//
کدخبر: ۴۲۱۲۵۶ //
آشپزی | سوپ قارچ

طرز تهیه سوپ گیاهی بین المللی | آموزش کامل سوپ قارچ !

سلام همراهان همیشگی سوپ قارچ یکی از انواع پرطرفدار سوپ است که به عنوان یکی از پیش غذاها و سوپ های مجلسی هم کاربرد فراوانی دارد.

طرز تهیه سوپ گیاهی بین المللی | آموزش کامل سوپ قارچ !
به گزارش فرتاک نیوز،

 سوپ قارچ در دسته سوپ های بین المللی قرار دارد و در بیشتر رستوران های سراسر دنیا سرو می شود.  یکی از دلایل پر طرفدار بودن سوپ قارچ این است که این سوپ کاملا گیاهی بوده و هیچ نوع گوشتی در پخت آن استفاده نمی شود. بنابراین یکی از غذاهای لذیذ و عالی برای افرادی است که سبک زندگی گیاهخواری را انتخاب کرده اند.

مواد اولیه برای طرز تهیه سوپ قارچ

قارچ سفید : 500 گرم

جو پرک شده : نصف پیمانه

پیاز سفید : یک عدد درشت

کره : 50 گرم

خامه پر چرب: 4 قاشق غذا خوری

شیر تازه: 4 لیوان

آب مرغ : 3 لیوان

آب : 3 لیوان

آرد سفید قنادی : 4 قاشق غذا خوری

نمک : به مقدار لازم

فلفل سیاه : به مقدار لازم

پودر سیر : به مقدار لازم

روغن مایع و یا روغن جامد : به مقدار لازم

آموزش مراحل در طرز تهیه سوپ قارچ

اکثر غذاها را قبل از مصرف می بایست آماده کرد که این مراحل شامل شستشو ، خرد کردن ، افزودن ادویه جات، مخلوط کردن ، سرد یا گرم کردن ، پختن و غیره می باشد که بیشتر این کارها در آشپزخانه انجام می گیرد.

مرحله اول

برای تهیه سوپ قارچ در ابتدا پیاز را شسته و بعد از پوست کندن به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و درون قابلمه می ریزیم ، سپس قابلمه را روی حرارت مستقیم قرار داده و مقداری روغن به پیاز خرد شده اضافه می کنیم و پیازها به خوبی تفت می دهیم.

مرحله دوم

در مرحله دوم کره را به پیاز تفت داده شده اضافه کرده و اجازه می دهیم به طور کامل ذوب شود. سپس قارچ های شسته شده را به صورت ورقه ای یکدست خرد کرده و به مواد داخل قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

پس از افزودن قارچ ها، شعله زیر قابلمه را زیاد کرده و به خوبی تفت می دهیم تا قارچ ها آب بیندازند. تفت دادن مواد را تا زمانی که آب قارچ ها به طور کامل کشیده شود ادامه می دهیم. در صورتی که شعله گاز در این مرحله کم باشد قارچ ها بسیار آب می اندازند و از کیفیت آنها کاسته می شود. اگر می خواهید قارچ ها در این مرحله سفید بمانند کافی است مقداری آبلیمو در این مرحله به قارچ ها اضافه کنید و قارچ ها را به همراه ابلیمو تفت دهید تا آبش گرفته شود.

مرحله چهارم

در این مرحله شعله زیر قابلمه را کم کرده، و آرد را در ماهیتابه ای جداگانه کمی تفت می دهیم تا خامی آن گرفته شود. بعد از گذشت ۳ دقیقه آب مرغ را کم کم با آرد ترکیب می کنیم تا آرد به طور کامل باز شده و گلوله نشود. در این مرحله حواسمان باشد که اگر شعله زیر گاز زیاد باشد آرد به جای اینکه خامیش گرفته شود می سوزد و دود می کند و طعم سوپ را به کلی دگرگون و رنگ آن را نیز تیره می کند. سپس آرد تفت داده شده را به قابلمه حاوی قارچ اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله آب و شیر گرم را به قابلمه اضافه کرده و مواد را هم می زنیم تا کاملا یکدست شوند. حالا اجازه می دهیم قارچ ها به طور کامل بپزند. بعد از گذشت نیم ساعت جو پرک را به قابلمه اضافه می کنیم.

در این مرحله به جای اینکه مستقیم جوی پرک را به مواد اضافه کنیم می توانیم به روش زیر از جوی پخته که از قبل آن را آماده کرده ایم استفاده کنیم.

جو را به مدت یک روز در آب خیس کنید و بعد از گذشت یک روز آن را داخل قابلمه بزرگی بریزید و روی آن به اندازه پنج برابر مقدار جو آب اضافه کنید و یک قاشق سوپ خوری هم به آن روغن اضافه نمایید و قابلمه را روی حرارت مستقیم و کم گاز قرار دهید تا جو پخته شود و لعاب بیندازد. جوی پخته شده به این روش را می توان به جای جوی پرک استفاده کرد و از لحاظ مدت نگهداری نیز می توان در فریزر حدود یک ماه نگهداری کرد.

مرحله ششم

حالا سوپ را با مقداری نمک ، فلفل سیاه و پودر سیر طعم دار کرده و درب قابلمه را نیمه باز می گذاریم تا سوپ جا بیفتد. پس از اینکه سوپ به قوام مورد نظرمان رسید ، یک ملاقه از سوپ را داخل یک کاسه می ریزیم.

 مرحله هفتم

در این مرحله که آخرین مرحله می باشد ، خامه را به کاسه اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا با هم یکدست شوند ، آنگاه مخلوط سوپ و خامه را به قابلمه اضافه کرده و مخلوط می کنیم. در نهایت سوپ را در ظرف دلخواه ریخته و به صورت گرم سرو می کنیم. امیدواریم با مواد و وسایل موجود در بازار از تهیه سوپ قارچ در منزل مطابق دستورالعمل بالا نهایت استفاده را برده باشید و در کنار خانواده از سرو آن لذت ببرید . نوش جانتان باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۱۲۵۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد