//
کدخبر: ۴۷۹۲۰۳ //

قیمت نان سنگک ۳ برابر شد

نوزدهم شهریور ماه سال جاری قیمت‌های جدید نان در تهران اعللام شد، اما این نرخ‌ها به طور علنی زیرسکوت سنگین وزارت جهاد کشاورزی رعایت نمی‌شود و خیلی از نانوایی‌ها اقدام به گرانی فروشی ۲ تا ۳ برای قیمت‌ها می‌کنند.

قیمت نان سنگک ۳ برابر شد
به گزارش فرتاک نیوز،

بسیاری از نانوایی ها به ویژه سنگکی‌ها در تهران به بهانه چند گرم کنجد، بیش از ۲۰۰ درصد قیمت نان را افزایش دادند.

این گران فروشی در حالی انجام می شود که قیمت های جدید نان به طور رسمی 40 تا 66 درصد افزایش داشته است. 

پاسخ نانوا در اعتراض به گران فروشی: نمی‌خوای نخر!

بر اساس قیمت های مصوب جدید نان که اخیرا ابلاغ شده، نان سنگک ساده 5 هزار تومان، بربری ساده با آرد نوع یک، 2 هزار و پانصد تومان و بربری ساده با آرد نوع دو 3 هزار و پانصد تومان، نان لواش با آرد نوع یک 700 تومان  و لواش نوع دو 900تومان، نان سنتی تافتون با آرد نوع 1260 تومان و نوع دو 1500 تومان نان ماشینی تافتون با آرد نوع یک 850 تومان و نوع دو، 1200 تومان تعیین شده است.

این در حالی است که بر اساس مشاهدات میدانی خبرنگار تسنیم، یک نانوایی سنگکی در خیابان گل‌ریزان محله ولنجک که در میدان میوه و تره بار شهرداری تهران نیز قرار دارد، قیمت نان سنگک ساده را به جای 5 هزار تومان 10 هزار تومان به فروش می رساند و در پاسخ به اعتراض خریدار می گوید: از اینجا خرید نکنید و اجازه نمی دهد که خریدار  خود از دستگاه های مخصوص فروش نان برای خرید خود استفاده کند.

وضعیت فروش نان های کنجدی اسفناک تر است

 

در عین حال وضعیت فروش نان های کنجدی اسفناک تر است و با وجود اینکه برای فروش نان به این شکل نیز سازو کار تعیین شده است اما نانوایان در تهران این محصولات را به قیمت های بسیار بالاتر و با سودهای نجومی به فروش می رسانند، به طوری که قیمت نان سنگک کنجدی که نهایت باید  6 هزار و 500 تومان تا 9 هزار تومان باشد، به راحتی و بدون هیچ نظارتی 15 تا 30 هزار تومان می فروشند.

یک نانوایی سنگک در خیابان سهروردی شمالی، نبش خیابان میرزای زینالی که نان سنگک یک رو کنجد را 10 هزار تومان و دو رو کنجد را 30 هزار تومان می فروشد، در واکنش به گران‌فروشی با حالتی پرخاشگرانه می‌گوید: از اینجا دیگه نان نخر .

برای جلوگیری از گران فروشی نرخ هر واحد کنجد با وزن 10 گرم، یک‌هزار و 500 تومان تعیین شده است و برای هر نان بربری امکان اضافه کردن یک تا دو واحد کنجد و برای نان سنگک امکان اضافه کردن یک تا سه واحد به‌درخواست مشتری فراهم شده اما به این موارد در نانوایی ها توجهی نمی‌شود .

بر این اساس حداکثر امکان افزایش قیمت ناشی از کنجد برای نان بربری 3 هزار تومان و برای نان سنگک 4 هزار و 500 تومان در نظر گرفته شده است،این در حالی است که بسیاری از نانوایی ها تا 4 برابر این قیمت را از مشتری می گیرند و هیچ برخوردی هم با این تخلفات نمی شود.

بازار فروش نان اینترنتی به کل رها شده

 

درباره فروش نان های یارانه ای به صورت اینترنتی هم که هیچ گونه نظارتی وجود ندارد و به طور کامل به حال خود رها شده و محل گران فروشی و جولان برخی از نانوایان برای انجام تخلف شده است.

بنابراین گزارش علاوه بر وزارت جهاد کشاورزی و  شرکت بازرگانی دولتی، اتاق اصناف و سازمان تعزیرات حکومتی نیز به عنوان نهاد های ناظر مسئولیت هایی برای نظارت بر رعایت قیمت نان در نانوایی ها دارند که شواهد امر نشان می دهد به درستی به وظایف خود عمل نکرده اند.

قیمت نان سنگک ۳ برابر شد

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۷۹۲۰۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد