//
کدخبر: ۴۷۶۵۹۸ //
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خبر داد؛

اخذ سند مالکیت برای تمامی موقوفات استان کرمانشاه/۱۲ وقف جدید در استان ثبت شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه، از تثبیت مالکیت اراضی تمام موقوفات در این استان خبر داد و گفت: در سال‌جاری ۱۲ وقف جدید در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان به ثبت رسیده است.

 اخذ سند مالکیت برای تمامی موقوفات استان کرمانشاه/۱۲ وقف جدید در استان ثبت شد
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست خبری مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه،به مناسبت هفته وقف امروز(۲۹ شهریور) برگزار شد. حجت‌الاسلام "محمد صالحی" در ابتدای این نشست با تبریک هفته وقف و هفته وحدت اظهار کرد: توجه به فرهنگ وقف و معرفی این فرهنگ در دنیای امروز لازم و ضروری است.

 مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به عناوین در نظر گرفته شده هفته وقف افزود: روز جمعه ۳۰ شهریور به نام روز وقف در تقویم جمهوری اسلامی نام‌گذاری شده و  عنوان وقف؛ جبهه مقاومت، ترویج فرهنگ ایثار برای این روز در نظر گرفته شده است. د روز شنبه ۳۱ شهریور نیز به نام وقف؛ قرآن، سنت نبوی و سیره ائمه معصومین(ع) نام‌گذاری شده است. یکشنبه اول مهر به عنوان وقف؛ اقتصاد پایدار و رشد تولید در نظر گرفته شده، که متناسب با شعار سال و اقدامات سازمان اوقاف در حوزه‌های اقتصادی است. دوشنبه دوم مهر به نام وقف؛ اخلاق و معنویت، تکریم واقفین و خیرین نام‌گذاری شده است. سه‌شنبه سوم مهر به نام وقف؛ حمایت از خانواده، اشتغال‌زایی و ترویج فرهنگ اسلامی در نظر گرفته شده است. روز چهارشنبه هم به نام وقف؛ سلامت جامعه و حمایت از دانش بنیان‌ها نام‌گذاری شده است. روز پنج شنبه به نام وقف؛ امامزادگان، گردشگری مذهبی و ترویج فرهنگ زیارت است

وی در ادامه تعداد موقوفات اضافه شده طی سال‌جاری در استان را ۱۲ مورد عنوان کرد و افزود: پیش از این ۲۰۰۰ موقوفه در استان وجود داشت که با احتساب این ۱۲ مورد در حال‌حاضر دو هزار و ۱۲ موقوفه در استان وجود دارد.

 صالحی اشاره‌ای به وظایف و فعالیت‌های اوقاف را در سه محور؛ موقوفات عام بدون متولی، اماکن مذهبی و مسابقات قرآنی داشت و گفت: اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان در این سه محور برنامه‌های بسیاری را برگزار کرده است.

  وی در ادامه یکی از محورهای اصلی این اداره کل را بقاع متبرکه عنوان کرد و گفت:برگزاری برنامه‌های فرهنگی، سوگواره بصیرت عاشورایی، برنامه‌های دهه کرامت، طرح مهر تحصیلی،  آرامش  بهاری و .. از جمله برنامه‌هایی هستند که در بقاع متبرکه استان با محوریت مراکز افق برگزار می‌شوند.

 وی در گوشه دیگری از سخنانش از تهیه و توزیع حدود ۲۰۰۰ بسته مهر تحصیلی از محل درآمد موقوفات به ارزش ۱۸ میلیارد ریال خبر داد و گفت:به دلیل کاهش عوائد موقوفات این میزان نسبت به سال قبل کاهش یافته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در ادامه با تقدیر از زحمات اداره کل ثبت اسناد استان از اخذ سند مالکیت برای تمامی موقوفات استان خبر داد و گفت: تثبیت مالکیت اراضی یکی از مسائل مهم در حوزه موقوفات است که انجام شد.

صالحی اشاره‌ای هم مشکلات پیش آمده‌ در حوزه شهرستان صحنه در مورد سد قشلاق داشت و افزود: این سد بدون هماهنگی و اخذ استعلامات لازم ساخته شده و روستاهای اطراف این سد همگی موقوفه خاص هستند و قانون وقف در آنجا حاکم است، و بر این اساس شرکت آب منطقه‌ای نیز با پرداخت مبلغ مورد نظر تملک به دادگستری باید تمکین نماید.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۷۶۵۹۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد