//
کدخبر: ۴۱۰۴۷۵ //
همزمان با عید غدیرخم؛

اولین دوره آموزشی «مدرسه تئاتر شبستان» در کرمانشاه افتتاح شد

آیین افتتاحیه اولین دوره آموزشی «مدرسه تئاتر شبستان» در کرمانشاه برگزار شد.

اولین دوره آموزشی «مدرسه تئاتر شبستان» در کرمانشاه افتتاح شد
به گزارش فرتاک نیوز،

آیین افتتاحیه اولین دوره آموزشی «مدرسه تئاتر شبستان» صبح امروز (جمعه، 16 تیرماه) مصادف با عید‌سعید غدیر‌خم، باحضور چهره‌های برجسته و نام آشنای تئاتر و سینمای ایران و اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کرمانشاه در تالار وحدت برگزار شد.

1_5611135722
مشاور هنری رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و دبیر جشنواره مدرسه تئاتر شبستان در ابتدای این مراسم اظهار کرد: برجسته‌ترین اساتید نمایشنامه نویسی، بازیگری و تئاتر کاغذی برای آموزش بچه‌های مسجد به کرمانشاه آمده‌اند که همگی از اساتید درجه یک و طراز اول کشور هستند.

"حسین عالم‌بخش" افزود: در دهه 60 و اوایل 70 اگر دنبال تئاتر، موسیقی و سرود می‌گشتید باید سراغ مساجد می‌رفتید اما آرام آرام یک شکاف و فاصله‌ای بین مسجد و هنر در برخی از مساجد افتاد و رفته رفته هنر از مسجد خارج شد.
وی افزود: تئاتر، هنری شریف و استراتژیک است و در بیانات مقام معظم رهبری نیز همواره بر آن تاکید شده ولی با توجه به اهمیت این موضوع 40 سال عقب هستیم.

عالم‌بخش با اشاره به اینکه ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با حضور حجت الاسلام والمسلمین کمال‌الدین خداداده و مهدی مقدم،بعد از سال‌ها مانند دهه 60 تصمیم بر زنده شدن هنر تئاتر در مساجد گرفته‌اند گفت: همه اساتیدی که در این دوره آموزشی دو روزه در کرمانشاه حضور یافته‌اند، بچه مسجدی هستند و تئاتر را از مسجد شروع کرده‌اند.

مشاور هنری رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و دبیر جشنواره مدرسه تئاتر شبستان اضافه کرد: در‌حال حاضر بازگشت هنر به مساجد صورت گرفته است و امیدوارم مساجد پایگاه تولید هنرهای مختلف برای شاد کردن مردم و ارتقاء اندیشه و سبک زندگیشان شود وامیدوارم شاهد درخشش بچه‌های مسجد در تهران و در اوج عرصه تئاتر کشور باشیم.
وی اضافه کرد: امسال اولین دوره جشنواره ملی تئاتر شبستان در گستره کل کشور صورت می‌گیرد که امیدواریم در این رویداد ارزشمند شاهد آثار خوبی از استان کرمانشاه باشیم.
وی خطاب به شرکت کنندگان در این دوره گفت: اجرای تئاتر احتیاج به هیچ امکاناتی ندارد و این سیال بودن قابلیت ارزنده هنر است، اما از مسئولین ستاد کانون‌های کشور و استان امکانات را در حد بضاعت مطالبه کنید.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام افشین کلات‌پور، با اشاره به خاستگاه هنر و نقش آن در انتقال آموزه‌ها و ارزش‌های ناب انقلابی و اسلامی نیز گفت: مسجد کارکردهای فراوانی دارد که یکی از این کارکردها در حوزه فرهنگ و هنر است به گونه‌ای که می‌توان مسجد را خاستگاه هنر انقلاب اسلامی دانست.

1_5611135849
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه افزود: ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در راستای مردمی‌سازی تئاتر و تربیت هنرمندان متعهد و ارزشی پرورش یافته در مساجد، در اقدامی کم‌نظیر و بی‌سابقه، سعی در زنده کردن هنر تئاتر و نمایش در مساجد دارد.

حجت‌الاسلام کلات‌پور با اشاره به اینکه «مدرسه تئاتر شبستان» رویدادی ارزشمند در تاریخ فعالیت‌های هنری بچه‌های مسجد است گفت: با گذشت 4 دهه از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی قدری از این هنر تأثیرگذار فاصله گرفته‌ایم و اتفاقاتی این گونه را در مساجد شاهد نبودیم.
وی تصریح کرد: این رویداد با همت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و با دعوت از چهره‌های ارزشی، فرهیخته و نام آشنای تئاتر و سینمای ایران در قالب کارگاه‌های آموزشی دو روزه برگزار می‌شود.

کلات‌پور افزود: هنر نمایش شعبده نیست در واقع هنری است که از درون بازیگر و حس او نشأت گرفته است و برگزاری اولین دوره آموزشی مدرسه تئاتر شبستان با حضور اساتید برجسته تئاتر و سینمای ایران به دنبال کشف و پرورش استعدادهای بچه‌های مسجد در زمینه‌های نمایشنامه نویسی، بازیگری، کارگردانی و تئاتر کاغذی است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه در روزهای جمعه و شنبه(16 و 17 تیرماه) با حضور اساتید مطرح کشور:«سید حسین فدایی حسین»، «فرهاد بشارتی»، « ابوالفضل همراه»، «آرزو افشار»، «حسین عالم بخش» و «ساغر لطفی نژاد» در دوره های نمایشنامه نویسی، بازیگری پسران، بازیگری دختران، کارگردانی و تئاتر کاغذی آموزش می‌بینند.

وی افزود: حضور چهره‌های برجسته و ارزشمندی که امروز در کرمانشاه میزبان آنان هستیم فرصتی مغتنم و بی‌تکرار برای اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است که در محضر اساتید برجسته و ارزشی، که خود از هنرمندان انقلابی و متعهد هستند به کسب علم و تجربه بپردازند.

گفتنی است؛ آیین اختتامیه اولین دوره آموزشی مدرسه تئاتر شبستان، عصر روز شنبه، 17 تیرماه با حضور مسئولین استان کرمانشاه، اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و اصحاب فرهنگ و هنر در تالار وحدت برگزار می‌شود.
خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۰۴۷۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد