//
کدخبر: ۴۲۰۷۲۵ //
آشپزی | شوید پلو

بیا اینجا تا طرز تهیه پلوی مورد علاقه ایرانی ها رو بهت یاد بدم| عالیه واقعا!

شوید پلو یکی از پلو های خوش عطر و خوش طعم ایرانی است که با مخلوط کردن شوید تازه خورد شده و یا شوید خشک با برنج تهیه می شود. با ما همراه باشید تا نکات طلایی تهیه یک شوید پلو لذیذ را با هم یاد بگیریم.

بیا اینجا تا طرز تهیه پلوی مورد علاقه ایرانی ها رو بهت یاد بدم| عالیه واقعا!
به گزارش فرتاک نیوز،

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که طرفدار پر و پا قرص شوید پلو هستند اما تهیه یک شوید پلو خوشمزه و عالی برایشان کار سختی به نظر می رسد، باید بگوییم که پخت شوید پلو در منزل کار بسیار راحتی است و شما به سادگی می توانید یک شوید پلو رستورانی خوشمزه در منزل تهیه و در کنار انواع گوشت مرغ، ماهیچه، ماهی و حتی تن ماهی آن را سرو و میل نمایید.

مواد اولیه برای تهیه شوید پلو

برنج : 500 گرم

شوید تازه خورد شده : 250 گرم

نمک : به مقدار لازم

روغن : 5 قاشق سوپخوری

زرد چوبه ( دلخواه) : 1 قاشق چای خوری

سیب زمینی یا نان لواش برای ته دیگ

آموزش مراحل تهیه شوید پلو

مرحله اول

برنج را بچند بار بشویید و بعد از اضافه کردن نمک کنار بگذارید تا خیس بخورد. در این فاصله شوید ها را پاک کنید و سه بار بشویید تا تمام آلودگی های آن پاک شود. شوید های شسته شده را درون آبکش بگذارید تا آب اضافی آن به طور کامل گرفته شود.

موقع پاک کردن شوید ها ساقه های تازه و نرم را دور نریزید زیرا خواص شوید در ساقه های آن هم وجود دارد. پس از اینکه آب شوید ها گرفته شد، آن ها را خورد کنید. شوید را نه زیاد درشت خورد کنید و نه زیاد ساطوری کنید.

مرحله دوم

درون یک قابلمه تا نصفه آب بریزید و قابلمه را روی اجاق قرار دهید تا آب به جوش بیاید. پس از جوشیدن آب، برنج را داخل قابلمه بریزید و صبر کنید تا برنج بجوشد. در این مرحله می توانیند کمی زرد چوبه برای خوش رنگ تر شدن شوید پلو، داخل آب برنج بریزید.

زمانی که برنج نیم پز شد آن را آبکش کنید. برای اینکه بدانید چه زمانی برای آب کش کردن برنج مناسب است، یک دانه برنج را میان دو انکشت اشاره و شست بگیرید و له کنید. اگر اطراف دانه برنج پخته شده بود و بخش میانی کمی سفت بود و برنج بین انگشتان  شما له شد به صورتی که قسمت میانی سالم ماند، یعنی زمان آب کش کردن برنج است.

مرحله سوم

برنح را درون یک آبکش مناسب بریزید و روی آن را آب سرد بگیرید. دقت کنید اگر قابلمه ای که برنج را در آن می جوشانید و یا سبدی که برای آبکش کردن برنج از آن استفاده می کنید کوچکتر از حجم برنج باشند، برنج شما شفته خواهد شد.

برای زیر و رو کردن برنج از کفگیر استفاده نکنید زیرا در این مرحله، کفگیر زدن به برنج باعث می شود تا دانه های برنج بشکنند و زیبایی شوید پلوی شما را خراب کند. همزمان با ریختن آب سرد روی برنج، با بالا و پایین کردن آبکش برنج را زیر و رو کنید تا برنج ها به هم نچسبند و شفته نشوند.

مرحله چهارم

روغن را کف قابلمه بریزید و سپس نان لواش یا سیب زمینی یا هر چیز دیگری که برای ته دیگ در نظر گرفته اید درون قابلمه بچینید. شوید های خورد شده را کم کم با برنج درون آبکش مخلوط کرده و با استفاده از کفگیر درون قابلمه بریزید. قابلمه را روی حرارت کم اجاق قرا دهید و درب قابلمه را بگذارید. دم کنی را فراموش نکنید.

مرحله پنجم

یک ساعت زمان لازم است تا شوید پلو شما کاملا دم بکشد. پس از دم کشیدن شوید پلو می توانید آن را در ظرف مناسب بکشد و با زعفران تزیین کنید. شوید پلو را می توانید با مرغ، گوشت و ماهی سرخ کرده سرو نمایید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۰۷۲۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد