//
کدخبر: ۴۲۵۷۰۶ //
آشپزی| بیف نارگیلی با برنج زردچوبه‌ای

بیف نارگیلی با برنج زردچوبه‌ای | تا حالا این غذا رو درست کردی؟

در مقاله حاضر طرز تهیه بیف نارگیلی با برنج زردچوبه‌ای برای 6 نفر را برایتان بصورت کاملا سنتی و اصیل آموزش داده ایم.

بیف نارگیلی با برنج زردچوبه‌ای | تا حالا این غذا رو درست کردی؟
به گزارش فرتاک نیوز،

 شما بعد از مطالعه این مقاله می توانید دستور پخت و طرز تهیه بیف نارگیلی با برنج زردچوبه‌ای را بصورت کامل و جامع آموزش دیده و آن را فرا بیاموزید.

مواد لازم

فلفل قرمز چیلی خشک ۸ عدد

پیاز (چهارقاچ‌شده) ۲ عدد

زنجبیل تازه (خردشده) ۱ عدد

ساقه پیازچه (خردشده) ۳ عدد

روغن زیتون (مخصوص سرخ‌کردن) ۲ ق.س

گوشت گوساله (مکعبی خردشده) ۷۰۰ گ

شیرنارگیل ۴۰۰ م.ل

برنج زردچوبه‌ای طبق دستور داده شده

پودر نارگیل ۲ ق.س

برگ بو ۱ عدد

قرص عصاره مرغ (پودرشده) ۱/۲ عدد

عصاره تمرهندی ۱ ق.س

شکر (نرم و دانه‌ریز) ۱/۲ ق.چ

نمک ب.م.ل

۲ قاشق چای‌خوری دانه خردل را در قابلمه‌ای حاوی ۲ قاشق سوپ‌خوری روغن مایع، ‌روی حرارت ملایم تفت دهید تا دانه‌های خردل شروع به بالا و پایین پریدن کنند، سپس ۲ قاشق چای‌خوری زردچوبه (پودرشده) را همراه ۳ پیمانه برنج، ۱/۲ ۴ پیمانه آب و ۷۰ گرم کره به آن بیافزایید، حرارت را زیاد کنید تا جوش بیاید و آبِ آن کاملاً تبخیر شود،‌ سپس حرارت را ملایم کنید تا برنج به‌مدت ۳۰ دقیقه بپزد و کاملاً دم بکشد.تمرهندی را به مدت ۲ ساعت در مقداری آب جوش خیس کنید، سپس در صافی بریزید و با فشار پشتِ قاشق، هسته و پوسته را جدا و عصاره آن را از صافی رد کنید.

روش تهیه

برای تهیه خمیر، فلفل‌های چیلی را به‌مدت ۱۵ دقیقه در ظرفی حاوی مقداری آب جوش خیس کنید. پس از این مدت، آبکش کرده و دانه‌های آن را جدا کنید،‌ سپس نیمی از آن‌ را همراه پیاز، زنجبیل و ۲ عدد ساقه پیازچه در غذاساز بریزید و هم بزنید تا نرم و خمیری‌شکل شود.

روغن زیتون را در تابه‌ وُک بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا داغ شود، سپس خمیر را در تابه بریزید و به‌مدت ۵ دقیقه تفت دهید تا سرخ شده و عطر آن خارج شود. گوشت، بقیه پیازچه (نگینی خردشده) و بقیه فلفل‌های چیلی (نواری خردشده) را به آن بیافزایید و تفت دهید تا گوشت قهوه‌ای‌رنگ شود.

شیر نارگیل را همراه ۲۵۰ میلی‌لیتر آب به تابه بیافزایید و حرارت را زیاد کنید تا جوش بیاید،‌ سپس حرارت را ملایم کنید تا ۲ ساعت (بدونِ در) بپزد (در مدت زمان پخت، هرازگاهی آن را هم بزنید). در این فاصله، برنج زردچوبه‌ای را طبق دستور داده‌شده آماده کنید.

پودر نارگیل را در تابه‌ای روی حرارت ملایم به‌مدت ۵ تا ۷ دقیقه سرخ کنید تا طلایی‌رنگ شود، سپس آن را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا سرد شود.

پس از پختِ گوشت، پودر نارگیل، برگ بو، پودر قرص عصاره مرغ، عصاره تمرهندی، شکر و نمک را به تابه بیافزایید و بگذارید روی حرارت ملایم بماند تا به‌مدت ۳۰ دقیقه دیگر بپزد و کاملاً جا بیافتد. پس از پخت، برگ‌بو را از تابه خارج کنید. بیف نارگیلی را در ظرف مورد نظر بریزید و همراه برنج زردچوبه‌ای سرو کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۵۷۰۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد