//
کدخبر: ۴۰۰۲۹۹ //

استایل مینیمال: چگونه ساده ولی شیک باشیم؟| نکات مهم برای خوشپوشی به سبک مینیمال

در این مقاله، به شما نکات مهم و کاربردی برای خوشپوشی به سبک مینیمال را آموزش می‌دهیم.

استایل مینیمال: چگونه ساده ولی شیک باشیم؟| نکات مهم برای خوشپوشی به سبک مینیمال
به گزارش فرتاک نیوز،

اگر به پوشش مارک زاکربرگ، یکی از تاثیرگذارترین افراد حاضر در دنیای فناوری (بنیان‌گذار فیسبوک) دقت کنید، متوجه می‌شوید که در اکثر موقعیت‌ها و سخنرانی‌هایش با آیتم‌های ساده‌ای نظیر تیشرت‌هایی به رنگ خنثی ظاهر می‌شود. در تحلیل استایل مارک و تمام افرادی نظیر او که مشغله فراوانی دارند، به این نتیجه می‌رسیم که این دسته، به دلیل جایگاه و موقعیت کاری خود، فرصت کافی برای انتخاب استایل‌های متفاوت را ندارند و ترجیح می‌دهند، سراغ ساده‌ترین پوشش ممکن بروند، چرا که لباس‌های ساده کمترین دغدغه سِت کردن را دارند. اما سوال اینجاست که آیا این نوع لباس پوشیدن فقط مختص افراد پرمشغله است؟ با ما همراه باشید تا به معرفی استایل مینیمال بپردازیم. چه کسی می‌داند؟ شاید شما هم یکی از طرفداران پر و پا قرص این سبک جذاب شدید.  

مارک زاکربرگ

استایل مینیمال چیست؟

کلمه minimal در لغت به معنای حداقل است. مینیمال در استایل به سبکی از پوشش گفته می‌شود که در کمترین زمان ممکن، ساده‌ترین آیتم‌ها به راحتی کنار هم هماهنگ شوند. مشخصه اصلی استایل مینیمال، پالت رنگی محدود و کاربردی بودن آیتم‌هاست. فرد مینیمالیست سراغ پوششی می‌رود که در طی گذر زمان به راحتی از مد خارج نشود، به همین دلیل پایداری لباس‌ها از لحاظ کیفیت و به روز بودن در استایل مینیمال اهمیت زیادی دارد.

مینیمالیسم در واقع یعنی از بین بردن چیزهای غیرضروری و باقی گذاشتن فقط چیزهایی که ارزش و لذت واقعی را برایتان فراهم کنند. اگر نگاهی به کمد یک فرد مینیمالیست بیندازید، لباس‌های زیادی می‌بینید که کیفیت بالایی داشته و باهم هماهنگ هستند. در این بازار جهانی که نهایت تلاش خود را می‌کند تا شما بیشتر و بیشتر مصرف کنید، مینیمالیسم می‌گوید: "هی! تا به حال به این فکر کرده‌اید که عمداً کمتر داشته باشید؟ می‌دانید نتیجه کمتر داشتن چیست؟ بدهی، استرس و به هم ریختگی کمتر و تلاش کمتر برای چیزهایی که واقعاً به آن‌ها نیاز ندارید."

استایل مینیمال

چگونه استایل مینیمال داشته باشیم؟

در جواب سوال "چگونه استایل مینیمال داشته باشیم؟" اولین جوابی که باید به شما بدهیم این است که محکم باشید! این روزها که  رسانه‌های اجتماعی و تبلیغات دائماً باهم در رقابت‌اند تا ما را با سبک‌ها و نام‌های تجاری خود وسوسه‌ کنند تا بیشتر خرید کنیم، مینیمالیست‌ها خام این تبلیغات نشده و فقط به اندازه نیاز خود خرید می‌کنند و به ترندهای روز توجهی ندارند. یک مینیمالیست با پوشیدن مکرر لباس‌های قدیمی خود خسته نشده و خرید لباس‌های جدید او را وسوسه نمی‌کند. اگر تا الان به این استایل با پرستیژ علاقه‌مند شدید، ادامه مقاله را دنبال کنید تا بدانید برای داشتن استایل مینیمال و مینیمالیست شدن، باید چه کنید.

1. لباس‌های با کیفیت بخرید

لباس هرچقدر با کیفیت‌تر باشد، دوام بیشتری دارد. یک مینیمالیست پارچه‌ها و دوخت با کیفیت را می‌شناسد و هنگام خرید به آن توجه می‌کند. پارچه‌های با کیفیت نباید به راحتی شکل بگیرند یا کشیده شوند، حتی با شستشوی زیاد و ساییدگی خراب نمی‌شوند. پارچه‌های نخ، پنبه، کتان، جین، پشم و چرم بخشی جدا نشدنی از استایل مینیمال هستند. به طور عجیبی سنگین بودن پارچه نشانه کیفیت بالای آن است، چون پارچه‌های سنگین ضخیم‌تر بوده و دوام بیشتری دارند. این مرحله اول برای داشتن استایل مینیمال بود، حال برویم سراغ مراحل ساده دیگر. برای دوام بیشتر لباس‌های خود می‌توانید از روش‌هایی برای دوام بیشتر لباس‌ها استفاده کنید.

مینیمال

2. رنگ‌های خنثی و مونوکروم بپوشید

رنگ‌های مشکی، سفید، بژ، قهوه‌ای و خاکستری امضای استایل مینیمال هستند، چون به راحتی باهم هماهنگ می‌شوند. با این حال، اخیراً مد مینیمالیستی دیگر فقط به این رنگ‌ها محدود نمی‌شود. تا زمانی که از استایل مونوکروم (تک رنگ) استفاده کنید، استایل مینیمال خواهید داشت. پس اگر به رنگ‌های روشن علاقه دارید، نگران استفاده از آن‌ها در استایل مینیمال خود نباشید، فقط کافیست آن‌ها را به صورت مونوکروم بپوشید. یک مینیمالیست همیشه هماهنگی را در استایل خود رعایت می‌کند به همین دلیل به خوبی با قوانین چرخه رنگ آشناست.

استایل-مینیمال

3. کفش‌های کم اما کاربردی بخرید

اگر مدام پول به کفش‌های غیرضروری و رنگارنگ می‌دهید و برای هر استایل خود یک کفش جدید می‌خرید، نمی‌توانید یک مینیمالیست باشید! مینیمالیست‌ها به دنبال کفش‌های ضروری هستند که می‌توانند از آن‌ها به عنوان لوازم اصلی در کمد لباس خود استفاده کنند. کفش‌های ساده، رسمی و یک جفت کفش ورزشی برای آن‌ها کافیست. جفت‌های کمتری فضای خانه‌ مینیمالیست‌ها را اشغال می‌کند اما در عین حال آن‌ها بیشترین استفاده را از همان جفت‌ها می‌برند.

کفش زنانه مینیمال

4. از ترندهای داغ دوری کنید

مینیمالیست‌ها خیلی اعتقادی به ترندهای روز نداشته و آن‌ها را دنبال نمی‌کنند. از نظر آن‌ها خرید لباس‌هایی که برای مدت کوتاهی ترند بوده و به زودی بی‌استفاده می‌شوند، بی‌معنی و غیرضروری است. اگر شما نظری خلاف این دارید نمی‌توانید به یک مینیمالیست تبدیل شوید. معمولا مینیمالیست‌ها سعی بر حفظ اندام‌ خود دارند تا لباس‌هایشان پس از سال‌ها مانند قبل بر تن‌شان ظاهر شود. اقلامی مانند ژاکت، کفش، مانتو و پالتو که آن‌ها را سنگ بنای استایل می‌نامیم، اهمیت زیادی داشته و معمولا بیشتر از هرچیزی استفاده می‌شوند. اگر می‌خواهید استایل مینیمال داشته باشید، باید بالاترین کیفیت آن‌ها را خریداری کرده و برای سال‌ها استفاده کنید. بهتر است رنگ‌های خنثی، طرح ساده و خوش دوخت برای لباس‌های سنگ بنا انتخاب کنید تا به راحتی با همه چیز ست شوند.

5. نچرال بودن را فراموش نکنید

سادگی و طبیعی بودن بخش اصلی استایل مینیمال است. اگر رنگ موی طبیعی خود را دوست دارید، به آرایش زیاد علاقه ندارید، از اکسسوری‌های زیاد و پر زرق و برق دوری می‌کنید و به مدل موهای عجیب و غریب علاقه ندارید، استایل مینیمال برازنده شماست. با ساده نگه داشتن مو و آرایش خود اجازه دهید پوستتان به طور طبیعی بدرخشد و لباس‌تان در مرکز توجه قرار گیرد.

سبک مینیمال

6. آنچه را که نیاز ندارید اهدا کنید

اهدا کردن لباس‌هایی که دیگر نیازی ندارید، اخلاقی‌ترین و کم هزینه‌ترین کاری است که می توانید انجام دهید. حتی اگر لباس‌تان هنوز عالی به نظر می‌رسد ولی به هر دلیلی قرار نیست دیگر آن را بپوشید، کمد خود را از آن خالی کنید. لباس‌های اهدایی شما ممکن است به پناهگاه‌های محلی و فروشگاه‌های تخفیف‌دهنده رفته و نیاز فرد دیگری را برطرف کند. کمد شلوغ و پلوغ برای یک شخص مینیمالیست جایگاهی ندارد، پس همیشه آن را با لباس‌های پرکاربرد خود خلوت نگه دارید.

7. خرید اضافه ممنوع!

مینیمالیست‌ها خرید کردن را جدی می‌گیرند. آن‌ها قبل از خرید نیازهای خود را شناسایی کرده و همچنین به هماهنگی لباس با تیپ بدنی خود اهمیت می‌دهند. اگر دوست دارید استایل مینیمال داشته باشید، هنگام خرید مطمعا شوید که لباستان علاوه بر اینکه با بقیه لباس‌هایتان به راحتی ست می‌شود، هنگام پوشیدن آن احساس خوب و راحتی دارید. مینیمالیست‌ها به همان اندازه که مخالف فست فشن هستند، طرفدار مد پایدار بوده و از قوانین آن پیروی می‌کنند.

8. طرح‌های مینیمال را وارد استایل خود کنید

ممکن است فکر کنید که استایل مینیمال فقط به لباس‌های ساده محدود می‌شود، اما اشتباه نکنید! تی‌شرت‌های شخصی‌سازی شده یا مانتو و پیراهن‌هایی با نقش و طرح مینیمال، ظاهر منحصر به فردی به استایل مینیمال شما می‌بخشد. پس اگر دوست دارید علاوه بر ساده و مینیمال بودن، خاص باشید طرح‌های چاپی مینیمال یا اکسسوری‌های مینیمال را به استایل خود اضافه کنید. البته سعی کنید از استفاده از اکسسوری‌های غیرضروری پرهیز کنید، به جای آن از اکسسوری‌های کم اما شیک و ظریف آمیخته با جواهرات استفاده کنید.

تی شرت با طرح مینیمال

حالا که می‌دانید برای مینیمالیست بودن چه کارهایی باید انجام بدهید، بیایید شما را با اصلی‌ترین آیتم‌های استایل مینیمال آشنا کنیم.

آیتم‌های اصلی استایل مینیمال

همانطور که گفتیم یک فرد مینیمالیست ترجیح می‌دهد کمتر خرید کند اما در همان یک بار خرید سراغ لباس‌هایی می‌رود که پایداری بیشتری داشته، ترند زودگذر نبوده و محدود به یک دوره خاص نیستند. یک سری آیتم‌ها وجود دارند که بخشی جدانشدنی از کمد لباس مینیمالیست‌ها هستند، پس اگر به فکر تبدیل شدن به یک مینیمالیست هستید، آیتم‌هایی که در ادامه مقاله معرفی می‌کنیم را در استایل شخصی خود به کار ببرید. این آیتم‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن در کنار هم ست شده و چالش‌های کمتری دارند.

شلوار جین راسته

شلوار جین راسته و مام استایل بخشی جدانشدنی از کمد و استایل مینیمال زنانه است. می‌توانید بسته رنگ لباس‌های خود رنگ تیره‌تر یا روشن‌تر آن را انتخاب کنید. این شلوارها با کتانی‌های ساده سفید یا مشکی ظاهر زیباتری به استایل مینیمال شما خواهند داد.

شلوار جین راسته زنانه

پیراهن سفید

لباسی جاودانه با امکانات بی‌نهایت که علاوه بر ست شدن با شلوار جین، با بسیاری از کفش‌ها و شلوارهای دیگر نیز به سادگی ست می‌شود. یک پیراهن سفید را می‌توانید برای بسیاری از میهمانی‌ها و دورهمی‌های خود پوشیده و استایل ساده و شیکی ایجاد کنید.

بلیزر

این نوع کت‌ها یا مانتوهای کتی به دلیل داشتن برش‌های صاف و منظم، ظاهری کاملا مینیمال و مرتب را برای شما ایجاد می‌کنند. بلیزرها گزینه مناسبی برای استایل مونوکروم هستند. می‌توانید رنگ شیری یا بژ روشن بلیزر را انتخاب و مینیمال‌ترین استایل ممکن را برای خود بسازید  و از آن لذت ببرید.

بلیزر زنانه مینیمال

یقه اسکی

یک آیتم بسیار جذاب در استایل مینیمال زنانه، لباس‌های یقه اسکی هستند. بافت‌ها و تاپ‌های یقه اسکی در عین سادگی، ظاهری بسیار جذاب و چشمگیر ایجاد می‌کنند. به خصوص اگر گردن کشیده‌ای دارید مطمعا باشید که در لباس‌های یقه اسکی میدرخشید. برای ایجاد کنتراست حجمی، یقه اسکی‌ها را می‌توان با شلوارهای گشادتر و یا راسته ست کرد و ظاهری چندبرابر مینیمال و جذاب ساخت.

لباس یقه اسکی زنانه مینیمال

تی شرت‌های ساده

تی شرت‌ها را با چه چیزی نمی‌توان ست کرد؟ به خصوص اگر آن‌ها را در رنگ‌های سفید، طوسی، مشکی یا بژ تهیه کنید. ماهیت استایل مینیمال این است که آیتم‌های آن را بتوان با هرچیزی پوشید و دغدغه ست کردن را از بین برد. چه چیزی بهتر از تی‌شرت‌های ساده؟

تی شرت زنانه مینیمال

لباس سرهمی

یک لباس راحت و آسان برای پوشیدن که برای ایجاد یک ظاهر چشمگیر فقط به یک جفت کفش مناسب نیاز دارد. اگر شلوار سرهمی شما گشاد و یا دمپا بوده و یقه آن به صورت اسکی یا با برش‌های صاف و مرتب است، خیالتان از مینیمال بودن آن راحت باشد.

لباس سرهمی زنانه

مانتوهای مینیمال

اگر در انتخاب مانتو مینیمال برای استایل خود دچار مشکل شدید اجازه دهید کار شما را ساده کنیم. کافیست مانتویی را انتخاب کنید که کیفیت پارچه و دوخت مناسبی داشته، به سادگی بر تن شما مرتب جلوه کند و به زبان خودمانی‌تر به تنتان بنشیند. مانتوهایی با برش‌های صاف و مرتب، یقه‌های انگلیسی، مانتوهای کتی و مانتوهای ساده بلند می‌توانند برای شما یک استایل مینیمال زنانه زیبا ایجاد کنند.

مانتو بلند مینیمال

آیا استایل مینیمال برای شما مناسب است؟

آیا شما یک مینیمالیست هستید؟ برای اینکه بدانید آیا روند مد مینیمالیستی برای شما مناسب است، از خود بپرسید که آیا سادگی را دوست دارید؟ آیا فرد تنوع طلبی نیستید؟ اگر هنگام تماشای ویترین فروشگاه‌های لباس جذب ساده‌ترین لباس‌ها شده و به اصول خود در خرید پایبند هستید احتمالا شما هم یک مینیمالیست هستید. از ویژگی‌های دیگر افراد مینیمالیست دوری از اسراف است، آن‌ها معمولا هنگام خرید با دیدن کیف‌ها، شال‌ها و اکسسوری‌های ترند و رنگارنگ سست نشده و فقط دست به خرید آیتم‌هایی می‌زنند که واقعا به آن‌ها نیاز دارند. مینیمالیست‌ها جذب لباس‌هایی با کیفیت پارچه و دوخت بالا می‌شوند، زیرا طوری به آن نگاه می‌کنند که انگار سال‌ها قرار است از آن استفاده کنند. اگر شما این ویژگی‌ها را دارید و از پوشیدن لباس‌های تکراری در میهمانی‌ها و اجتماع ترسی ندارید، تبریک می‌گوییم شما یک مینیمالیست و محافظ محیط زیست هستید.

نبایدهای استایل مینیمال

خب تا الان درباره بایدهای استایل مینیمال صحبت کردیم، آیتم‌های اصلی استایل مینیمال را معرفی کردیم و سعی کردیم به شما کمک کنیم که از مینیمالیست بودن خود مطمعا شوید. حالا بهتر است درباره نبایدهای استایل مینیمال صحبت کنیم که اگر قصد تبدیل شدن به یک مینیمالیست را دارید، یک موقع به اشتباه قانون شکنی نکنید.

  1. از اکسسوری‌های درشت، چندلایه و پر زرق و برق دوری کنید.

  2. رنگ‌های فسفری و خیلی درخشان جزو استایل مینیمال به حساب نمی‌آیند پس خیلی سمت آن‌ها نروید.

  3. از خرید لباس‌هایی که دکمه‌ها و زیپ‌های بی کیفیت دارند، دوری کنید.

  4. لباس‌های خیلی چسب و نازک را کنار بگذارید.

  5. از پارچه‌های بی‌کیفیت مصنوعی مانند پلی استر، اکریلیک، نایلون و ابریشم مصنوعی خودداری کنید.

  6. از لباس‌های پرزرق و برق و پولک دار فاصله بیشتری بگیرید.

  7. صندل‌های و کفش‌های بزرگ و یوقور در استایل مینیمال جایگاهی ندارند.

  8. برای سرگرمی خرید نکنید.

تفاوت استایل مینیمال و ماکسیمال چیست؟

استایل ماکسیمال همانطور که از نام آن پیداست، نقطه مقابل استایل مینیمال است. برخلاف استایل مینیمال که برش، جنس و طرح آن بر پایه سادگی است و بر استفاده بهینه از متریال تاکید دارد، استایل ماکسیمال تمامی این قوانین را نقض می‌کند. در استایل ماکسیمال از طرح، رنگ و جزئیات به طور اقراق‌آمیزی استفاده می‌شود. به طور کلی ماکسیمالیسم زیبایی را در افراط و به نمایش گذاشتن تمامی جزئیات می‌بیند، درحالی که مینیمالیسم نیازی نمی‌بیند که چیزی را به نمایش بگذارد و برطرف کردن نیازها و آسیب نزدن به محیط زیست در اولویت آن قرار دارد. سلبریتی‌هایی که علاقه دارند توجه عکاسان و رسانه‌ها را به خود جلب کنند، معمولا از این استایل استفاده می‌کنند.

استایل ماکسیمال زنانه

نتیجه گیری

نتیجه صحبت‌هایمان به این ختم می‌شود که مینیمالیست فقط یک نوع لباس پوشیدن و استایل نیست، بلکه یک سبک زندگی است که بازتاب آن در استایل و نوع لباس پوشیدن نیز دیده می‌شود. یک سبک زندگی ساده و به دور از زرق و برق، به دور از خودنمایی و افراط و به دور از مصرف‌گرایی. فرد مینیمالیست زیبایی را در سادگی می‌بیند و وقت خود را کمتر صرف تنوع در ظاهر خود و محیط اطراف می‌کند، البته این به معنای اهمیت ندادن به زیبایی‌ها نیست، بلکه به معنی انتخاب بهترین، با کیفیت‌ترین و ماندگارترین آیتم‌ها است که دقت در انتخاب و تفکر عمیق او را نشان می‌دهد. حال که با استایل مینیمال آشنا شدید، می‌توانید چند نمونه از افراد مشهور مینیمالیست را نام ببرید؟

زندگی مینیمال

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۰۲۹۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد