//
کدخبر: ۲۳۴۸۱۵ //
میرسلیم در همایش صنایع دریایی:

عدم اعتماد به پتانسیل‌ داخلی مانع توسعه پایدار دریایی می‌شود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: کوته نظری و عدم اعتماد به پتانسیل‌های داخلی، مانع توسعه پایدار دریایی است.

عدم اعتماد به پتانسیل‌ داخلی مانع توسعه پایدار دریایی می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

سید مصطفی میرسلیم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بعدازظهر امروز (پنج‌شنبه) در مراسم اختتامیه بیست و یکمین همایش و نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم برگزار شد، با اشاره به اهمیت توجه به دریا و ظرفیت های آن در حوزه صنعت و اشتغال، گفت: متاسفانه به علت سیاست درون گرای قبل از انقلاب، ما از دریا و ظرفیت های آن غافل ماندیم.

وی افزود: البته به برکت انقلاب اسلامی و فعالیت های که در ۲۰ سال گذشته انجام شده، به پیشرفت های مطلوب دست یافته ایم و به این شناخت رسیده ایم که در کجا قرار داریم و چگونه باید قدم های رو به تعالی را در این حوزه سریعتر برداریم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، نیروی انسانی کارآمد و متخصص را یکی از مهمترین عوامل رشد و شکوفایی صنعت دریایی کشور دانست و گفت: بکارگیری نیروی انسانی کارآمد و بومی در عرصه دریا بسیار مهم است و ما تاکنون در عرصه هایی موفق بوده ایم که به نیروهای بومی بها داده و از آنها استفاده کرده ایم.

میرسلیم ضمن تاکید بر توجه مسئولان به جوانان مستعد کشور، اظهار داشت: هنگامی که شنیدم یکی از مسئولان می گفت باید از خارج کشور مدیر وارد کنیم تا بتوانیم مشکلات کشور را برطرف کنیم، این موضوع برای بنده که با دانشگاه و جامعه دانشجویی ارتباط دارم بسیار سنگین آمد؛  اگر ما به جوانان و دانشجویان اعتماد کرده و عرصه را برای فعالیت آنها فراهم کنیم مطمئن باشید که به رشد و شکوفایی و توسعه دریا محور خواهیم رسید.

وی با بیان اینکه برای توسعه دریا محور باید دریا دل بود، اظهار داشت: با کوته نظری و عدم اعتماد به پتانسیل های داخلی نمی توان به توسعه پایدار دریایی دست یافت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: اگرچه در مسیر توسعه دریامحور در شرایط تحریمی با مشکلات و کمبود هایی روبرو هستیم اما این محدودیت ها نباید مانع پیشرفت ما شود.

میرسلیم خاطرنشان کرد: با امید به خدا، خودباوری، اعتماد به جوانان و دانشگاهیان و پتانسیل های عظیم داخلی می توانیم با وجود ناملایمات ها و تحریم ها در مدت زمان معقولی به موفقیت برسیم.

وی با اشاره به بازار کار و نیروی انسانی فزاینده ای که این حوزه نیاز دارد، گفت: اگر زمینه برای توسعه دریا محور فراهم بود قطعاً ما به لحاظ نیروی کار با کمبود مواجه می‌شدیم و باید از نیروهای مهاجر استفاده می کردیم.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۴۸۱۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد