//
کدخبر: ۴۱۶۰۷۴ //
آشپزی | کوزو تندیر ترکیه

غذای محبوب کشور ترکیه | دستور پخت کوزو تندیر ترکیه !

کوزو تندیر (Kuzu tandır) یکی از محبوب‌ترین غذاهای ترکی است که از گوشت بره تهیه می‎شود. آموزش و طرز تهیه این غذای خوشمزه ترکیه ای را برایتان با بهترین دستور پخت قرار داده ایم.

غذای محبوب کشور ترکیه | دستور پخت کوزو تندیر ترکیه !
به گزارش فرتاک نیوز،

برای تهیه این غذا ابتدا گوشت بره را مزه‌دار می‌کنند و با حرارت ملایم می‌پزند. سپس گوشت پخته شده را با چنگال ریش ریش کرده و در کنار برنج  و سبزیجاتی چون فلفل، گوجه‌فرنگی و سیب‌زمینی سرو می‌کنند. کوزو تندیر گوشتی نرم و لطیف دارد و به راحتی از استخوان جدا می‌شود. در این مقاله با ما همراه باشید تا با طرز تهیه کوزو تندیر آشنا شوید

مواد اولیه برای تهیه کوزو تندیر

ران بره یک عدد

روغن زیتون یک چهارم فنجان

نمک یک قاشق چای‌خوری

فلفل سیاه نصف قاشق چای‌خوری

آب لیموی تازه یک و نیم قاشق غذاخوری

برگ بو 4 تا 5 عدد

رزماری تازه 2 تا 3 شاخه

آب داغ نصف فنجان

آموزش مراحل تهیه کوزو تندیر

مرحله اول: مزه‌دار کردن گوشت

برای تهیه کوزو تندیر نیاز به یک ران بره دارید. ران بره را به خوبی بشویید و تا جایی که می‌توانید چربی‌های اضافی آن را جدا کنید. ران بره را به چند قسمت تقسیم کنید و در یک ظرف کم‌عمق قرار دهید. در یک کاسه کوچک روغن زیتون، آب‌لیمو ترش، فلفل و نمک را با هم ترکیب کنید و بر روی گوشت بره بریزید. با دست مواد را به همه‌جای گوشت برسانید و مقداری ماساژ دهید.

مرحله دوم: پخت گوشت

فر را روی  285 درجه فارنهایت تنظیم کنید و اجازه دهید گرم شود. گوشت بره مزه‌دار شده را در سینی فر بگذارید و برگ بو و شاخه‌های رزماری را بر روی آن قرار دهید. سینی را درون فر بگذارید و اجازه دهید به آرامی بپزد. پس از نیم ساعت تکه‌های گوشت را برگردانید و طرف دیگر آن نیز بپزد. هر نیم‌ساعت یک بار این کار را تکرار کنید.

مرحله سوم: برشته کردن گوشت

پس از گذشت یک ساعت و نیم، نصف فنجان آب داغ را روی گوشت بریزید و روی سینی را با فویل آلومینیومی بپوشانید. دمای فر را بر روی 365 درجه فارنهایت تنظیم کنید و اجازه دهید گوشت بره حداقل یک ساعت دیگر در فر بماند تا برشته شود. دقت داشته باشید پخت گوشت زمانی کامل می‌شود که بافت گوشت کاملا نرم شده و به راحتی از استخوان جدا شود.

مرحله سوم: برشته کردن گوشت برای کوزو تندیر

کوزو تندیر شما آماده است. سینی را از فر خارج کنید و پس از 5 دقیقه فویل را از روی آن بردارید. برگ مو و رزماری را از سینی خارج کنید و دور بریزید. با یک چنگال گوشت را از استخوان جدا کنید و در ظرف موردنظر بکشید. می‌توانید این غذای خوشمزه را در کنار برنج سرو کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۶۰۷۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد