//
کدخبر: ۳۶۰۲۱۹ //

برای کاهش چربی صورت چه باید کرد؟

چربی صورت به ویژه برای بانوان گاهی موجب ناراحتی می شود که در این نوشتار به آن می پردازیم

برای کاهش چربی صورت چه باید کرد؟
به گزارش فرتاک نیوز،

افزایش چربی در بیشتر موارد در اطراف صورت در نتیجه افزایش چربی اضافی در بدن است که در این نوشتار برای کاهش آن نکاتی را در نظر گرفته ایم که امیدواریم با انجام آن بتوانید قدری از نگرانی خود در این زمینه را کاهس دهید. 

نکات موثر برای کاهش چربی صورت 

• ورزش کاردیو

• تمرینات صورت

• کاهش مصرف الکل 

• افزایش مصرف آب 

• بهبود کیفیت خواب

• بهبود تغذیه

• کاهش مصرف نمک 

• هدف قرار دادن چربی های صورت

1. تمرینات قلبی را تمرین کنید

کاهش وزن به طور کلی اثر لاغری روی صورت نیز دارد. ورزش قلبی که به عنوان ورزش هوازی نیز شناخته می شود ، می تواند برای کاهش وزن مفید باشد.

افراد می توانند تمرینات قلبی را با شدت کم، متوسط یا زیاد انجام دهند. طبق برخی تحقیقات، انجام تمرینات قلبی با شدت بالاتر چندین بار در هفته به سوزاندن چربی بیشتر کمک می کند.

2. تمرینات صورت را انجام دهید

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد ورزش عضلات صورت می تواند به کاهش چربی صورت کمک کند.

3. مصرف الکل را کاهش دهید

مصرف بیش از حد الکل می تواند باعث کم آبی بدن شود که بدن را وادار به حفظ آب می کند. در برخی موارد، این ممکن است منجر به احتباس آب در صورت شود که می‌تواند باعث شود صورت پف کرده به نظر برسد.

الکل موجب افزایش وزن می شود و هیچ کالری و مزیت تغذیه ای ندارد. مصرف کالری های خالی کل کالری دریافتی روزانه فرد را افزایش می دهد و باعث افزایش وزن می شوند.

همچنین، الکل می تواند هورمون هایی را که به افراد کمک می کند احساس سیری کنند، سرکوب می کند. این می تواند فرد را تحریک کند تا کالری بیشتری از رژیم غذایی خود دریافت کند.

4. آب بیشتری بنوشید

نوشیدن یک لیوان آب قبل از غذا می تواند به فرد کمک کند احساس سیری بیشتری داشته باشد. این می تواند به کاهش کل کالری مصرفی فرد کمک کند. به همین دلیل، نوشیدن آب قبل از غذا می تواند منجر به کاهش وزن تدریجی شود.

با توجه به برای هیدراتاسیون و کاهش وزن، مصرف آب نیز لیپولیز را تقویت می کند. لیپولیز زمانی اتفاق می افتد که بدن ذخایر چربی را به اسیدهای چرب تجزیه می کند که می تواند به عنوان انرژی از آنها استفاده کند. استفاده از این ذخایر چربی کلید کاهش وزن است.

5- بیشتر بخوابید

داشتن مقدار مناسب خواب دارای طیف وسیعی از مزایا برای سلامتی است. بالعکس، کم خوابی ممکن است منجر به افزایش وزن شود.

به عنوان مثال، کمبود خواب بر سطوح هورمون‌های خاصی که احساس گرسنگی و سیری را تقویت می‌کنند، تأثیر می‌گذارد. در نتیجه، فردی که دچار کم خوابی است ممکن است بیشتر غذا بخورد و ممکن است به غذاهای پر کالری روی بیاورد.

خواب کافی می تواند به جلوگیری از افزایش وزن کمک کند. این به نوبه خود می تواند به کاهش میزان چربی ذخیره شده در صورت کمک کند.

6. رژیم غذایی کلی را بهبود ببخشید

رژیم های غذایی سرشار از غذاهای فرآوری شده، از جمله کربوهیدرات های تصفیه شده ، می تواند موجب افزایش دادن خطر افزایش وزن و چاقی شود.

غذاهای فرآوری شده بیشتر از غذاهای کامل حاوی کالری، نمک و شکر هستند. کربوهیدرات های تصفیه شده گروهی از غذاهای بسیار فرآوری شده با غلات هستند. در طی فرآوری، این غذاها فیبر و مواد مغذی خود را از دست می دهند. در نتیجه کالری خالی بالایی دارند .

کربوهیدرات های تصفیه شده همچنین می توانند باعث افزایش سریع قند خون شوند که ممکن است فرد را به پرخوری تشویق کند.

نمونه هایی از غذاهای کربوهیدرات تصفیه شده عبارتند از:

• پاستا

• برنج سفید

• نان سفید

• ساکارز

• شربت ها و فراستینگ ها

• اکثر غلات صبحانه

• محصولات کم چرب

7. مصرف نمک را کاهش دهید

رژیم های غذایی سرشار از نمک موجب احتباس آب و باعث تورم و پف در قسمت های مختلف بدن از جمله صورت می شوند. این ممکن است توهم چربی اضافی را نیز در صورت ایجاد کند.

چرا صورتم چاق می شود اما بدنم چاق نمی شود؟

افزایش چربی صورت معمولاً به دلیل افزایش وزن است. همچنین ممکن است در نتیجه احتباس آب باشد که می تواند صورت را پف کرده یا متورم نشان دهد. ایجاد تغییرات در رژیم غذایی و سبک زندگی افراد می تواند به مدیریت وزن کمک کند و از چربی اضافی صورت جلوگیری کند.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۰۲۱۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد