//
کدخبر: ۴۲۱۸۹۴ //
آشپزی | بابا غنوش

طرز تهیه بابا غنوش | یک بارم که شده امتحانش کن!

با آموزشی دیگر از مجموعه آموزش دستور پخت های عربی در محضر شما بزرگواران و همراهان همیشگی هستیم.

طرز تهیه  بابا غنوش | یک بارم که شده امتحانش کن!
به گزارش فرتاک نیوز،

امروز با یکدیگر آموزش بابا غنوش را مرور خواهیم کرد و امیدواریم که نظر شما را جلب کرده و آن را در کنار عزیزانتان طبخ و مصرف نمایید.

مواد اولیه برای تهیه بابا غنوش

بادمجان متوسط : 6 عدد

لیمو ترش : 1 عدد بزرگ

روغن زیتون : 3/1 فنجان

سیر له شده : 6 حبه

ارده : ¼ فنجان

جعفری تازه و خورد شده : به مقدار لازم

نمک و فلفل سیاه : به مقدار لازم

زیره آسیاب شده : ¼ قاشق چای خوری

پاپریکا : به مقدار لازم

رب انار: 100 گرم

آموزش مراحل تهیه بابا غنوش

مرحله اول

بادمجان ها را خوب شسته و پس از خشک کردن، انها را کباب کنید. برای کباب کردن بادمجان هم می توانید از فر استفاده کنید و هم این کار را روی اجاق انجام دهید. در صورتی که می خواهید بادمجان ها را داخل فر کباب کنید، از یک ربع قبل فر را با دمای 220 درجه سانتی گراد روشن کنید.

مرحله دوم

بادمجان ها را با استفاده از چنگال، سوراخ کنید تا کاملا مغز پخت شوند. درون سینی فر یک کاغذ روغنی بیندازید و بادمجان ها را روی آن بچینید.

سینی را در طبقه وسط قرار دهید و اجازه دهید تا بادمجان ها به مدت 45 دقیقه تا یک ساعت داخل فر کباب شوند. هر 15 دقیقه یکبار بادمجان ها را درون فر بچرخانید تا تمام بخش های بادمجان کبابی شده و بپزد.

مرحله سوم

زمانی که بادمجان ها کاملا کبابی شدند سینی را از فر خارج کنید و بگذارید تا کمی سرد شود. پوست بادمجان ها را جدا کنید و داخل یک آبکش بریزید تا آب اضافی بادمجان ها گرفته شود. اگر بادمجان ها خوب کبابی شده باشد، پوستشان به راحتی کنده می شود. اگر در هنگام کندن پوست بادمجان ها گوشت بادمجان به آن چسبیده بود یعنی بادمجان خوب نپخته است.

مرحله چهارم

پس از اینکه آب بادمجان ها کاملا گرفته شد، آن ها را درون غذا ساز بریزید. روغن زیتون، آبلیمو یا رب انار را برای ترش مزه شدن و سایر مواد اعم از نمک و فلفل، سیر له شده، ارده، زیره و پاپریکا را به مواد اضافه کنید.

مرحله پنجم

مواد را خوب با هم میکس کنید تا حالت خامه پیدا کنند. طعم غذا را بچشید و در صورت نیاز نمک و آبلیمو اضافه کنید. بابا غنوش شما آماده شده است. ان را درون ظرفی بریزید و روی آن را یک سلفون بکشید و تا زمان سرو داخل یخچال بگذارید.  15 دقیقه قبل از سرو، غذا را از یخچال خارج کنید و روی آن را با جعفری تزیین کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۱۸۹۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد