//
کدخبر: ۴۶۳۰۸۶ //
نکات خانه داری

نکات خانه داری برای پذیرایی| کدبانوها بخونند!

اگر یاد بگیرید و عادت کنید که همه چیز را در جای مناسب خود قرار دهید و هر چیزی را در هر لحظه تمیز نگه دارید، خانه داری برای شما به راحت‌ترین کار دنیا تبدیل می‌شود. البته همه نکات خانه داری تمیزکاری نیست؛ رعایت نظم و چیدمان نیز بخشی از خانه‌داری موفق است.

نکات خانه داری برای پذیرایی| کدبانوها بخونند!
به گزارش فرتاک نیوز،

رمز خانه داری موفق در این است که هرگاه از هر چیزی استفاده می‌کنید، بلافاصله آن را در جای مناسب خود قرار دهید. اگر برای هر چیزی جای مشخصی در نظر بگیرید و نظم و انضباط خانه‌داری را رعایت کنید، می‌توانید امیدوار باشید که خانه‌داری موفق را پیاده کنید. شاید تصور کنید آموزش خانه داری برای نوعروسان مناسب است، اما باید بدانید اگر هنوز بعد از مدت‌ها خانه‌داری نمی‌توانید خانه خود را برای یک ساعت مرتب و تمیز نگه دارید، به این معنی است که اصول خانه داری را نمی‌دانید و رعایت نمی‌کنید.

معمولا پذیرایی جای بزرگتر و بیشتری از خانه را به خود اختصاص می‌دهد؛ جایی که فرش پهن است، معمولا پرده دارد، مبلمان در آن قرار می‌گیرد، تلویزیون در این قسمت از خانه است و خلاصه اینکه بخشی مهمی از خانه است که مدام در تیررس است و مدام هم استفاده می‌شود. بنابراین تمیز و مرتب نگه داشتن آن کمی سخت‌تر و البته مهم‌تر هم هست.

پیش از هر چیزی برای قرار دادن مبلمان در پذیرایی خانه خود حتما به میزان فضایی که دارید، توجه کنید. مبلمان بزرگ و پهن برای پذیرایی‌های کوچک یا مستطیل‌شکل اصلا مناسب نیستند. قرار نیست پذیرایی شما پر باشد از مبلمان. باید جایی برای راه رفتن و حرکت کردن هم وجود داشته باشد.، خصوصا اگر بچه کوچک در خانه دارید، باید خانه داری و بچه داری را با هم تنظیم کنید. شست و شوی پرده‌ها سالی دو یا سه بار کفایت می‌کند، اما حتما پنجره‌ها را دو ماهی یک بار تمیز کنید و دستمال بکشید. شامپو فرش کشیدن دو ماهی یک بار حس تمیزی بیشتری به خانه شما می‌دهد و فرش شما را از هر لکی در امان نگه می‌دارد. مبلمان خود را ماهی دو بار تمیز کنید تا پر از خاک نشوند، خصوصا در فصل تابستان که بیشتر پنجره‌ها باز هستند و علی‌الخصوص اگر از کولرهای آبی استفاده می‌کنید، حتما به خاکی که در خانه به صورت ناخودآگاه می‌نشیند، توجه کنید.

بسته به شرایطی که در خانه دارید، باید به صورت روزانه یا هفتگی جاروبرقی بکشید. مثلا اگر فرزند کوچک دارید، شاید نیاز داشته باشید حتی روزی دو بار هم از جارو برقی استفاده کنید؛ در غیر این صورت می‌توانید جاروبرقی کشیدن را به دو بار در هفته محدود کنید.

میز تلویزیون، عسلی‌ها، ساعت، دکوری‌ها، لوسترها، کلید‌های برق، آیفون خانه، جاکلیدی، اوپن آشپزخانه، کنسول و آینه، ویترین و هر چیزی که در پذیرایی دارید از گرد و خاک پاک کنید و اجازه ندهید که روی آنها خاک بنشیند.

از باز نگه داشتن دائم درب حمام و دستشویی جدا خودداری کنید. به یاد داشته باشید که این بخش از خانه دارای انرژی منفی است و باز ماندن درب آن باعث می‌شود انرژی منفی در کل فضای خانه جریان پیدا کند.

با توجه به فضایی که دارید جایی را برای گلدان‌های طبیعی در منزل خود در نظر بگیرید. گلدان‌های گل طبیعی نه تنها زیبایی خاص و منحصر به فردی به منزل شما می‌دهند، انرژی مثبت فراوانی را نیز راهی خانه می‌کنند.

تراس خانه را به انباری تبدیل نکنید. حتی اگر استفاده چندانی از تراس ندارید، آنجا را برای انبار کردن وسایل بی استفاده انتخاب نکنید. می‌توانید تراس خود را با گل و گلدان‌های مناسب زیبا کنید و از فضایی که ایجاد می‌شود، لذت ببرید.

وسایل برقی را در حالت آماده به کار قرار ندهید. آماده به کار بودن وسایل برقی نه تنها باعث مصرف برق می‌شود، بلکه انرژی منفی در خانه پخش می‌کند. برای سهولت استفاده از ابزارهای برقی خود از کلیدهای برق مخصوص که به راحتی با یک دکمه خاموش و روشن می‌شوند، استفاده کنید.

شارژهای موبایل را دائما در پریز برق قرار ندهید.


 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۶۳۰۸۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد