//
کدخبر: ۴۰۴۹۱۹ //
آشپزی | ساندویچ | برگر

طرز تهیه برگر بوقلمون | ساندویچ جدید درست کن!

برگر بوقلمون هم در برنامه غذایی شما تنوع ایجاد میکند و هم به دلیل استفاده از قارچ طعم و بافتی متفاوت و خوشمزه دارد.

طرز تهیه برگر بوقلمون | ساندویچ جدید درست کن!
به گزارش فرتاک نیوز،

گوشت سینه بوقلمون چربی بسیار کمی دارد و جایگزین بسیار خوبی برای گوشت قرمز است. در ضمن از نظر طعم بیشتر از مرغ شبیه به گوشت قرمز است. برگر بوقلمون هم در برنامه غذایی شما تنوع ایجاد میکند و هم به دلیل استفاده از قارچ طعم و بافتی متفاوت و خوشمزه دارد. تهیه برگر بوقلمون بسیار ساده است. در ضمن شما میتوانید مقدار مواد را بیشتر کنید و برگرهای آماده شده را در فریزر نگهداری کنید. به این ترتیب شما میتوانید هر زمانی که خواستید برگر بوقلمون را در عرض 10 دقیقه آماده کنید و همراه سالاد و سبزیجات دلخواه خود آن را سرو نمایید.

مواد لازم برای برگر بوقلمون

روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری

قارچ خرد شده 150 گرم

سیر رنده شده 2 حبه

سس کچاپ 2 قاشق غذاخوری

گوشت بوقلمون چرخکرده 450 گرم

نمک و فلفل به مقدار کافی

طرز تهیه:

ابتدا 1 قاشق روغن زیتون برتر را در تابه ای بریزید و آن را روی شعله متوسط قرار دهید تا داغ شود. قارچ ها را به خوبی خرد کنید و داخل روغن داغ بریزید (برای خرد کردن قارچ میتوانید از غذاساز هم استفاده کنید). به آن مقداری نمک و فلفل برتر اضافه کنید. قارچ را تفت بدهید تا آب آن بخار شود (حدود 10 دقیقه).  سیر رنده شده را به قارچ اضافه کنید و 1 دقیقه دیگر به تفت دادن ادامه دهید.

تابه را از روی شعله بردارید. سس کچاپ را به مخلوط قارچ اضافه کنید و هم بزنید. تابه را کنار بگذارید تا خنک شود. بعد از این که قارچ خنک شد آن را به آرامی به گوشت چرخکرده اضافه کنید و مخلوط نمایید. برای تست کردن طعم برگر میتوانید تکه کوچکی از آن را به سرعت در کمی روغن سرخ کنید و بچشید. اگر لازم بود مقدار نمک و فلفل را بیشتر کنید.

حال مخلوط را به چهار قسمت مساوی تقسیم کنید. هر کدام را به شکل یک همبرگر در بیاورید. 1 قاشق روغن زیتون باقیمانده را در تابه ای داغ کنید. همبرگرها را در تابه داغ بچینید. هر طرف از آنها را حدود 4-5 دقیقه سرخ کنید تا پخته شوند. برگر بوقلمون را با نان همبرگر و سبزیجات دلخواه سرو کنید.

نکته: برگر بوقلمون را میتوانید به صورت خام یا پخته فریز کنید. در صورتی که برگر خام را فریز کردید هر کدام را در نایلون جداگانه بگذارید و قبل از سرخ کردن بگذارید یخ آن باز شود. برای گرم کردن برگر پخته فریز شده از مایکروفر یا فر استفاده کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۴۹۱۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد