//
کدخبر: ۴۶۵۸۰۵ //
خواص خوراکی ها

خواص روغن نارگیل برای پوست | دیگر به داروهای گران پوست نیازی یست!

با ما باشید تا با فواید فراوان روغن نارگیل برای پوست آشنا شوید.

خواص روغن نارگیل برای پوست | دیگر به داروهای گران پوست نیازی یست!
به گزارش فرتاک نیوز،

امروزبا هدف افزایش آگاهی از موضوعات مختلف سلامت، برآورده ساختن نیازهای اطلاعاتی شما فارسی زبانان گرامی، دست به قلم می‌شویم. این‌بار با شما درباره “خواص روغن نارگیل برای پوست” صحبت خواهیم کرد.

فواید فراوان روغن نارگیل برای پوست

روغن نارگیل یکی از محبوب‌ترین مواد مورد استفاده در محصولات مراقبت از پوست است و همچنین می‌توان به صورت خام بر روی پوست استفاده کرد. اگرچه این روغن بر روی پوست ممکن است کمی سنگین باشد، اما مزایای فراوانی دارد و به شدت مغذی است. روغن نارگیل از چربی‌های اشباع شده تشکیل شده که برای کارکرد دفاعی پوست ما مفید است. چربی‌ها و اسیدهای آمینه ضروری در روغن نارگیل کمک می‌کنند تا پوست ما قوی، مرطوب و در حالت عالی باشد.

اسیدهای چربی در روغن نارگیل و سلامت پوست

اسیدهای چربی که روغن نارگیل دارد، به نام‌های اسید لوریک و کاپریک، برای حفظ سلامت پوست بسیار خوب هستند. این اسیدها به دلیل خاصیت ضد میکروبی‌شان، باعث می‌شوند که میکروارگانیسم‌های مضری که می‌توانند روی پوست ما رشد کنند، نابود شوند. عفونت‌های رایج پوستی مانند آکنه، فولیکولیتیس و سلولیتیس توسط قارچ‌ها و باکتری‌ها ایجاد می‌شوند که اسید لوریک و کاپریک در روغن نارگیل به نابودی آن‌ها کمک می‌کنند.

مرطوب کننده قوی برای پوست خشک و ترک خورده

روغن نارگیل برای پوست خشک و ترک خورده یک مرطوب کننده بسیار مؤثر است. روغن نارگیل به رطوبت پوست کمک می‌کند و پوست را تقویت می‌کند تا بهتر بتواند رطوبت را حفظ کند، بنابراین روغن نارگیل برای پوست خشک فوق‌العاده است.

خواص ضدالتهابی روغن نارگیل

روغن نارگیل به دلیل خواص ضدالتهابی‌اش، توانایی درمان آکنه، که یک بیماری التهابی است، را دارد. علاوه بر این، هر دو اسید لوریک و کاپریک، که در روغن نارگیل وجود دارند، قادر به نابودی باکتری‌های ایجاد کننده آکنه هستند.

روغن نارگیل و تولید آنتی‌اکسیدان و کلاژن

مطالعات اثبات کرده‌اند که روغن نارگیل توانایی افزایش سطح آنتی‌اکسیدان‌ها و کلاژن در بدن ما را دارد، که هر دو در فرآیند بازسازی و تعمیر طبیعی پوست ما نقش مهمی ایفا می‌کنند.

روغن نارگیل و کاهش التهاب

یکی دیگر از فواید روغن نارگیل برای پوست، این است که می‌تواند با بهبود وضعیت آنتی‌اکسیدان‌ها، التهاب را کاهش دهد. آنتی‌اکسیدان‌ها به مبارزه با رادیکال‌های آزاد (ذرات ناپایدار که به پوست ما می‌چسبند) که می‌توانند التهاب‌زا باشند، کمک می‌کنند.

عاملی برای روشن‌سازی پوست

روغن نارگیل می‌تواند کمک کند تا لک‌های تیره را کاهش دهد، قرمزی صورت را آرام کند و به ترمیم تناسب رنگ پوست کمک کند. در نتیجه برای روشن‌سازی پوست صورت بسیار مفید است.

تقویت الاستیسیته پوست با روغن نارگیل

یکی از فواید روغن نارگیل برای پوست این است که به افزایش تولید طبیعی کلاژن کمک کرده که در نتیجه به بهبود الاستیسیته پوست کمک می‌کند. بهبود الاستیسیته پوست نیز بدین معناست که خطوط ریز و چین و چروک کمتر محتمل ظاهر شدن هستند.

روغن نارگیل: ملایم کننده پوست

چندین اسید از اسیدهای چربی که روغن نارگیل دارد، مانند اسید کاپریک، امولینت‌های عالی‌ای هستند که به نرم کردن پوست کمک می‌کنند.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۶۵۸۰۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد