//
کدخبر: ۴۳۵۸۸۵ //
آشپزی | کوکی هندوانه

طرز تهیه کوکی هندوانه | آموزش کامل و گام به گام!

همراهان همیشگی امروز با طرز تهیه کوکی هندوانه در خدمت شما هستیم.لطفا تا انتها با ما باشید.

طرز تهیه  کوکی هندوانه  | آموزش کامل و گام به گام!
به گزارش فرتاک نیوز،

در اینجا دستور تهیه  کوکی هندوانه را بصورت کامل و مرحله به مرحله برای شما دوستان آماده کرده ایم.

مواد لازم

1 پودر کاکائو 1/2 پیمانه

2 کره نرم شده در دمای اتاق ¾ پیمانه

3 شکر ¾ پیمانه

4 شیره بادام ½ قاشق چایخوری

5 آرد چند منظوره ۲ پیمانه

6 جوش شیرین ¼ قاشق چایخوری

7 نمک ½ قاشق چایخوری

8 رنگ غذای ژله‌ای قرمز و سبز به میزان لازم

9 شکلات چیپسی 1/3 پیمانه

طرز تهیه شیرینی یلدایی کوکی هندوانه

در صورتی که دوست داشتید شیر بادام را در خانه تهیه کنید ابتدا مراحل زیر را انجام دهید و سپس به سراغ درست کردن شیرینی یلدایی بروید.

یک پیمانه بادام درختی و یک پیمانه آب سرد را در یک قابلمه ریخته و روی شعله ملایم گاز قرار دهید تا جوش بیاید. بعد از جوش آمدن آب، یک دقیقه صبر کنید و بعد حرارت را خاموش کرده و پوست بادام‌ها را جدا کنید.

بادام‌های بدون پوست را با ۱ پیمانه آب سرد در غذاساز یا دستگاه مخلوط‌‌کن بریزید و 2 تا 3 دقیقه آن را با درجه تند مخلوط کنید. زمانی که مخلوط شما به شیره سفید رنگی تبدیل شد مخلوط کن را خاموش کرده و مواد را از صافی رد کنید.

کره نرم شده و شکر را درون یک کاسه بزرگ بریزید و مخلوط کنید. (با سرعت متوسط همزن برقی) سپس تخم مرغ را به مواد اضافه کنید و مجددا هم بزنید و مخلوط آماده شده را کنار بگذارید.

آرد را الک کنید.آرد الک شده، جوش شیرین، نمک و 1/2 قاشق چای‌خوری شیره بادام را درون ظرفی ریخته و هم بزنید. حالا مخلوط را به مواد آماده شده در مرحله قبل (مخلوط کره، شکر و تخم مرغ) اضافه کنید.

مواد را هم بزنید تا خمیر یکدستی تشکیل شود. یک فنجان از خمیر را جدا کنید و کنار بگذارید. خمیر باقی مانده را به دو قسمت تقسیم کنید.

روی یک قسمت رنگ ژله‌ای سبز و روی یک قسمت دیگر رنگ ژله‌ای قرمز بریزید. هر سه خمیر را به صورت جداگانه ورز داده و سپس به مدت 1 ساعت درون یخچال قرار دهید.

سینی فر را خارج کنید و دمای فر را روی 180 درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا گرم شود.

بعد از یک ساعت خمیرها را از یخچال خارج کنید. خمیرها رنگ را لوله کنید تا به شکل استوانه در بیاید. 

ابتدا خمیر سبز را به شکل مربع روی یک سطح صاف پهن کنید. سپس خمیر سفید را روی آن پهن کنید و خمیر قرمز به همان صورت استوانه را روی آنها قرار داده و باهم رول کنید. 

خمیر استوانه‌ای سه رنگ را به کمک یک چاقو به صورت حلقه‌های رولت برش بزنید. (ضخامت هر رول 3 سانتی متر)، مجددا حلقه ها را از وسط نصف کنید تا مانند قاچ هندوانه شود.

در آخرین مرحله از طرز تهیه دسر شب یلدا ، داخل سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید. خمیرهای برش خورده را داخل سینی بچینید. سینی را به مدت ۱۵ دقیقه با دمای 180 درجه سانتی گراد داخل فر قرار دهید. بعد از این مدت سینی فر را بیرون آورده و فورا شکلات‌های چیپسی را روی کوکی‌های بپاشید تا ظاهر کوکی شما بیشتر شبیه هندوانه شود. ( می‌توانید از دانه کنجد نیز برای تزئین کوکی‌ها استفاده کنید.)

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۵۸۸۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد