//
کدخبر: ۴۷۹۲۶۶ //

زیبایی ناحیه تناسلی؛ انواع عمل های زیبایی زنان را بشناسید

عمل های زیبایی زنان و جراحی زیبایی این روز‌ها انواع و مدل‌های مختلفی پیدا کرده است.

زیبایی ناحیه تناسلی؛  انواع عمل های زیبایی زنان را بشناسید
به گزارش فرتاک نیوز،

چند سالی است که عمل‌های زیبایی متعددی روی دستگاه تناسلی خارجی خانم‌ها انجام می شود . دو مورد از شایع ترین این جراحی ها لابیاپلاستی و واژینوپلاستی هستند. این جراحی ها برای تغییر شکل ظاهری دستگاه تناسلی و یا تغییر در کانال واژن و تنگ کردن آن انجام می شوند. در برخی زنان متقاضی این جراحی ها به علل سرشتی شکل ظاهری دستگاه تناسلی ایراداتی دارد و یا بافت کلاژن و قوام کانال واژن خوب نیست و در برخی دیگر تغییراتی به واسطه بارداری، زایمان، افزایش سن، تغییرات وزنی و ورزش نکردن ایجاد می شود. این جراحی ها را چقدر می شناسید؟ این جراحی های زیبایی آیا پایان زیبایی هم دارند؟

عمل زیبایی زنان  چیست؟

امروزه زیبایی ناحیه تناسلی یکی از دغدغه‌های مهم زنان به شمار می‌رود که انجام عمل‌های زیبایی زنان می‌تواند گزینه خوبی برای رفع این دغدغه باشد. در یک نگاه کلی باید گفت عمل‌های زیبایی زنان شامل جراحی‌های زیبایی مربوط به ناحیه تناسلی هستند که به بهبود ظاهر و عملکرد این اندام کمک می‌کنند. هر یک از انواع عمل‌های زیبایی زنان با هدف و تکنیک خاصی قابل هستند که در ادامه این مطلب قصد معرفی و شناخت آن‌ها را داریم.

عمل های زیبایی زنان با چه هدفی انجام می‌شوند؟

به طور کلی باید بدانید عمل‌های زیبایی زنان با اهداف مختلفی انجام می‌شوند که در ادامه برخی از آن‌ها را بررسی می‌کنیم:

  • تغییر ظاهری بیرونی واژن
  • تغییر ظاهر داخلی واژن
  • جوانسازی واژن
  • درمان افتادگی واژن
  • بهبود عملکرد جنسی

چه کسانی کاندید مناسبی برای عمل های زیبایی زنان هستند؟

تمامی بانوان می‌توانند از عمل های زیبایی زنان استفاده کنند اما افراد زیر بهترین کاندید برای انجام این عمل‌ها به شمار می‌روند:

  • بانوانی که ناحیه تناسلی خود بافت اضافی دارند
  • افرادی که در ادرار کردن یا رابطه جنسی مشکل دارند
  • بانوانی که از شکل لابیای خود ناراضی هستند
  • افرادی که واژن آسیب دیده دارند

انواع عمل های زیبایی زنان را بشناسید

معرفی انواع عمل های زیبایی زنان

باید بدانید عمل‌های زیبایی زنان شامل انواع مختلفی هستند که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم:

هایمنوپلاستی

یکی از جراحی‌های زیبایی واژن جراحی هایمنوپلاستی یا جراحی ترمیم پرده بکارت است. این جراحی با هدف ترمیم بافت واژن، آسیب‌های مربوط به آن را برطرف می‌کند. در هایمنوپلاستی معمولا پرده‌ بکارت به شکلی بازسازی می‌شود که بعد از برقراری رابطه جنسی، قابلیت خونریزی داشته‌باشد.

واژینوپلاستی

واژینوپلاستی یک جراحی زیبایی برای بهبود شکل ظاهری واژن است. در این جراحی مشکلات مربوط به لب‌های بیرونی و داخلی واژن از بین می‌رود. لازم به ذکر است که از جراحی واژینوپلاستی می‌توان برای تنگ کردن واژن نیز استفاده کرد.

مونس پلاستی

برای اصلاح  ظاهر قسمت بالای ناحیه تناسلی می‌توان از جراحی مونس پلاستی استفاده کرد. جراحی مونس پلاستی باعث کاهش افتادگی پوست و حذف چربی اضافه در ناحیه برجسته واژن می‌شود.برای انجام این جراحی پوست اضافی و بافت زیرین در منطقه مونس برش خورده و شکل و تناسب بهتری به این ناحیه ایجاد می‌شود.

پرینورافی

پرینه ناحیه‌ای است که اغلب در هنگام زایمان آسیب می بیند. جراحی پرینورافی با هدف ترمیم این ناحیه می‌تواند یک گزینه بسیار مناسب برای شما باشد.

لابیاپلاستی

یکی از مرسوم‌ترین جراحی‌های زیبایی زنان جراحی لابیاپلاستی است. این جراحی امروزه طرفداران خاص خود را دارد و با بهبود ظاهر واژن می‌تواند بسیار مفید و کارآمد باشد. ایجاد تقارن بین لب‌های بیرونی، لب‌های داخلی و پوست اطراف واژن هدف اصلی جراحی لابیاپلاستی است که می‌تواند به زیبایی بیشتر ناحیه تناسلی کمک ویژه‌ای کند.

مراقبت های لازم بعد از عمل های زیبایی زنان

بعد از انجام هر یک از جراحی‌های زیبایی زنان، انجام مراقبت‌های زیر یک تکلیف مهم است:

  • بعد از عمل شستشو و خشک کردن محل لازم است.
  • لباس زیر روزانه باید تعویض شود.
  • برای بهبود سریع زخم و جلوگیری از عفونت، به بیماران توصیه می شود که از رابطه زناشویی تا زمان بهبودی کامل اجتناب کنند و داروهای تجویز شده را مصرف کنند.
  • استفاده از بسته های یخ در کاهش درد، تورم و التهاب کمک کننده است.

چه کسانی نباید عمل های زیبایی زنان را انجام دهند؟

باید بدانید عمل‌های زیبایی زنان برای برخی از افراد گزینه مناسبی نیستند به همین دلیل بهتر است افراد زیر از انجام این عمل‌ها خودداری کنند:

  • زنان باردار
  • افرادی که دچار زگیل و یا تبخال تناسلی و عفونت هستند هم باید از انجام این عملها پرهیز کنند و قبل از هر چیز عفونت را درمان کنند.
  • عمل های زیبایی برای دختران زیر ۲۰ سال ممنوع است، مرحله بلوغ جنسی تا ۲۰ سالگی ادامه دارد.
  • به زنان یائسه توصیه می شود که این عملها را انجام ندهند، چون قدرت بدن در بازسازی و جوش خوردن زخم ها کمتر است و از طرفی همانطور که گفته شد؛ خشکی ناشی از نبود هورمونها وجود دارد و بعد از عمل فرد ممکن است نتواند رابطه زناشویی برقرار کند.

هزینه انواع عمل های زیبایی زنان

همانطور که می‌دانید هزینه عمل‌های زیبایی زنان تحت تاثیر عوامل مختلفی است. نوع عمل، دستمزد متخصص و کلینیک انتخاب شده از جمله عوامل تاثیرگذار بر هزینه عمل‌های زیبایی زنان هستند. با این وجود با یک بررسی کلی می‌توان گفت هزینه هر یک از این جراحی‌ها به شرح زیر است:

نوع جراحی زیبایی قیمت
هایمنوپلاستی ۳تا۵ میلیون تومان
واژینوپلاستی ۱۵تا۲۵میلیون تومان
مونس پلاستی ۵تا۱۰ میلیون تومان
پرینورافی ۱۰تا۱۵ میلیون تومان
لابیاپلاستی ۷تا۱۰ میلیون تومان

سوالات متداول

برای آشنایی بیشتر با انواع جراحی‌های زیبایی زنان بهتر است به برخی از سوالات متداول در این زمینه توجه داشته باشید:

انجام عمل های زیبایی زنان همزمان با زایمان ممکن است؟

در پاسخ به این سوال باید بدانید به گفته بسیاری از متخصصان بهترین زمان برای انجام جراحی‌های زیبایی پس از بهبود بعد از زایمان است.

سن مناسب برای انجام عمل های زیبایی زنان چه زمانی است؟

عمل‌های زیبایی زنان دارای محدوده سنی خاصی نیستند اما بهترین سن برای انجام این عمل‌ها بعد از 2خ سالگی است.

عمل های زیبایی زنان چه تاثیری بر بارداری و زایمان دارند؟

اگر بعد از انجام عمل واژینوپلاستی، تنگی و فیبروز بافتی زیاد باشد زایمان طبیعی نباید انجام شود. از طرفی چون در دوران بارداری، تغییرات عروقی و بافتی در دستگاه تناسلی رخ می دهد امکان شل شدگی مجدد وجود دارد، حتی اگر فرد سزارین شود.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۷۹۲۶۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد