//
کدخبر: ۴۱۷۱۲۰ //
شهردار کرمانشاه خبر داد؛

پیشرفت ۹۴ درصدی تقاطع غیرهمسطح میدان سپاه/ عامل تاخیر احداث چهار معبر جدید شهری در کرمانشاه معارضین هستند

شهردار کرمانشاه از پیشرفت ۹۴ درصدی تقاطع غیر هم‌سطح سپاه خبر داد و گفت:این پروژه به زودی افتتاح خواهد شد.


پیشرفت ۹۴ درصدی تقاطع غیرهمسطح میدان سپاه/ عامل تاخیر احداث چهار معبر جدید شهری در کرمانشاه معارضین هستند
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست خبری شهردار کرمانشاه با اصحاب رسانه به مناسبت بزرگداشت روز خبرنگار امروز(۲۲مرداد)برگزار شد.
دکتر "نادر نوروزی "در ابتدای این نشست با تبریک این روز، خبرنگاران را مهمترین و تاثیرگذارترین افراد در هدایت جامعه عنوان کرد و اظهار داشت: در عصر ارتباطات و رسانه خبرنگاران جایگاه ویژه و نقش مهمی در هدایت جامعه دارند.

IMG_20230813_161847_524
شهردار کرمانشاه در ادامه با اشاره به مساحت ۱۱ هزار هکتاری شهر کرمانشاه گفت: سال گذشته یک پنجم مساحت شهر (حدود ۲۰ درصد) را آسفالت و جدول گذاری کردیم و بر اساس پیش‌بینی انجام گرفته امسال هم آسفالت و جدول گذاری ۲۰ درصد دیگر را در برنامه داریم و امیدواریم ظرف مدت پنج سال در این زمینه شاهد عمران و آبادانی شهر باشیم.

IMG_20230813_161815_204
وی در گوشه دیگری از سخنانش اشاره‌ای به پروژه شهربازی کرمانشاه داشت و گفت: زمین ۱۳.۵ هکتاری شهربازی کرمانشاه پیش از این برای ساخت و تجهیز به سرمایه‌گذاری واگذار شده بود که توانایی انجام کار را نداشت و در حال حاضر کار خلع‌ید این پروژه در حال انجام است و در فاز اول نیز طراحی اولیه صورت گرفته و داوطلب سرمایه‌گذاری هم آمادگی خود را برای احداث و راه‌اندازی این پروژه اعلام کرده است.
نوروزی افزود: اجرای پروژه پارک سراب قنبر نیز توسط سرمایه‌گذار در حال انجام است و بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با منابع طبیعی استان منعقد شده قرار است زمین ۳۱۶ هکتاری برای احداث پارک جنگلی در اختیار شهرداری قرار گیرد.
وی خاطر نشان کرد: با اجرای این پروژه فضای جنگلی کرمانشاه از ۱۰۰ هکتار (۷۰ هکتار پارک شرقی و ۳۰ هکتار پارک‌غربی) به سه برابر افزایش خواهد یافت که در غالب سه فاز انجام می‌شود.
به گفته این مقام مسئول در شهر کرمانشاه روزانه ۷۵۰ تُن زباله تولید می‌شود یعنی هر کرمانشاهی در طی روز ۷۵ گرم زباله تولید می‌کند.
وی اضافه کرد: هر چند جمع‌آوری زباله در کرمانشاه به دلیل تعداد کم کارگران در این بخش، مطلوب نیست اما در زمینه بازیافت و تبدیل زباله‌ها به کود شرایط خوبی ایجاد شده و این کود نیز قابل فروش است.
شهردار کرمانشاه خاطر‌نشان کرد: طرح جمع‌آوری مخازن از چند محله و طرح تفکیک از مبدا در دستور کار است و مطالعاتی نیز مبنی بر جمع‌آوری زباله توسط زباله‌گردان و فروش آن به شهرداری در دست مطالعه است که امیدواریم به زودی اجرایی شود.
نوروزی بااشاره به تاخیر به وجود آمده در بهره‌برداری از چهار معبر جدید شهر کرمانشاه شامل؛ معبر زیبا شهر به صادقیه، معبر بهشت زهرا به محله ملاحسینی و جعفرآباد، شهرک فدک به آرامستان جدید، شهرک امام به مهدیه(دره دراز) نیز گفت:‌بهره‌برداری از این معابر به علت وجود معارضین به تاخیر افتاد که در حال حاضر بین ۵۰ تا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی، در حال انجام هستند.
وی در ادامه تعداد اتوبوس‌های خریداری شده در ناوگان اتوبوسرانی را ۱۰۸ دستگاه عنوان کرد و بیان داشت: تاکنون ۴۰ دستگاه اتوبوس به شهرداری کرمانشاه واگذار شده و ۳۰ دستگاه دیگر نیز تا شهریور ماه تحویل داده خواهد شد که بر اساس پیش‌بینی انجام گرفته با اتمام جذب، استخدام و آموزش به رانندگان جدید سپرده خواهد شد.
شهردار کرمانشاه زمان متعارف احداث و بهره‌برداری از دو پل به طول ۵۶۰ متر در میدان سپاه را ۲۴ ماه عنوان کرد و گفت: هر چند بر اساس روز شمار نصب شده در میدان سپاه قرار بود بهره‌برداری از این تقاطع ظرف مدت ۶ ماه به اتمام برسد، اما سقوط جرثقیل و همزمانی آن با ایام نوروز و جلوگیری از عدم تردد وسایط نقلیه سنگین در جاده‌ها سبب شد روند اجرای این پل به تاخیر بیفتد، اما در حال حاضر این پروژه ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به زودی افتتاح خواهد شد و بهره‌برداری از آن بعد از هشت ماه نیز یک رکود است.
نوروزی همچنین تصریح کرد: فراخوان استخدام نیرو در شرکت بازیافت انجام شده و پس از قرعه‌کشی، افراد منتخب در شرکت بازیافت استخدام و طرف قرارداد هم شرکت بازیافت خواهد بود. همچنین لایحه تعیین تکلیف استخدام کارکنان شرکت بازیافت اردیبهشت ماه به شورای شهر ارسال شده ولی هنوز انجام نشده است که در صورت تصویب محقق خواهد شد.
به گفته وی سال گذشته با ۲۰۰‌ هزارتُن آسفالت ۱۰۳ خیابان و بیش از یکهزار کوچه آسفالت شده است و تا پایان آبان‌ماه امسال نیز این روند ادامه خواهد داشت.
نوروزی اشاره‌ای هم به ساختمان نیمه‌کاره فیروزه داشت و گفت: این پروژه در زمینی با زیربنای هفت هزار متر‌ مربع با ۵۷ هزار متر ساختمان در مرکز شهر واقع شده و میتواند به مرکز اداری تجاری مناسبی با پارکینگ مناسب تبدیل شود که در این زمینه فراخوان دعوت سرمایه‌گذار انجام شده و با جذب این فرد عملیات اجرایی این ساختمان انجام خواهد شد.
خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۷۱۲۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد