//
کدخبر: ۴۳۰۸۷۲ //

ریشه و داستان ضرب‌‌المثل اشک تمساح ریختن

گریه و اشکی که از روی ریا و دورویی باشد؛ نه از روی دلسوزی تا به وسیله آن به هدف و مقصود برسیم را اشک تمساح می‌گویند؛ درواقع با این کار می‌خواهیم نیت بدمان را بپوشانیم.

ریشه و داستان ضرب‌‌المثل اشک تمساح ریختن
به گزارش فرتاک نیوز،

گریه و اشکی که از روی ریا و دورویی باشد؛ نه از روی دلسوزی تا به وسیله آن به هدف و مقصود برسیم را اشک تمساح می‌گویند؛ درواقع با این کار می‌خواهیم نیت بدمان را بپوشانیم.

اشک‌های مرموزانه و ریاکارانه را در عموم اشک تمساح می‌گویند.

داستان و ریشه ضرب‌المثل اشک تمساح ریختن

اشک تمساح ریختن

ریشه ضرب المثل اشک تمساح ریختن

برای ضرب المثل مشهور اشک تمساح ریختن دو داستان وجود دارد. داستان اول توسط رادیو ایران روایت شده است.

طبق داستانی که گفته شده در سال ۱۴۰۰ میلادی سرجان ماندویا انگلیسی معتقد بود که تمساح‌ها  قبل از اینکه بخواهند طعمه خود را بخورند؛ اشک می‌ریزند. وی بعد از تحقیقات زیاد متوجه شد که این اشک تمساح دلیل ناراحتی وی نیست و هیچ حیوانی جز انسان بر اثر اندوه و غم گریه نمی‌کند.

درواقع انسان تنها موجودی است که گریه می‌کند و  این اشک‌ها به دلیل فشارهای هیجانی و یا خوشحالی و ناراحتی زیاد است.

علاوه بر این طبق مطالعات جدید، حیواناتی مانند لاک پشت و تمساح به این اشک‌ها نیاز دارند و نیاز طبیعی این دو حیوان است. در کنار چشم تمساح و لاک پشت غددی وجود دارد که نمک زیاد بدنشان را از این غده ترشح می‌کنند.

ریشه و داستان قدیمی اشک تمساح

اشک تماسح یکی از ترسناک‌ترین اشک‌های روی زمین است.  تمساح یک سوسمار بزرگ است که در رودخانه‌های پرآب برخی کشورها زندگی می‌کند. در گذشته و در افریقا بر این باور بودند که غذای تمساح با اشک چشم‌هایش تامین می‌شود. درواقع بر این اعتقاد بودند که تمساح‌ها وقتی گرسنه شان می‌شود؛ به ساحل رفته و مانند یک جسم بی جان بر روی شکمشان دراز می‌کشند.

در این میان اشک لزج و مسموم کننده ای از چشمان تمساح خارج می‌شود که حیوانات و حشرات  را به خود جذب می‌کند و برای خوردن این مایع بر روی اشک می‌نشینند و به دام می‌افتند.

اشک تمساح سمی آن‌ها را از پای در می‌آورد. در این بین قربانی وقتی مسموم و نیمه جان می‌شود و وقتی می‌خواهد فرار کند؛ به دلیل لزج بودن اشک تمساح نمی‌توانند از آن دام نجات پیدا کند.

در نهایت تمساح به این حیوانات در دام افتاده حمله کرده و آن‌ها را می‌بلعد و  دوباره برای شکار حیوانات دیگر اشک می‌ریزد. و این روال ادامه دارد.

این بود داستان علمی و داستان قدیمی اشک تمساح.

البته بهتر است بدانید که گریه به طور کلی برای بدن خوب است و عمر را طولانی می‌کند. گریه فواید زیادی دارد و به عقیده دانشمندان افرادی که در طول زندگی شان و در مناسبت های مختلف گریه می‌کنند؛ نسبت به افراد دیگر عمر بیشتری دارند.

حتی برخی معتقدند که طولانی‌تر بودن عمر زنان نسبت به مردان به دلیل توانایی آن‌ها در گریه کردن است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۰۸۷۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان