//
کدخبر: ۴۴۶۹۲۴ //

بورا آکسو؛ الهام‌بخشی‌های مادربزرگ ترکیه‌ای در هفته مد لندن

در نخستین روز هفته مد لندن، بورا آکسو مجموعه پاییز و زمستان ۲۰۲۴ را با الهام از مجسمه‌سازی به‌نام اوا هسه (Eva Hesse) روی صحنه برد.

بورا آکسو؛ الهام‌بخشی‌های مادربزرگ ترکیه‌ای در هفته مد لندن
به گزارش فرتاک نیوز،

در دنیای پویای مد، جایی که روندها تکامل می‌یابد و سبک‌ها تغییر می‌کند، بورا آکسو، طراح بریتانیایی متولد ترکیه، از زمان تاسیس خانه مد خودش در سال ۲۰۰۲ به جایگاهی منحصر‌به‌فرد رسیده است. کار حرفه‌ای این دانش‌آموخته دوره کارشناسی ارشد طراحی مد در کالج هنر سنترال سنت‌مارتینز با موفقیت چشمگیری آغاز شد. دومنیکو دولچه و استفانو گابانا، دو نام بزرگ در دنیای مد معاصر، قطعاتی از مجموعه آکسو را به‌عنوان «آثار الهام‌بخش» خریدند.

بورا آکسو از همان آغاز به‌سرعت مشهور شد و به‌دلیل رویکرد متمایزش به لباس مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. طرح‌های پیشرو او نظر نخبگان مد را جلب کرد و باعث شد که هشت فصل متوالی از NEWGEN بودجه بگیرد و در چهارده سال گذشته پای ثابت برنامه هفته مد لندن باشد.

بورا آکسو می‌گوید: «هدف من به‌عنوان طراح این است که تعریف خودم از زیبایی را به دست دهم. فرم زنانه برای من مهم‌ترین ابزار است.» طراحی‌های او با ترکیب کردن رمانتیسم و برازندگی خام با تجمل روزمره، رویکردی شاد و در دسترس همگان دارد. چیزی که آکسو را از دیگران متمایز می‌کند، تمایلش به القای عناصر تیره‌تر و ظریف‌تر در طراحی‌هایش است، که با ایجاد ترکیبی از نور و سایه، تخیل را مجذوب خود می‌کند.

0000

بورا آکسو با بهره‌گیری از میراث ترکیه‌ای‌ خود از ریشه‌هایش الهام می‌گیرد و کیفیت منحصر‌به‌فرد لباس‌های نیمه‌مجلل زنانه‌ به مجموعه‌هایش می‌دهد. او می‌گوید: «مادربزرگم و عمه‌ام همیشه روی خلق چیزی زیبا کار می‌کردند و من سعی می‌کنم این رویکرد دست‌ساز را در هویت طراحی‌ام بیاورم.»

طرح‌های بورا آکسو سال‌ها فرش قرمز و صحنه‌ها را زینت داده است و افرادی مانند کایرا نایتلی، امیلی بلانت، و زندایا در لباس‌های او درخشیده‌اند. خلاقیت‌های او مترادف با برداشتی جذاب و فریبنده از سبک زنانه شده که به‌دلیل هنرهای دستی نفیس و کیفیت استثنایی‌اش مشهور است.

به گزارش رویترز، در حالی که هفته مد لندن چهلمین سالگردش را جشن می‌گیرد، بورا آکسو همچنان مرزهای مد را جابه‌جا می‌کند و مجموعه‌هایی که عرضه می‌کند، نشان‌دهنده تعهد استوار او به نوآوری و خلاقیت است. بورا آکسو با رویکرد غیرمعمولش به زنانگی جرقه روایت جدیدی را در زیبایی زنانه زده است، روایتی که از فردیت و اصالت تجلیل می‌کند.

در دنیایی که گرایش‌ها و مدهای روز ممکن است بیایند و بروند، میراث بورا آکسو به‌عنوان یک طراح رویایی ماندگار است و اثری نازدودنی در چشم‌انداز مد بر جای می‌گذارد.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۶۹۲۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد