//
کدخبر: ۴۴۰۲۷۹ //

چگونه مرطوب کننده خانگی برای پوست خشک بسازیم؟

یکی از محصولاتی که برای مراقبت از پوست لازم است، کرم مرطوب کننده است که با حفظ رطوبت پوست، سلامت آن را نیز تضمین می کند. اما بعضی از افراد فکر می کنند که کرم مرطوب کننده باعث می شود پوست تیره تر شود. در این مقاله قصد داریم به این پرسش پاسخ دهیم که آیا این گفته صحیح است یا خیر که کرم مرطوب کننده پوست را تیره می کند. علاوه بر این، چند نکته کلیدی درباره انتخاب و استفاده از کرم مرطوب کننده را نیز ذکر خواهیم کرد.

چگونه مرطوب کننده خانگی برای پوست خشک بسازیم؟
به گزارش فرتاک نیوز،

پوست بزرگترین ارگان بدن و چیزی بیش از یک مانع محافظ بین بدن و محیط اطراف است که در حفظ سلامتی بدن نقش مهمی دارد. این بخش وسیع، گاهی درخشش خود را از دست داده و کدر می‌شود اما تیره شدن آن ارتباطی با مرطوب کننده پوست ندارد. اگر شما از مرطوب کننده پوست صورت مناسبی استفاده کرده‌اید، ولی پس از مدتی پوستتان تیره شد باید به دنبال علت‌های دیگری باشید.

از جمله این علت‌ها می‌تواند خشکی پوست یا تجمع سلول‌های مرده بر روی پوست باشد که در این صورت باید به متخصص پوست مراجعه کنید. انتخاب و استفاده از یک مرطوب کننده مناسب با توجه به نوع پوستتان، با تأمین مقدار آب مورد نیاز پوست، مانع به وجود آمدن خشکی در پوست می‌شود و پوست شما را شفاف و شاداب‌تر می‌کند.

معرفی مرطوب کننده پوست خشک خانگی مناسب

علاوه بر استفاده از برندهای معتبر مرطوب‌ کننده پوست موجود در بازار، می‌توان مرطوب کننده های پوست صورت خانگی را با استفاده از محصولات موجود در خانه، ساخت و از آن استفاده کرد. در ادامه با دو روش ساخت مرطوب کننده پوست خشک آشنا می‌شویم.

مرطوب کننده عسل و گلیسیرین

۱ قاشق چایخوری عسل را به ۲ قاشق چایخوری گلیسیرین و چای سبز اضافه کنید. مواد به دست آمده را به خوبی باهم مخلوط کنید و در انتها ۱ قاشق چایخوری آب لیمو به آن اضافه کنید. ترکیب به دست آمده را شب تا صبح بر روی پوست خود قرار داده و روز بعد پوست خود را شستشو دهید.

گلیسیرین و عسل مرطوب کننده‌هایی هستند که پوست شما را مرطوب نگه می‌دارند. لیمو ترش، پوست شما را روشن می‌کند و چای سبز، عفونت را از بین می‌برد.

مرطوب کننده بابونه و جوانه گندم

۱ فنجان بابونه خشک شده را با ۱ فنجان شیر ترکیب کنید و به مدت ۲ ساعت به آن استراحت دهید. حال بابونه را آبکش کرده و ۴ قاشق غذاخوری عسل و ۸ قاشق غذاخوری جوانه گندم به آن اضافه کنید. همه مواد به دست آمده را باهم مخلوط کرده و خمیر حاصل را بر روی پوستتان قرار دهید. پس از گذشت ۵ دقیقه پوست خود را شستشو دهید.

بابونه به نرم و مرطوب شدن پوست خشک دست و صورت کمک می‌کند و ویتامین E موجود در جوانه گندم، برای پوست های خشک و آسیب‌ دیده بسیار مناسب است.

علائم حساسیت به کرم مرطوب کننده چیست؟

اصلی‌ترین فاکتور برای انتخاب یک کرم مرطوب کننده دست و صورت مناسب، توجه به نوع پوست است. به عبارتی برای برای پوست‌‌ های خشک استفاده از کرم مرطوب کننده پوست‌ های خشک با پایه چربی و برای پوست‌ های چرب، استفاده از مرطوب کننده پوست چرب اویل فری یا فاقد چربی، انتخابی مناسب است.

Awilke-Branding-skincare-lab-test

به طور کل باید گفت که این محصولات، به‌ خودی‌ خود آسیب‌زا نیستند، ولی انتخاب و مصرف اشتباه آن‌ها ممکن است منجر به ایجاد عوارضی محدود و جزئی شود. عوارضی مانند تحریک، التهاب، جوش، قرمزی، تورم و خارش. لذا برای پیشگیری از عوارض استفاده از کرم مرطوب کننده می‌توانید قبل استفاده از آن، به بررسی بروشور و ساختار محصول و یا تست آن بپردازید. فراموش نکنید که بهترین قسمت برای تست، گردن است.

از موارد دیگری که کرم‌ مرطوب کننده مناسب صورت عوارض خود را به خوبی نشان می‌دهد، استفاده از آن بر روی پوست آلوده است. قبل از استعمال این نوع کرم‌ها، عوامل آلودگی را به وسیله پاک‌ کننده و شوینده‌ مناسب پاک‌ کرده تا آبرسانی پوست به‌ خوبی انجام شود و مواد جذب پوستتان شود. این فرایند به شما کمک می‌کند تا از بسته‌ شدن منافذ پوست و عوارض آن مصون بمانید.

تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده در چیست؟

بسیاری افراد تصور می‌کنند که دو کلمه آبرسان و مرطوب کننده واژه‌هایی یکسان هستند، اما در واقع این طور نیست و نوع پوست افراد تفاوت‌های این دو کلمه را بیشتر توضیح می‌دهد، زیرا تفاوت بزرگ آن‌ها، عملکرد و نوع کارکرد آن‌هاست. دو واژه مرطوب کننده و آبرسان، فقط هدف مشترکی دارند که آن درمان خشکی یا کمک به دریافت آب کافی و سفت شدن پوست دست و صورت است.

آبرسانی فقط برای پوست‌ های خشک لازم نیست و همانطور که بدن به آب نیاز دارد و برای تامین آب آن روزی ۶ تا ۸ لیوان آب نیاز است تا نوشیده شود، پوست انسان نیز به آب نیاز داشته و باید آبرسانی شود.

هر زمانی که پوستمان کم آب و دهیدراته شود ظاهری خسته و کدر پیدا می‌کند و نیازش به آبرسان بیشتر نمایان می‌شود. در این زمان استفاده از یک آبرسان خوب، سلول­‌های پوست شما را هیدراته می­‌کند، یعنی محتوای آب آن­‌ها را افزایش می­‌دهد. به عبارتی آبرسان دارای ترکیباتی در خود است که می‌تواند آب و رطوبت موجود در هوا را به پوست منتقل کند تا در خود ذخیره کند.

محصولات مرطوب کننده، مانند یک سد روی پوست قرار می‌گیرد و به جلوگیری از هدر رفت آب از طریق اپیدرمی کمک می‌کند و به نگه داشتن رطوبت در سلول‌های پوست تلاش می‌کند. آبرسان‌ها نسبت به مرطوب کننده‌ها سنگین‌ترند و دارای مقادیری از چربی هستند و دلیل اصلی مصرف آن‌ها جلوگیری از خشکی پوست است.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۰۲۷۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد