//
کدخبر: ۴۸۰۰۸۸ //

پرداخت تسهیلات ۱۵۰ میلیون تومانی در جهاد‌دانشگاهی کرمانشاه با گذراندن دوره آموزشی دو ماهه

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه گفت: مهارت‌آموزان پس از گذراندن دوره آموزشی دو ماهه و دریافت گواهی مهارت از جهاد دانشگاهی، می‌توانند متقاضی دریافت تسهیلات ۱۵۰ میلیون تومانی شوند.

پرداخت تسهیلات ۱۵۰ میلیون تومانی در جهاد‌دانشگاهی کرمانشاه با گذراندن دوره آموزشی دو ماهه
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست خبری معاونت آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه با اصحاب رسانه امروز(۲۴ مهر) برگزار شد.

" مهدی عبدالمالکی " با اشاره به اینکه، در شرایط فعلی، استان کرمانشاه با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کند اظهار داشت: بیکاری مهمترین موضوع مورد بحث در استان است که اگر برای رفع آن تلاش کنیم بسیاری از مشکلات مرتفع خواهد شد.

 وی آموزش را بستر اصلی توسعه و پیشرفت در جامعه دانست و افزود: اگر آموزش به صورت اصولی در استان انجام گیرد می‌توانیم نیروی انسانی توانمندی داشته باشیم و این نیروی انسانی توانمند محور توسعه در استان خواهد بود.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی استان در ادامه یکی از زیر مجموعه‌های آموزش را، مهارت آموزی دانست و گفت: مهارت‌آموزی ارتباط مستقیمی با موضوع بیکاری دارد و عدم مهارت کافی افراد در استان، باعث شده تعداد زیادی بیکار باشند.

عبدالمالکی، مهارت‌آموزی را کلید گمشده قفل بیکاری در استان دانست و گفت: اگر مهارت آموزی چارچوب‌مندی در استان اجرا شود حجم بیکاران نیز کنترل و کاهش خواهد  یافت.

وی اضافه کرد: در آسیب‌شناسی انجام شده استان در بُعد مهارت سه فاکتور عمده شامل؛ برگزاری بی‌کیفیت آموز‌ش‌های مهارتی، منطبق نبودن این آموزش‌ها با اولویت بازار‌کار و مدرک‌گرا شدن آموزش‌های مهارتی مطرح است که اگر درست ارائه شود در افزایش کارایی و توانمندی افراد و ایجاد اشتغال در استان به نتیجه خواهیم رسید.

 عبدالمالکی در ادامه، جهاد دانشگاهی را یک‌ نهاد علمی فرهنگی و کارآفرین عنوان کرد و بیان داشت: در زیست‌بوم سازمان جهاد‌دانشگاهی به حوزه‌های مختلفی از جمله اشتغال و کارآفرینی توجه شده، اما اصلی‌ترین رکن معاونت آموزشی این سازمان کارآفرینی است.

 وی چهار فرآیند ایجاد اشتغال در معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی را مشاوره، آموزش، توانمندی و اتصال به بازار کار عنوان کرد و گفت: این چهار فرآیند در جهاد‌دانشگاهی در ایجاد مشاغل خرد و خانگی استان تاثیر‌گذار خواهد بود.

عبدالمالکی ظرفیت جهاد‌دانشگاهی برای انجام این رسالت در استان را حمایت از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی صاحب ایده در (مراکز رشد، مراکز ایده و پارک علم و فناوری) و استفاده از ایده آنها در قالب فرآیندهای حمایتی ۲- حمایت از فارغ التحصیلان فاقد ایده و افراد جویای کار با برگزاری دوره‌های مهارتی مرتبط با رشته‌های تخصصی آنها و۳-  آموزش مهارت در بخش‌های صنعتی، کشاورزی، صنایع دستی و ... عنوان کرد.

معاون آموزشی جهاد‌دانشگاهی در ادامه از ایجاد شرایط ویژه در جهاد‌دانشگاهی طی سال‌جاری خبر داد و گفت: برای اولین بار جهاد‌دانشگاهی جز دستگاه‌های شامل قانون تسهیلات جز ۳ و ۴ بند "ب" تبصره ۲ بودجه کل کشور شده است که در این بند، ۳۸۷ میلیارد‌‌ ریال اعتبار جذب شده که قرار است به عنوان تسهیلات ارزان قیمت به افراد صاحب مهارت که شرایط استفاده از آن در کسب و‌کارهای خانگی و خرد را دارند پرداخت شود.

 وی افزود: افراد پس گذراندن دوره آموزشی دو ماهه در رشته‌های صنایع چوبی، صنایع چرمی، صنایع بافتنی، خیاطی و تعمیرات موبایل با اخذ گواهی از جهاد‌دانشگاهی می‌توانند متقاضی دریافت این تسهیلات به مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال شوند.

 عبدالمالکی شرط اخذ این تسهیلات را نداشتن شغل رسمی و مشمول نبودن خدمت سربازی برای آقایان عنوان کرد و بیان داشت: این دوره‌های آموزشی به صورت کاملا فشرده برگزار می‌شود و شرایط سنی و تحصیلی نیز ندارد.

 معاون آموزشی جهاد دانشگاهی در گوشه دیگری از سخنانش به عملکرد این سازمان طی شش ماه گذشته اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در معاونت آموزشی جهاد‌دانشگاهی کرمانشاه ۸۰ دوره آموزشی تخصصی، پیشرفته و مهارتی در سه مرکز برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: در سال گذشته ۸۰۰ نفر در دوره‌های آموزشی جهاد‌دانشگاهی در سطح کشور شرکت کرده‌اند که از این تعداد ۲۹ هزار نفر از استان کرمانشاه بوده‌اند.

 این مسئول همچنین، تعداد افراد شرکت‌کننده در دوره‌های آموزشی زبان طی شش ماهه سال‌جاری در کرمانشاه را ۳۶ هزار و ۵۳۴ نفر عنوان کرد و افزود: در حال حاضر نیز ۶۵۰۰ نفر فراگیر در دوره‌های آموزشی زبان انگلیسی، آلمانی، فرانسه، ترکی استانبولی، عربی و کره‌ای در حال آموزش  هستن، همچنین  ۲۱۵ مدرس در مجموعه معاونت آموزشی در دوره‌های کوتاه مدت فعالیت می‌کنند که ۷۵ درصد از آنان دارای مدارک کارشناسی ارشد و دکتری هستند.

 وی در ادامه به آموزش ساختارهای امنیت شبکه در جهاد دانشگاهی اشاره کرد و گفت: پیشرفته‌ترین کارگاه غرب و شمال‌غرب کشور را در جهاد دانشگاهی کرمانشاه داریم و در مدرسه برنامه‌نویسی ما نیز طی دوسال گذشته ۶۰۰ برنامه‌نویس آموزش دیده و وارد بازار کار شده‌اند.

 خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۸۰۰۸۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد