//
کدخبر: ۴۶۶۰۱۲ //

عطر را کجا بزنیم که ماندگار باشد؟ پوست یا لباس؟

خیلی از اوقات با اینکه عطر گران قیمتی تهیه می کنیم، انتظار ما را در ایجاد یک رایحه ماندگار برآورده نمی کند.

عطر را کجا بزنیم که ماندگار باشد؟ پوست یا لباس؟
به گزارش فرتاک نیوز،

علت این مسئله ممکن است عدم اصالت عطر خریداری شده باشد، اما گاهی علت آن ناآگاهی از نحوه درست استعمال عطر است. بسیار مهم است که عطر روی کدام نواحی بدن بنشیند تا حداکثر اثر آن در طول روز باقی بماند و درعین حال با استفاده بیش از حد آن، عطر هدر نرود.

عطر را کجای بدن بزنیم؟

اگر دوست دارید رایحه ماندگاری پس از ورود به هر مکانی از خود به جای بگذارید، باید بدانید محل درست عطر زدن روی بدن کجاست. معمولاً قسمتی از بدن برای عطر زدن مناسب است که نبض و جریان خون مناسبی داشته باشد. معمولاً برای آقایان زدن عطر روی گردن، شانه، چانه، مچ دست، سینه، داخل آرنج و ساعد پیشنهاد می شود و برای بانوان داخل آرنج، زیر سینه، پشت گوش، شانه، استخوان ترقوه، پشت زانو، مچ دست، قوزک پا و انتهای ناف محل های مناسبی هستند. در این قسمت های بدن رگ ها بسیار به سطح پوست نزدیک هستند.

استعمال عطر روی موها

استفاده از عطر روی موها به دلیل عبور جریان هوا سبب می شود دائماً رایحه آن از سمت شما حس شود و بسیار موردپسند عوام است؛ بااین حال باید بدانید که ترکیبات موجود در عطرها (مثل الکل) می توانند سبب آسیب رساندن به موهای شما و خشکی پوست شوند؛ بنابراین توصیه می کنیم که اگر تمایل دارید عطر روی موهای خود استفاده کنید، انواع مناسب مو را تهیه بفرمایید.

اصالت عطر و ماندگاری آن

با اینکه ماندگاری یک عطر دلیل بر اصل بودن آن نیست، اما می توان گفت تقریباً تمامی عطرهای معتبر در صورتی که درست استفاده شوند، ماندگاری قابل قبولی خواهند داشت. عطرهای اصیل توسط متخصصان این حوزه با وسواس زیاد تولید می شوند تا تمامی ترکیبات در کنار هم بهترین هارمونی را داشته باشند؛ از این رو خرید عطر اورجینال ماندگاری بالایی را برای شما به ارمغان می آورد.

آیا عطر روی لباس ماندگاری دارد؟

استعمال عطر روی لباس بسیار رایج است و درعین حال کاملا غلط! این کار سبب می شود رایحه عطر به طور کامل آزاد نشود و جلوه مناسب را نداشته باشد؛ همچنین هیچ اثری روی افزایش ماندگاری عطر ندارد. علاوه بر این موضوع، بسیاری از عطرها روی لباس لک به جای می گذارند که ظاهر آن را بسیار نازیبا می کند. با این حال اگر تمایل دارید از عطر روی لباس خود استفاده کنید، پیشنهاد می کنیم از آن روی لایه داخلی لباس بهره ببرید تا کمترین لکه را برجای بگذارد.

سایر نکات مهم برای افزایش ماندگاری عطر

علاوه بر نکاتی که اشاره شد، موارد دیگری نیز هستند که بر میزان ماندگاری رایحه اثر خواهند داشت که به تفصیل به بررسی آن ها می پردازیم:

مالیدن مچ دست ها به هم

اگر عادت دارید پس از استعمال عطر روی یک مچ دست آن را روی مچ دیگر مالش دهید، باید بدانید که ممکن است این کار ماندگاری عطر را از بین ببرد و سبب از بین رفتن رایحه آن شود. علت این امر، این است که اصطکاکی که موقع مالیدن مچ دست ها ایجاد می شود، ترکیب شیمیایی پوست را تغییر می دهد و طبیعتاً روی عطر هم تأثیر خواهد گذاشت.

اسپری کردن عطر در هوا

انجام این کار سبب می شود میزان زیادی از عطر هدر برود درحالی که اثری روی ماندگاری آن نخواهد داشت؛ بنابراین استعمال مستقیم عطر روی پوست را توصیه می کنیم.

چربی وازلین و ماندگاری عطر

عطر روی پوست خشک ماندگاری بسیار کمی دارد؛ بنابراین توصیه می شود قبل از استعمال عطر پوست خود را کاملاً با مرطوب کننده یا وازلین بپوشانید. البته باید اشاره کنیم که این کار اگرچه ماندگاری عطر را افزایش می دهد، اما سبب کاهش پخش بوی عطر خواهد شد. استفاده از لوسیون های خوشبوی بدن که با رایحه عطر هماهنگ باشند نیز به افزایش ماندگاری عطر کمک خواهد کرد.

فاصله مناسب برای استعمال عطر

اسپری کردن از فاصله نزدیک سبب می شود قطرات درشتی از عطر روی پوست بنشینند که رایحه آن را بر هم می زند؛ بنابراین توصیه می کنیم عطر را موقع استعمال 5 تا 7 اینچ دورتر از پوست خود نگه دارید.

اثر تمیزی پوست روی ماندگاری عطر

اگر بعد حمام از عطر استفاده کنید، کاملاً تفاوت را حس خواهید کرد. ماندگاری عطر در این حالت بسیار بیشتر است و رایحه اصلی خود را بروز می دهد. بعد خروج از حمام و بعد از خشک شدن بدن، عطر را استفاده کنید تا اثر آن را شاهد باشید.

شرایط محیطی

دما، رطوبت و... هنگام خروج از خانه به طور واضح می توانند بر ماندگاری عطر اثر داشته باشند؛ پس جای تعجب ندارد اگر یک عطر یکسان در روزهای مختلف ماندگاری و رایحه متفاوتی داشته باشد.

نحوه نگهداری عطر

عطر را نباید در محیطی با تغییرات دمای ناگهانی قرار داد، چرا که اثر منفی بر ترکیبات شیمیایی و در نتیجه مدت زمان ماندگاری و رایحه آن دارد. همچنین باید بدانید که اکسیژن نیز بر ساختار مولکولی عطر اثر داشته و آن را تحت تأثیر قرار می دهد؛ بنابراین بهتر است عطر خود را سریع تر به مصرف برسانید تا مدت طولانی در شیشه نماند. قرار گرفتن در معرض نور خورشید نیز برای عطر مضر است پس آن را در یک شیشه کاملاً مات نگهداری کنید.

اسپری کردن عطر بر نقاط خاص

به هیچ وجه عطر را در زیربغل استعمال نکنید. در این ناحیه غدد عرق بسیار زیادی وجود دارند که ترکیبات موجود در عطر، می تواند این غدد را تحریک کرده و ضایعات پوستی برجای بگذارد. اگر می خواهید از بوی عرق در زیربغل رهایی بیابید، راه حل دئودورانت است؛ چرا که علاوه بر مشکلات ذکر شده، باید اشاره کنیم که عطر بر بوی عرق تأثیر ندارد و آن را از بین نمی برد. از سایر نقاط ممنوعه، باید ناحیه تناسلی را ذکر کرد که به خاطر حساس بودن پوست این ناحیه، استعمال عطر می تواند سبب التهاب و خشکی پوست شود.

عطرهای با نت پایه قوی

اگر نت پایه عطر قوی باشد، ماندگاری آن هم به طبع بیشتر خواهد بود. عطرهای با نت مرکبات به علت وزن کم، سریعاً محو می شوند؛ درحالی که گل ها و اسپایس ها مدت طولانی تری طول می کشد از بین بروند. رایحه های با ماندگاری بالاتر شامل وانیل، مشک و چوب هستند.

استفاده از ترکیب دو عطر

اگر قوه بویایی خوبی دارید، می توانید از ترکیب دو عطر متوازن یک رایحه عالی تولید کنید که ماندگاری بسیار خوبی نیز دارد. حتماً ابتدا از عطر سنگین تر استفاده کرده و سپس عطر سبک را روی آن اسپری کنید.

سخن پایانی

ماندگاری عطر تنها وابسته به اصالت عطر نیست، بلکه فاکتورهای زیادی از جمله محل اسپری کردن عطر، رطوبت پوست، شرایط محیط، ترکیبات خود عطر و... روی آن اثر دارند. برای اینکه بهترین رایحه را از یک عطر بیرون بکشید و ماندگاری آن را افزایش دهید، باید نکات ذکر شده را رعایت کنید. همچنین همیشه عطرهای خود را از یک فروشگاه معتبر تهیه بفرمایید تا از اصالت آن اطمینان خاطر کامل داشته باشید.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۶۶۰۱۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد