//
کدخبر: ۴۷۷۹۰۱ //

هواشناسی| این هفته کشور بارانی است

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از بارش باران طی هفته جاری در مناطق مختلف کشور و وزش باد شدید در برخی نقاط خبر داد.

هواشناسی| این هفته کشور بارانی است
به گزارش فرتاک نیوز،

صادق ضیاییان در گفت‌وگویی اظهار کرد: امروز (۷ مهر) در استان‌های ساحلی خزر، اردبیل، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، قم، همدان، مرکزی برخی نقاط استان‌های اصفهان، یزد، خراسان جنوبی، ارتفاعات، کرمان، شمال و شرق آذربایجان شرقی و شرق کردستان بارندگی، رعد و برق، وزش باد شدید موقت در برخی نقاط گردوخاک، در نقاط مستعد تگرگ و در ارتفاعات مرکزی البرز بارش برف پیش بینی می‌شود.

او ادامه داد: شدت بارش در این روز در گیلان، مازندران، گلستان و شمال استان‌های قزوین، البرز، تهران و ارتفاعات مرکزی البرز خواهد بود.

ضیاییان اضافه کرد: یکشنبه (۸ مهر) در استان‌های خراسان رضوی و جنوبی، استان‌های ساحلی خزر، برخی نقاط استان‌های قزوین، البرز، تهران، سمنان، قم، اصفهان مرکزی و جنوب کرمان، دوشنبه (۹ مهر) در استان‌های زنجان قزوین، البرز، تهران و مازندران و سه‌شنبه و چهارشنبه (۱۰ و ۱۱ مهر) در شمال غرب کشور بارش پیش‌بینی می‌شود.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی اضافه کرد: امروز و فردا کاهش محسوس دما در استان‌های واقع در نیمه شمالی کشور به‌ویژه در استان‌های ساحلی خزر ، قزوین، البرز، تهران، قم، سمنان مرکزی و زنجان رخ خواهد داد.

او ادامه داد: روزهای شنبه و یکشنبه در شمال شرق، شرق، مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و سه‌شنبه و چهارشنبه در شمال غرب و غرب کشور در برخی ساعات وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی میشود.

به گفته ضیاییان دریای خزر در دو روز آینده مواج خواهد شد.

او درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۸ مهر) نیمه ابری، در بعضی ساعات رگبار و رعد و برق و وزش باد با کمترین و بیشترین دمای ۱۳ و ۲۰ درجه سانتیگراد و پس فردا (۹ مهر) نیمه ابری، در بعضی ساعات رگبار و رعد و برق و وزش باد با حداقل و حداکثر دمای ۱۵ و ۲۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا شهرکرد و اردبیل با کمینه دمای ۴ درجه سانتیگراد و پس فردا اردبیل با کمینه دمای ۲ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه دمای ۴۱ و ۴۰ درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرم‌ترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شوند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۷۷۹۰۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد