//
کدخبر: ۴۱۶۲۷۷ //
آشپزی | مربا زعفران

طرز تهیه مربا زعفران| خیلی خوشمزه س!

با درود فراوان به شما همراهان همیشگی وان تاچ فود. امروز با طرز تهیه مربا زعفران مجلسی که یک نوع مربا خاص و ممتاز است در خدمت شما هستیم. امید ما در مجموعه وان تاچ فود این است که بتوانیم با ارایه دستور های بی نظیر و تشویق شما عزیزان به تهیه آن ها لحظات خوشی را برای شما رقم بزنیم. در ادامه با شرح مربا زعفران با ما همراه باشید.

طرز تهیه مربا زعفران| خیلی خوشمزه س!
به گزارش فرتاک نیوز،

اکثر مرباها را قبل از مصرف می بایست آماده کرد که این مراحل شامل شستشو، خرد کردن، افزودن شکر، مخلوط کردن، سرد یا گرم کردن، پختن و غیره می باشد که بیشتر این کارها در آشپزخانه انجام می گیرد.

مواد اولیه برای طرز تهیه مربا زعفران

گلبرگ زعفران: 300 گرم

شکر سفید: 200 گرم

زعفران: به مقدار لازم

طرز تهیه مربا زعفران

مرحله اول

در ابتدا جهت تهیه مربا زعفران گلبرگ های بنفش رنگ زعفران را پاک می کنیم و آشغال، چوب و سنگ ریزه های موجود در آن را از آن جدا می کنیم. سپس گلبرگ ها را درون آبکشی می ریزیم و زیر شیر آب گرفته و آن را به خوبی می شوریم تا کلیه گرد و خاک روی گلبرگ های زعفران از بین برود و گلبرگ ها کاملاً شسته شود.

مرحله دوم

در مرحله دوم طرز تهیه مربا زعفران، درون یک قابلمه مقداری آب می ریزیم و آن را روی اجاق گاز قرار می دهیم و شعله گاز را روشن می کنیم و گلبرگ های بنفش زعفران را داخل قابلمه می ریزیم و می گذاریم حدود یک تا دو دقیقه درون آب بجوشد سپس زیر گاز را خاموش می کنیم.

محتوای درون قابلمه را درون آبکش می ریزیم و آبکش محتوی گلبرگ زعفران را زیر شیر آب می گیریم سپس مجدداً و قابلمه را از آب پر می کنیم و روی اجاق گاز قرار می دهیم و شعله زیر قابلمه را روشن می کنیم و گلبرگ ها را مجدداً داخل قابلمه می ریزیم.

می گذاریم حدود یک تا دو دقیقه درون آب بجوشد سپس زیر گاز را خاموش می کنیم و محتوای درون قابلمه را درون آبکش می ریزیم و آبکش محتوی گلبرگ زعفران را زیر شیر آب می گیریم. این کار برای این انجام می‌شود تا تلخی گلبرگ زعفران از آن گرفته شود.

مرحله سوم

در مرحله سوم تهیه مربا زعفران، درون قابلمه مقداری آب می ریزیم و سپس شکر را نیز به درون محتوای قابلمه اضافه می کنیم و می گذاریم تا آنقدر محتوای درون قابلمه بجوشد تا به قوام مورد نظر برسد. پس از آنکه محتوای درون قابلمه به غلظت مورد نظر رسید در انتها به آن گلبرگهای بنفش رنگ زعفرانی که در آبکش بود را اضافه می کنیم.

مقداری زعفران ساییده شده نیز به آن اضافه می کنیم و به هم می زنیم سپس شعله زیر قابلمه را خاموش می کنیم و می گذاریم تا مربا به صورت کامل سرد شود بعد از آن محتویات داخل قابلمه را درون شیشه های تمیزی می ریزیم و درب آن را محکم می بندیم و درون یخچال قرار می دهیم.

امیدواریم با مواد و وسایل موجود در بازار از تهیه مربا زعفران در منزل مطابق دستورالعمل بالا نهایت استفاده را برده باشید و در کنار خانواده از سرو آن در وعده صبحانه لذت ببرید. نوش جانتان باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۶۲۷۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد