//
کدخبر: ۴۷۶۹۲۲ //

سندرم عجیب در نوزادانی که موی خاکستری دارند!

پزشکان اخیراً علائم اولیه یک سندروم نادر و خطرناک به نام "سندروم گریسلی" را که در نوزادان با موی خاکستری ظاهر می‌شود، شناسایی کرده‌اند.

 سندرم عجیب در نوزادانی که موی خاکستری دارند!
به گزارش فرتاک نیوز،

 این سندروم نادر که سیستم ایمنی نوزادان را به شدت تضعیف می‌کند، می‌تواند منجر به مرگ سریع کودکان بر اثر بیماری‌های ساده‌ای مانند سرماخوردگی شود.

سندروم گریسلی همچنین مشکلاتی در سلول‌هایی که به پوست و مو رنگ می‌بخشند ایجاد می‌کند، به‌طوری که نوزادان مبتلا به این بیماری دارای مو، ابرو و گاهی اوقات پوستی به رنگ خاکستری و سفید هستند. این بیماری نادر، تاکنون تنها در چند صد کودک تشخیص داده شده است.

پزشکان در هند دو مورد جدید از این سندروم را گزارش داده‌اند و امیدوارند که با آگاهی‌رسانی بیشتر، پزشکان بتوانند به‌موقع این بیماری را تشخیص دهند. این دو نوزاد که در زمان‌های متفاوت متولد شده بودند، به دلیل ابتلا به سندروم گریسلی در عرض چند ماه پس از تولد جان باختند.

یکی از این نوزادان زودرس به دنیا آمد و با موهای نقره‌ای تأیید شد که به این سندروم مبتلاست. او یک خواهر بزرگتر نیز داشت که با موهای نقره‌ای متولد شده و دچار تأخیر در رشد بود، اما زنده مانده بود. این نوزاد پس از چند روز از بیمارستان مرخص شد، اما یک هفته بعد با مشکل جدی ریه به بیمارستان بازگشت و در اثر عفونت جان خود را از دست داد.

نوزاد دوم نیز با موهای نقره‌ای و نازک در سراسر بدنش و در هفته بیست و هشتم بارداری متولد شد. او دچار مشکل در ریه چپ خود بود، اما به نظر می‌رسید وضعیت پایداری دارد و به دستگاه تهویه متصل شد. اما او نیز به دلیل ابتلا به ذات‌الریه و مشکلات ناشی از سندروم گریسلی جان باخت.

سندروم گریسلی یک بیماری ژنتیکی است که سه نوع مختلف دارد و هر یک از این انواع، علائم متفاوتی در افراد ایجاد می‌کند. نوع دوم این بیماری، که نوزادان مبتلا به آن دچار ضعف شدید سیستم ایمنی می‌شوند، کشنده‌ترین نوع آن است. برخی از کودکان مبتلا به این سندروم با پیوند مغز استخوان یا سلول‌های بنیادی نجات یافته‌اند، اما این روش درمانی باید در مراحل اولیه بیماری انجام شود.

پزشکان امیدوارند که افزایش آگاهی درباره این بیماری نادر، بتواند به نجات جان نوزادان بیشتری منجر شود.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۷۶۹۲۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد