلکه سرشار از منیزیم و پتاسیم است که گرفتگی و انقباضات دردناک را کاهش می‌دهد. این دو میوه به خوبی به عنوان آب کامل جفت می‌شوند، اما می توانید برای نتایج مشابه، پرتقال ساده یا هویج ساده نیز بنوشید.

6. چای بابونه

چای بابونه اغلب به عنوان یک کمک خواب طبیعی استفاده می شود. اما مزایای آن به همین جا ختم نمی شود. ترکیبات موجود در این چای گلی (گلیسین و هیپورات) با تسکین اسپاسم عضلانی مرتبط است. این به عضلات رحم کمک می کند تا شل شوند و در نتیجه گرفتگی و تنش کمتری ایجاد می شود. چای بابونه همچنین دارای اثر ضد التهابی بر روی بدن است و به کاهش هر گونه درد کمک می‌کند. طعم ملایم شیرین این چای آن را به یک نوشیدنی بسیار آرامبخش تبدیل می‌کند.

7. چای نعناع فلفلی

این یک چای دیگر است که تصور می‌شود گرفتگی‌های قاعدگی را کاهش می‌دهد و همچنین مشکلات گوارشی را برطرف می‌کند. یک مطالعه خاص نشان داد که روغن نعناع ماهیچه های معده را شل می کند و مدت و شدت دردهای قاعدگی را برای بسیاری از زنان جوان شرکت کننده کاهش می دهد.

8. آب میوه های سبز

میوه ها و سبزیجات سبز همیشه برای شما مفید هستند، اما در دوران قاعدگی شما حتی بهتر هستند. نوشیدن یک اسموتی سبز خوشمزه و تازه در ابتدای روز یا حتی به عنوان یک میان وعده غذایی، تقویت کننده تغذیه ای فوق العاده ای است که به مبارزه با بیماری های مربوط به پریود کمک می کند.

سبزی های با برگ های تیره مانند اسفناج و کلم پیچ حاوی آهن و منیزیم هستند، در حالی که کیوی و موز سرشار از آنتی اکسیدان ها، روی و فیبر هستند. به سادگی موز یخ زده یا تازه را با مقداری سبزیجات برگ دار، کیوی، یخ، آب لیمو، عسل و شیر انتخابی خود مخلوط کنید تا یک لیوان سبزی خامه ای به دست آورید.

اسموتی حاوی میوه و سبزیجات سبز نه تنها به کاهش گرفتگی کمک می کند، بلکه می تواند برای کاهش استرس و بازیابی انرژی ذهنی و جسمی نیز استفاده شود.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۴۹۵۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان