//
کدخبر: ۴۶۳۰۸۷ //
نکات خانه داری

نکات خانه داری برای حمام و دستشویی| خانه پاکیزه!!

رمز خانه داری موفق در این است که هرگاه از هر چیزی استفاده می‌کنید، بلافاصله آن را در جای مناسب خود قرار دهید. اگر برای هر چیزی جای مشخصی در نظر بگیرید و نظم و انضباط خانه‌داری را رعایت کنید، می‌توانید امیدوار باشید که خانه‌داری موفق را پیاده کنید. شاید تصور کنید آموزش خانه داری برای نوعروسان مناسب است، اما باید بدانید اگر هنوز بعد از مدت‌ها خانه‌داری نمی‌توانید خانه خود را برای یک ساعت مرتب و تمیز نگه دارید، به این معنی است که اصول خانه داری را نمی‌دانید و رعایت نمی‌کنید.

نکات خانه داری برای حمام و دستشویی| خانه پاکیزه!!
به گزارش فرتاک نیوز،

اگر یاد بگیرید و عادت کنید که همه چیز را در جای مناسب خود قرار دهید و هر چیزی را در هر لحظه تمیز نگه دارید، خانه داری برای شما به راحت‌ترین کار دنیا تبدیل می‌شود. البته همه نکات خانه داری تمیزکاری نیست؛ رعایت نظم و چیدمان نیز بخشی از خانه‌داری موفق است.

نکات خانه داری برای حمام و دستشویی

تمیز نگه داشتن حمام و دستشویی خانه بسیار مهم است. این بخش از خانه جایی است که به شدت و به سرعت تحت تاثیر میکروب‌ها و باکتری‌ها و ویروس‌ها قرار می‌گیرد. بنابراین به تمیز بودن آن اهمیت ویژه‌ای بدهید. دستشویی را هفته‌ای دوبار و حمام را ماهی یک بار به صورت کلی تمیز کنید؛ اما سطل زباله دستشویی و حمام را مدام عوض کنید. قسمتی که شامپو‌ها و مواد شوینده را در حمام قرار می‌دهید، مدام تمیز کنید. لیف‌های حمام را در معرض آفتاب قرار دهید تا خشک شوند، صندلی و لگن حمام را مدام بشویید و اجازه ندهید که جرم بگیرند. دورتادور حمام را از جرم عاری کنید.

برای دستشویی نیز همین‌کارها را انجام دهید. می‌توانید از گل‌های خشک معطر و خوش بو کننده حمام و دستشویی استفاده کنید تا هم فضا را زیبا کنید و هم عطر خوبی در فضای حمام و دستشویی پخش کنید. حتی استفاده از گلدان‌های گل طبیعی که به نور کمتری نیاز دارند و با یک هالوژن ساده هم می‌توانند به زندگی خود ادامه دهند، برای زیباسازی فضای حمام و دستشویی مناسب است.

هرگز در دستشویی حوله قرار ندهید؛ در عوض از دستمال‌های کاوردار مخصوص دستشویی استفاده کنید. مسواک و خمیر دندان خود را در دستشویی قرار ندهید. برای آنها جایی را در بیرون دستشویی در نظر بگیرید. (مثلا در یکی از کشوهای میز آرایش) قرار دادن مسواک در دستشویی نه تنها جلوه زیبایی ندارد، بلکه برای سلامتی نیز به شدت آسیب رسان است.

حتما جای مناسبی را برای نگهداری طی و سایر ابزارهای شست و شوی کف خانه در نظر بگیرید. جایی که هم به خوبی خشک شوند و هم در تیرس نباشند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۶۳۰۸۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد