//
کدخبر: ۱۰۶۹۵۴ //

دلار ۲ نرخی شد/ اعلام نرخ جدید تا ۴۸ ساعت دیگر

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: بازار ثانویه ارز تا ۴۸ ساعت آینده آغاز به کار می‌کند.

 دلار ۲ نرخی شد/ اعلام نرخ جدید تا ۴۸ ساعت دیگر
به گزارش فرتاک نیوز،

محمدرضا پورابراهیمی درباره بازار ثانویه ارز افزود: بررسی ها نشان می داد سیاست ارز تک نرخی دولت به علت تقاضای زیاد جواب نمی دهد و در نهایت 2 نرخ در حوزه ارز ایجاد می شود .

وی ادامه داد : دولت راهکار مشخص برای بازار دوم ارز در نظر نگرفت و به همین علت در ماه های اخیر اتفاقات نامناسبی در حوزه اقتصادی کشور روی داد .

پورابراهیمی با بیان اینکه با تک نرخ شدن ارز میزان واردات افزایش و میزان صادارت کاهش یافت، افزود: پیشنهاد ما این است که برای کالاهای اساسی و ضروری از جمله دارو ، مواد اولیه و نهاده های دامی، ارز با عدد نرخ ترجیحی اختصاص یابد و بقیه کالاها از قیمت تعادلی برخوردار شوند .

وی با اشاره به اینکه اگر این گونه نباشد حجم زیادی از واردات رخ می دهد ، ادامه داد : در سه ماه گذشته حدود 27 میلیارد دلار تقاضای واردات در کشور داشتیم .

پور ابراهیمی افزود : با توجه به اصرار مجلس ، اخیرا دولت نرخ دوم ارز را قبول کرد و اعلام شد تا 48 ساعت آینده بازار ثانویه ارز آغاز به کار می کند.

وی با بیان اینکه نباید بازار غیر رسمی ارز را کتمان کرد، اضافه کرد: بانک مرکزی متولی بازار ارز است و باید از ابزارهای خود برای مدیریت آن استفاده کنند .

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۰۶۹۵۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان