//
کدخبر: ۴۷۵۱۹۹ //

تور مشهد برای شهادت امام رضا با ندابال

یکی از بهترین سفر‌هایی که افراد در طول زندگی خود می‌توانند تجربه نمایند، سفر به مشهد است.

تور مشهد برای شهادت امام رضا با ندابال
به گزارش فرتاک نیوز،

این شهر ملکوتی، بسیاری از افراد را ترغیب می‌کند تا برای یک بار به این شهر سفر کنند. البته، در زمان شهادت امام رضا (ع) نیز شهر مقدس مشهد، جذابیت‌های خاص خود را دارد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

images_1725569417_66da19892a800.png

معرفی مشهد مقدس

مشهد یکی از کلان‌شهر‌های موجود در استان خراسان رضوی بشمار می‌رود. این شهر، به دلیل قرارگیری حرم علی بن الموسی الرضا (ع) در میان افراد مسلمان از محبوبت بالایی برخوردار است. همین امر موجب شده جمعیتی بالع بر ۲۷ میلیون نفر زائر از داخل کشور و دو میلیون زائر از خارج از کشور، هر ساله به این شهر سفر کنند.

همچنین، سالانه در زمان شهادت امام رضا (ع) زائران با دلی پرشور، از نقاط مختلف به این شهر سفر می‌کنند. حتی افراد بسیاری با پای پیاده، راهی شهر مقدس مشهد می‌شوند. به همین دلیل، در ایام شهادت علی بن الموسی الرضا(ع)، شهر مقدس مشهد جلوه‌ای خاص را به خود می‌گیرد.

موکب‌های مختلفی در مسیر‌ها بر پا می‌شوند و پذیرای زائران هستند. جمعیت انبوهی که شامل پیر و جوان، زن و مرد، کودک و نوجوان هستند، حال و هوایی خاص به این شهر می‌بخشند. علاوه بر این، در نزدیکی حرم مطهر یا دورتر از آن، انواع مختلفی از جاذبه‌های گردشگری وجود دارد که افراد می‌توانند پس از زیارت، از آن‌ها دیدن نمایند.

اگر به دنبال تور مشهد قیمت مناسب و یک سفر دلچسب میگردید بر روی لینک درج شده کلیک کنید!

جاذبه‌های گردشگری در مشهد مقدس

در شهر مقدس مشهد، بسیاری از جا‌های دیدنی وجود دارند که افراد می‌توانند، با توجه به سلیقه خود به این مکان‌ها بروند:

مسجد گوهرشاد

یکی از مکان‌های دیدنی مشهد که در نزدیکی حرم مطهر امام رضا (ع) قرار دارد، مسجد گوهرشاد است. در حقیقت این مسجد یکی از معماری‌های اصیل ایرانی بشمار می‌رود و به عنوان وسیع‌ترین مسجد آستان قدس رضوی شناخته‌می‌شود‌. بازدید از این مکان تاریخی و مذهبی به صورت ۲۴ ساعته و برای عموم مردم رایگان است.

رستوران‌های مشهد

از جمله جاذبه‌های گردشگری دیگر که در شهر مقدس مشهد وجود دارد، رستوران‌های این شهر است که انواع غذا‌های اصیل ایرانی را سرو می‌کنند. البته رستوران‌های موجود در اطراف حرم مطهر، در زمان شهادت امام رضا(ع) پذیرای تعداد زیادی زائر از نقاط مختلف هستند.

بازار رضا

یکی دیگر از مکان‌های پربازدید توسط گردشگران، بازار رضا است. این بازار در نزدیکی حرم مطهر امام رضا(ع) قرار دارد و هرساله زائران زیادی پس از زیارت برای خرید سوغات از این بازار دیدن می‌کنند.

در این بازار، انواع مختلفی از حجره‌ها قرار دارد که برای بسیاری از افراد از جذابیت بالایی برخوردار است. به عنوان مثال حجره‌های زعفران، نبات، مهر و تسبیح در این بازار به چشم می‌خورند. علاوه براین، یکی از زیباترین و معروف‌ترین حجره‌های موجود در بازار رضا، کارگاه‌های عتیق‌سازی است.

باغ نادری

باغ نادری یکی دیگر از مکانن‌ها و جاذبه‌های گردشگری بوده که برای زائران حرم امام رضا، دارای جذابیت بالایی است. در حقیقت این باغ، آرامگاه یکی از شاهان مشهور ایرانی به نام نادرشاه است که به نام ناپلئون ایران نیز شناخته می‌شود. علاوه براین، در باغ نادری، موزه‌ای قرار داشته که انواع مختلف سلاح‌ها در آن قرار دارد.

یکی دیگر از دلایل محبوبیت باغ نادری برای گردشگران، رستورانی به نام لیالی لبنان است که کیفیت و مزه فوق‌العاده غذا‌های ان زبانزد گردشگران است.

خانه تاریخی داروغه

خانه داروغه در واقع یکی از معماری‌های منحصربه فرد مربوط به زمان قاجار است. این خانه، با طراحی آجری خود جلوه‌ای بی‌نظیر دارد. به گونه‌ای که گردشگران زیادی، هرساله با مشاهده از این خانه، محصور زیبایی‌های آن می‌شوند. این مکان تاریخی نزدیک حرم مطهر امام رضا (ع) قرار دارد. به صورتی که زائران پس از زیارت می‌توانند از در نواب صفوی به این مکان زیبا بروند.

موزه‌های آستان قدس رضوی

انواع مختلفی از موزه در نزدیکی حرم مطهر امام رضا (ع)قرار دارد. هر یک از این موزه‌ها به دلیل وجود آثار و وسایل نفیس و ارزشمند مورد استقبال زائران حرم مطهر رضوی، قرار گرفته‌اند. به عنوان مثال، در موزه مرکزی آثار نفیسی قرار دارد که افراد به دلیل ارادت خاص خود به امام رضا (ع) آن‌ها را به موزه اهدا کرده‌اند. همچنین، انواع مختلفی از تمبر، سکه، ساعت، ظروف قدیمی و... نیز در این موزه قرار دارند که افراد زیادی از آن‌ها بازدید می‌کنند.

images_1725569445_66da19a5376c4.png

پارک ملت

علاوه بر تمام مکان‌های گردشگری که در نزدیک حرم مطهر امام رضا (ع) قرار دارند، افراد می‌توانند به قسمت‌های تفریحی این شهر نیز بروند. شهر مقدس مشهد، تفرجگاه‌ها و باغ‌های فراوانی را دارد که یکی از پر بازدیدترین آن‌ها پارک ملت است.

این پارک به دو بخش تقسیم می‌شود. یکی از بخش‌های آن که به صورت رایگان در اختیار عموم مردم قرار می‌گیرد، دارای فضای سبز بسیار وسیعی بوده که پیاده‌روی در آن بسیار لذت‌بخش است.

از سوی دیگر ویگر، بخش دوم پارک ملت شامل شهربازی بزرگ و مهیج است. در این شهربازی، انواع مختلفی از وسایل تفریحی قرار دارد که هرساله گردشگران زیادی را برای تفریح به خود جذب می‌کند.

پارک جنگلی وکیل آباد

یکی دیگر از بهترین مکان‌های شهر مقدس مشهد، پارک جنگلی وکیل اباد است. در این پارک رودخانه اصلی قرار دارد که جذابیت فضا را چندین برابر کرده‌است. در پارک وکیل اباد، انواع مختلفی اب‌نما، گلخانه و باغ گیاه‌شناسی قرار دارد. جاذبه‌های موجود در پارک جنگلی وکیل آباد، برای افراد پس از زیارت حرم مطهر امام رضا(ع) بسیار لذت‌بخش خواهد بود.

الماس شرق

مرکزخرید الماس شرق، یکی از بهترین و معروف‌ترین مراکز خرید و تفریحی برای گردشگران است. در این مرکز تجاری، علاوه بر وجود انواع خوراکی، لباس، لوازم خانه و سوغات مشهد، دارای مکان‌های تفریحی نیز است.

به عنوان مثال شهربازی، عکاس خانه سنتی، آکواریوم شهر دریا و... در این مرکز وسیع قرار دارد. علاوه براین، معماری عجیب و زیبای الماس شرق برای بسیاری از گردشگران از جلوه خاصی برخوردار است.

پارک کوهسنگی

پارک کوهسنگی یکی دیگر از پارک‌های موجود در مشهد بوده که گردشگران زیادی را به سمت خود جذب کرده‌است. این پارک، برروی قله‌ای با همین نام وافع شده‌است.

به دلیل ارتفاع پارک کوهسنگی، چشم‌اندازی فوق‌العاده از مناظر اطراف مشاهده می‌شود. علاوه براین، منظره آبنمای این پارک از میان صخره‌ها برای بسیاری از گردشگران حیرت‌انگیز است. در پارک کوهسنگی علاوه بر وجود جاذبه‌های طبیعی، تفریحات دیگری همچون قایق‌سواری در دریاچه، شهربازی و زمین بازی کودکان نیز موجود است.

images_1725569483_66da19cbedbbb.png

طرقبه

طرقبه یکی از بهترین مکان‌هایی است که افراد پس از زیارت حرم امام رضا می‌توانند بروند. این مکان، دارای آب و هوایی بسیار لذت بخش است. در این منطقه، انواع مختلفی از تفریحات و امکانات رفاهی برای گردشگران فراهم است. رستوران‌های موجود در طرقبه در کنار فضای روستایی و آب و هوای مطلوب، برای هر فردی از جذابیت بالایی برخوردار است.

سخن پایانی

بازدید از مکان‌های تاریخی و تفریحی در کنار زیارت حرم مطهر رضوی، یکی از لذت‌بخش‌ترین تجارب برای افراد بشمار می‌رود. علاوه براین، در زمان شهادت امام رضا (ع) این شهر جلوه‌ای خاص را به خود می‌گیرد که همراهی با تور مشهد تجربه بی‌نظیر سفر را برای افراد چندین برابر می‌کند.

اگر شما نیز از جمله افرادی هستید که قصد سفر به مشهد را دارید، می‌توانید با ندابال همراه باشید. کارشناسان ما در ندا بال تلاش می‌کنند تا با ارائه خدماتی عالی در زمینه‌های مختلف، سفری لذت‌بخش و معنوی را برای شما رقم بزنند.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۷۵۱۹۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد