//
کدخبر: ۴۰۶۱۵۹ //
آشپزی | نوشیدنی | قهوه ترک

چطوری با شیرجوش قهوه ترک درست کنیم؟| طرز تهیه قهوه ترک اصیل

تهیه این قهوه مدل‌های مختلفی داره اما روشی که من می‌خوام بگم روشیِ که از یه ارمنی یادگرفتم و می‌تونم بگم نسبت به سایر مدل‌هایی که تهیه می‌شه با وجود ظرافت‌های کوچکی که داره بسیار خوب و دل‌چسب از آب در می‌آد.

چطوری با شیرجوش قهوه ترک درست کنیم؟| طرز تهیه قهوه ترک اصیل
به گزارش فرتاک نیوز،

 با وجود انواع قهوه مثل قهوه فرانسه، اسپرسو و … هنوزم که هنوزه برای بسیاری از قهوه دوستان هیچی جایِ « قهوه ترک » رو نمی‌گیره، مخصوصا که همراه با یک شیرینی کم شیرین باشه. شاید به این دلیل که قهوه ترک به مذاقِ اکثر ایرانی‌ها سازگارِ. البته به قهوه‌ی ترک قهوه‌ی ارمنستان هم گفته می‌شه و تو ایران هم خیلی رایجِ، در بسیاری از کشورهای اطراف مثل ترکیه و ارمنستان هم به عنوان یک نوشیدنی سنتی همچنان متداولِ.

 
قهوه ترک همونطور که از اسمش پیداست توسط ترکها برپا شده، آنها قهوه رو اونطور که بابِ میل ترک‌ها بوده می‌پختند و آسیاب می‌کردند و همین قهوه امروزه به قهوه ترک شهرت داره؛ آنها پودر قهوه رو به همراه آب در یک قهوه جوش از جنس روی حل می‌کردند و می‌جوشاندند. خوبی این نوع قهوه اینِ که تهیه اون راحتِ و احتیاج به دستگاه خاصی نداره فقط قهوه ” آب- شکر- قهوه‌جوش و یک اجاقِ گاز.
قهوه ترک را معمولا در یک فنجان کوچک سرو می‌کنند و برای تهیه آن نباید عجله کنید، شعله‌ی اجاق بایستی ملایم باشد. توصیه می‌کنم که برای تهیه قهوه‌ی ترک از آبِ سرد استفاده کنید.

مواد لازم برای تهیه قهوه ترک

آبِ سرد و تازه ۱ فنجان
پودر قهوه ترک: ۱ قاشق مرباخوری پر
شکر )بسته به ذائقه می‌تواند بیشتر یا کمتر باشد) ۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه قهوه ترک روی اجاق گاز :

آب سرد و قهوه را در داخل قهوه‌جوش بریزید و روی حرارت کمِ اجاقِ گاز قرار دهید، صبر کنید تا بعد از چند دقیقه فوم قهوه ایجاد شود.
اگر قهوه‌جوش را به موقع از روی شعله گاز بردارید روی قهوه‌ی آماده شده با فومی غلیظ پوشانیده شده که به اصطلاح به آن «خامه‌ی قهوه» می‌گویند. خامه‌ی قهوه را با یک قاشق برداشته و داخل فنجانی که می‌خواهید قهوه را در آن سرو کنید بریزید بعد از این کار باقی قهوه را داخل فنجان کوچکی بریزید و آنرا سرو کنید.
در نظر داشته باشید قسمتی از آب به علت حرارت تبخیر می‌شود، پس ابتدا مقدار بیشتری آب در قهوه‌جوش بریزید.

فوت و فن تهیه  قهوه ترک خوشمزه 

• فوم روی قهوه بسیار مهم است، برای اینکه قهوه فوم خوبی داشته باشد پیشنهاد می‌شود که از قهوه‌جوش استفاده کنید، قهوه جوش‌ها دهانه‌ی باریکتری نسبت به شیر جوش‌ها دارند و به این ترتیب نتیجه‌ی بهتری خواهید داشت.
• اگر دوست دارید قهوه ترک بهتری آماده کنید از قهوه‌جوش‌های حرفه‌ای که از جنس مس هستند استفاده کنید.
• بعضی از افراد برای ملایم کردن طعم قهوه به جای آب از شیر استفاده می‌کنند، نمی‌خواهیم بگوییم این روش به کل اشتباه است اما قهوه خورهای حرفه‌ای که طعم قهوه را دوست دارند از این روش استفاده نمی‌کنند.
• حتما سعی کنید از محلی که قهوه خوب و آماده در اختیار دارد قهوه ترک مرغوب تهیه کنید.
• پس از آماده شدن قهوه ابتدا فوم آنرا به صورت جداگانه در فنجانهای قهوه بریزید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۶۱۵۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان