//
کدخبر: ۴۱۳۷۸۳ //

سرنوشت مبهم امیری؛ بازگشت قریب‌الوقوع به پستِ نامحبوب!

احتمالاً وحید امیری در فصل جدید در نقش مدافع چپ کار خود را آغاز می‌کند.

سرنوشت مبهم امیری؛ بازگشت قریب‌الوقوع به پستِ نامحبوب!
به گزارش فرتاک نیوز،

 پرسپولیس در شرایطی مهیای حضور در لیگ بیست‌وسوم شده که به مانند فصل گذشته، فقدان یک مهره کلیدی در فهرست سرخ‌پوشان پایتخت به‌چشم می‌خورد. با وجود آنکه دفاع چپ تخصصی و باتجربه‌ای در فهرست پرسپولیس حضور ندارد، اما گفته می‌شود که کادرفنی و مدیران باشگاه برخلاف شایعات منتشره تمایلی هم به جذب بازیکن جدید در این پست ندارند تا احتمالاً رویه فصل گذشته تکرار شود و بازیکنانی مانند علی نعمتی و وحید امیری در این پست به کار گرفته شوند.

رضا درویش با تکذیب اخبار منتشر شده درباره احتمال جذب مدافع چپ توضیح داد: «باشگاه پرسپولیس در دفاع چپ به دنبال جذب هیچ بازیکن خارجی نبود و نیست. نباید فراموش کنیم جدای از مسائل مالی، ما اکنون از جهت تعداد بازیکن در محدودیت قرار داریم. این مساله دست ما را در پوست گردو گذاشته است. حتی بر خلاف میل باطنی باشگاه و سرمربی به همین دلیل مجبور به جدایی بعضی بازیکنان شدیم. اگر قرار بود در این پست بازیکن بگیریم، نعمتی را از دست نمی‌دادیم».

درویش در شرایطی این ادعا را مطرح کرده که پست تخصصی سیامک نعمتی هم دفاع چپ نبوده و به مانند فصل گذشته در کنار نعمتی و امیری، محمدمهدی احمدیِ جوان هم در دسترس سرمربی پرسپولیس است. البته که احمدی در نیم‌فصل دوم لیگ بیست‌ودوم به‌واسطه نیمکت‌نشینی‌های سریالی تصمیم به جدایی قرضی گرفت و حالا سرنوشت او برای فصل جدید هم مبهم شده اما با توجه به عملکرد موفق در تیم نفت مسجدسلیمان و البته تیم امید ایران، احتمال اعتماد یحیی گل‌محمدی به این مدافع جوان وجود دارد.

شروع فصل جدید در غیاب نعمتی!

علی نعمتی که فصل گذشته مدافع چپ موردعلاقه یحیی گل‌محمدی بود، به‌واسطه پارگی عضله پایش نمی‌تواند پرسپولیس را در شروع فصل جدید همراهی کند. با وجود جراحی انجام شده، نعمتی فعلاً دور از تمرینات سرخ‌پوشان پایتخت است و در این زمینه گفته می‌شود که احتمالاً ستاره باتجربه سرخ‌پوشان پایتخت که در روزهای گذشته به دنبال اصلاح قرارداد خود بود، نه‌تنها در بازی هفته نخست مقابل آلومینیوم اراک غایب خواهد بود، بلکه در هفته دوم و  دیدار با تراکتور تبریز هم نمی‌تواند تیمش را همراهی کند.

نعمتی در شرایطی دور از دسترس یحیی گل‌محمدی است که حالا سرمربی سرخ‌پوشان پایتخت برای شروع فصل جدید، راهی جز انتخاب از میان محمدمهدی احمدی و وحید امیری ندارد. احمدی در بازی‌های دوستانه عملکرد قابل‌قبولی را از خود به جای گذاشته اما با توجه به تجربه بیشتر امیری، به نظر می‌آید که در شروع فصل جدید، کاپیتان باتجربه سرخ‌پوشان پایتخت شانس بازی بیشتری در ترکیب تیمش داشته باشد و احتمالا وحید امیری باید بار دیگر در سمت چپ خط دفاعی تیمش قرار گیرد.

دغدغه یحیی برای انتخاب جانشین امیری

وحید امیری فصل گذشته نقش پررنگی در قهرمانی سرخ‌پوشان پایتخت داشت و در 10 هفته پایانی توانست در نقش مهاجم سایه به خط حمله سرخ‌پوشان پایتخت اضافه شود و شمه تازه‌ای از توانایی‌های خود را به اجرا گذاشت. امیری که در پست‌های مختلف از جمله دفاع چپ، هافبک چپ، هافبک میانی، هافبک پشت مهاجم و مهاجم سایه تجربه بازی دارد، حالا در ادامه تغییر و تحولات جایگاهش باید به سمت چپ خط دفاعی سرخ‌پوشان پایتخت بازگردد که این مسئله می‌تواند یحیی گل‌محمدی را با دردسری بزرگ مواجه کند.

پرسپولیس در هفته‌های پایانی فصل گذشته از عیسی آل‌کثیر در خط حمله به عنوان مهاجم هدف بهره می‌برد اما حالا با جدایی آل‌کثیر، شرایط کاملاً تغییر کرده است. در این میان گفته می‌شود که استراتژی احتمالی یحیی گل‌محمدی برای پر کردن جای خالی وحید امیری در خط حمله، بهره‌وری از مهدی عبدی است و ستاره پرسپولیس در بازی‌های پیش‌فصل احتمالاً در هفته نخست در خط حمله تیمش زوج شهاب زاهدی خواهد بود تا وحید امیری به سمت چپ خط دفاع منتقل شده و جانشین علی نعمتی شود. تصمیم دیگر سرمربی پرسپولیس هم می‌تواند پذیرش ریسک دادن فرصت بازی به محمدمهدی احمدی باشد که در این‌صورت امیری جایگاهش را در خط حمله سرخ‌پوشان پایتخت حفظ خواهد کرد؛ تصمیمی که بعید به نظر می‌رسد از سوی یحیی گل‌محمدی اتخاذ شود. 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۳۷۸۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد