//
کدخبر: ۴۷۸۳۷۶ //

ایران با اسرائیل خواهد جنگید؟

نیمه شب گذشته، رژیم صهیونیستی بعد از ۱۸سال با نیروی زمینی ارتش خود وارد خاک لبنان شد. آخرین بار بر سر جنگ۳۳ روزه بود که اسرائیل به خود جرئت داد از طریق زمینی به خاک لبنان نفوذ کند.

ایران با اسرائیل خواهد جنگید؟
به گزارش فرتاک نیوز،

این اقدام رژیم صهیونیستی، شرایط منطقه را پیچیده کرده است. با حسن هانی‌زاده، کارشناس سیاست خارجی، درباره این اقدام رژیم صهیونیستی و احتمال ورود ایران به میدان جنگ گفتگو کردیم. هانی‌زاده گفت: «ایران وارد این جنگ نمی‌شود و هرگز در زمین نتانیاهو بازی نخواهد کرد.»

آقای هانی‌زاده هدف اسرائیل از حمله زمینی به لبنان چیست و چقدر می‌تواند موفق شود؟

حمله زمینی رژیم صهیونیستی و آرایش جنگی ای که این رژیم طی روزهای گذشته و بعد از شهادت سید حسن نصرالله صورت داده نتیجه محاسبات اشتباه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر و ژنرال‌های جنگ‌جو و جنگ‌طلب اسرائیل است. به دلیل اینکه تلقی رژیم صهیونستی اینست که با ترور سید حسن‌نصرالله، حزب‌الله دچار فروپاشی شده و قادر به دفاع از لبنان نیست و باید هر چه زودتر از این فرصت برای تغییر شرایط جنگ استفاده کرد. در حالی که چنین چیزی صحت ندارد و این یک اشتباه محاسباتی است. چون رژیم صهیونیستی در طول یک سال جنگ غزه نتوانست علی‌رغم کشتار شدیدی که از این مردم داشت شرایط میدانی را تغییر بدهد، الان در صدد است که با حمله به جنوب لبنان و کشتار مردم لبنان به نوعی بحران غزه را به خارج از اراضی اسرائیل منتقل کند تا بتواند از بحران غزه خارج شود. اما این اقدام با واکنش حزب‌الله و محور مقاومت مواجه خواهد شد. به اعتبار اینکه برتری میدانی در جنگ زمینی قطعا با حزب‌الله است و حزب‌الله قادر خواهد بود که ارتش رژیم صهیونیستی را زمین‌گیر کند. به نظرمی رسد که شرایط الان پیچیده شده و اگر همچنان این وضعیت ادامه پیدا بکند ممکن است کشورهای دیگر هم درگیر این جنگ منطقه‌ای بشوند.

در خبرها آمده بود که مقامات اسرائیلی گفته‌اند می‌خواهند در لبنان عملیات محدود انجام بدهند و هدفشان گرفتن خاک لبنان نیست. پس شما این موضوع را تایید نمی‌کنید؟

هدف اسرائیل اینست که حزب‌الله را از بین ببرد. ولی همانطور که رژیم صهیونیستی در جنگ غزه برای از بین بردن حماس ناکام ماند اینجا هم ناکام خواهد شد. هدف اسرائیل اینست که در خارج از مرزهای فلسطین بحران‌سازی کند تا پای قدرت‌های بزرگ جهانی را به این معرکه باز کند. به عقیده من جنگ زمینی بین اسرائیل و حزب‌الله طولانی خواهد بود و در نهایت رژیم صهیونیستی آسیب جدی خواهد دید. الان یک نوع صف آرایی ازهر دو طرف هم از حزب‌الله و هم از رژیم صهیونیستی صورت گرفته و آنچه تعیین کننده است جنگ زمینی است.

به نظر شما ایران هم وارد این جنگ می‌شود؟

قطعا ایران در این شرایط وارد جنگ نخواهد شد. ایران در زمین بنیامین نتانیاهو بازی نخواهد کرد. نتانیاهو هدفش اینست که پای ایران را به یک جنگ شتابزده و دور از مرزهای ایران بکشاند ولی این اتفاق نخواهد افتاد. ولی محور مقاومت قادر است بدون کمک ایران به جنگ با اسرائیل ادامه بدهد و یک شکست دیگر را به رژیم صهیونیستی تحمیل کند. در واقع رژیم صهیونیستی همان اشتباهی را که در سال ۲۰۰۶ در جنگ ۳۳ روزه متحمل شد دوباره مرتکب شده است.

برخی معتقدند که تعلل ایران در واکنش به ترور اسماعیل هنیه باعث شد اسرائیل جرئت کند که سید حسن نصرالله را نیز به شهادت برساند. آیا شما با این گفته موافقید؟

خیر. رژیم صهیونیستی ترورشخصیت‌های تاثیرگذار محور مقاومت را بعد از شکست در غزه، در دستور کار قرار داد و برنامه این ترور را داشت.

ایران چرا زودتر وارد میدان انتقام نمی‌شود؟

ایران درزمان و مکان مناسب عمل خواهد کرد اما این عمل شتاب زده نخواهد بود. یعنی ایران دست به عملیات شتابزده نخواهد زد. زیرا ممکن است از سوی قدرت های خارجی یک ائتلافی علیه ایران صورت بگیرد. به این دلیل ایران در زمین نتانیاهو بازی نخواهد کرد.

در شرایط پیش آمده، فکر می کنید نتانیاهو جرئت حمله به ایران را داشته باشد؟

ماجراجویی بنیامین نتانیاهو حساب شده نیست و ممکن است دست به هر اقدامی بزند. ولی در صورت چنین اقدام ماجراجویانه‌ای ایران هم پاسخ کوبنده‌ای به نتانیاهو خواهد داد و همه جهان شاهد خواهند بود که ایران تجاوزگر نیست و ایران آغازگر هیچ جنگی نیست بلکه این رژیم صهیونیستی است که دست به ماجراجویی می‌زند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۷۸۳۷۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد