//
کدخبر: ۱۳۳۳ //

اوضاع اسفناک ورزشگاه ماراکانا ۶ ماه پس از المپیک ۲۰۱۶ ریو

ورزشگاه ماراکانای برزیل محل برگزاری مراسم‌های افتتاحیه و اختتامیه المپیک ۲۰۱۶ ریو با اوضاع ناخوشایندی روبرو شده است.

ماراکانا

صندلی‌های جدا شده از محل نصب‌شان، از بین رفتن چمن  و انباشت زباله بخشی از شمایل ناخوشایند ورزشگاه قدیمی و خاطره‌ساز ماراکانای برزیل است که 6 ماه پس از پایان المپیک 2016 به این وضعیت دچار شد.

ورزشگاه زیبای ماراکانا جهت برگزاری رقابت‌های جام‌جهانی 2014 و المپیک 2016 مدرن‌سازی شد اما 6 ماه پس از پایان رقابت‌های المپیک به وضعیت اسفناکی درآمده است. این ورزشگاه در سال 1950 میلادی توسط 11 هزار کارگر ساخته شد و رکورد جای دادن 200 هزار تماشاگر را در خود ثبت کرد. ورزشگاه مارکانا بارها مورد بازسازی اصولی قرار گرفت و آخرین بار نیز جهت برگزاری مسابقات جام‌جهانی 2014 و مراسم‌های افتتاحیه و اختتامیه المپیک 2016 مدرن‌سازی شد.

وضعیت امروز ورزشگاه ماراکانا اصلا رضایت‌بخش نیست و انتشار تصاویری از صندلی‌های کنده شده، چمن نامناسب، ریزش آب از دیواره‌ها، ریخته شدن لایه‌های گچی، لانه‌های پرندگان و حجم انبوهی از زباله‌ها واکنش‌های تندی را به همراه داشته است.

 در این میان ماریو آندرادا، عضو اجرایی کمیته بین‌المللی المپیک با مشاهده تصاویر ورزشگاه ماراکانا گفت: متعجب هستم. ما ورزشگاه را در شرایط مطلوبی در اختیار گرفتیم و با وضعیت بهتری نیز تحویل دادیم.

بازسازی ورزشگاه ماراکانا جهت جام‌جهانی 2014 و المپیک 2016 ریو هزینه 500 میلیون دلاری داشته است.

 

منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۳۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد