//
کدخبر: ۴۷۹۹۷۴ //

فوری | قیمت دام زنده اعلام شد (۲۳ مهر)

قیمت دام زنده امروز ۲۳ مهر ۱۴۰۳ در برخی از استان‌ها با تغییراتی همراه بود.

فوری | قیمت دام زنده اعلام شد (۲۳ مهر)
به گزارش فرتاک نیوز،

قیمت دام زنده در حالی مدتی است که نوسان اندک قیمت‌ها را تجربه می‌کند. آخرین گزارش مرکز آمار ایران از کاهش ۲۰ درصدی مقدار عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور حکایت دارد.

بر اساس نتایج طرح آمارگیری کشتار دام کشتارگاه‌های رسمی کشور در مرداد ماه سال ۱۴۰۳، گوشت گاو و گوساله با ۱۸ هزار و ۵۱۳ تن، ۵۶.۲ درصد از وزن کل گوشت قرمز عرضه شده را به خود اختصاص داده است.

بر اساس نتایج این طرح، گوشت گوسفند و بره با ۱۱ هزار و ۵۷ تن، بز و بزغاله با ۲ هزار و ۶۳۹ تن، سایر انواع دام با ۷۴۰ تن، به‌ترتیب ۳۳.۶ درصد، هشت درصد و ۲.۲ درصد از وزن کل گوشت قرمز عرضه‌ شده را به خود اختصاص داده‌اند.

مقایسه عملکرد کشتارگاه‌های رسمی کشور در مرداد ۱۴۰۳ با ماه مشابه سال ۱۴۰۲، نشان‌دهنده کاهش ۲۰ درصدی مقدار عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور است.

طبق نتایج این آمارگیری، مقدار تولید گوشت در مرداد ۱۴۰۳ نسبت به ماه مشابه سال ۱۴۰۲ برای گوسفند و بره ۲۵ درصد، برای بز و بزغاله ۱۴ درصد، برای گاو و گوساله ۱۷ درصد، برای گاومیش و بچه‌گاومیش ۲۸ درصد، و برای شتر و بچه‌شتر ۳۰ درصد کاهش داشته است.

همچنین نتایج حاصل از این طرح آمارگیری نشان می‌دهد که مقدار عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور در مرداد ۱۴۰۳ نسبت به ماه قبل (تیرماه) در حدود سه درصد افزایش داشته است.

بررسی روند بازار فروش دام زنده حاکی از تغییر قیمت‌ها در برخی از مناطق کشور است. گزارش‌ها نشان می‌دهد که در استان تهران هر کیلو گوسفند زنده حداقل ۳۰۰ هزار تومان و حداکثر ۳۱۰ هزار تومان قیمت دارد. هر کیلو گوساله زنده نیز بین ۱۸۰ تا ۱۹۰ هزار تومان به فروش می‌رود.

در استان اصفهان نیز هر کیلو گوسفند زنده بین ۲۶۰ تا ۳۰۰ هزار تومان قیمت دارد. هر کیلو گوساله زنده نیز بین ۱۸۰ تا ۱۹۰ هزار تومان به فروش می‌رود.

در استان خراسان‌رضوی، قیمت هر کیلو گوسفند زنده گران شد و بین ۲۶۰ تا ۲۷۰ هزار تومان قیمت خورد. در مقابل، قیمت قیمت هر کیلو گوساله زنده کاهش یافت و قیمت آن بین ۱۷۹ تا ۱۸۱ هزار تومان اعلام شد.

در این میان، در استان قم هر کیلو گوسفند زنده حداقل ۲۹۰ هزار تومان و حداکثر ۲۹۵ هزار تومان قیمت دارد. گوساله زنده هم حداقل ۱۸۴ و حداکثر ۱۸۶ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۷۹۹۷۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد