//
کدخبر: ۴۲۷۹۹۷ //
آشپزی| خورش قیمه

بهترین دستور پخت خورش قیمه| بی نظیره!

همراهان همیشگی امروز با طرز تهیه خورش قیمه در خدمت شما هستیم.لطفا تا انتها با ما باشید.

بهترین دستور پخت  خورش قیمه| بی نظیره!
به گزارش فرتاک نیوز،

در اینجا دستور تهیه خورش قیمه را بصورت کامل و مرحله به مرحله برای شما دوستان آماده کرده ایم.

مواد لازم

لپه ۲/۳ پ

لیموعمانی ۵ عدد

مغز ران گوسفند یا گوساله ۵۰۰ گ

پیاز (نگینی خردشده) ۲ عدد

زردچوبه ۱ ق.چ

استاک گوشت ۷ پ

زعفران (ساییده و حل شده در آب) ۱ ق.س

رب گوجه فرنگی ۱/۴ پ

چوب دارچین ۲ تکه

نمک و دانه فلفل سیاه (کوبیده شده) ب.م.ل

زنجبیل (پودرشده) ۱/۲ ق.چ

سیب‌زمینی ۲ عدد

پودر گل محمدی ۱ ق.چ

روغن مایع ب.م.ل

در صورت تمایل، می‌توانید به‌جای استاک گوساله، از همان مقدار آب به‌همراه ۲ عدد قرص عصاره گوشت استفاده کنید.

روش تهیه

لپه را از ۲۴ ساعت قبل در مقداری آب خیس کنید (در طول خیساندن، ۲ تا ۳ بار آبِ آن را عوض کنید) سپس هنگام پخت، در آبکش بریزید.

روی لیموعمانی‌ها را با چنگال سوراخ کنید و آن­ها را در قابلمه‌ای حاوی ۲ پیمانه آب بریزید و به‌مدت ۱۵ دقیقه روی حرارت قرار دهید تا بجوشد سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید لیموعمانی‌ها به‌­مدت ۲ ساعت، در همان آب بمانند سپس هنگام مصرف، آن­ها را از آب خارج کنید.

گوشت را به اصطلاح سفید کنید (در قابلمه­‌ای حاوی آبِ جوش، گوشت را بیاندازید تا به‌مدت ۵ دقیقه سفید شود) سپس آن را آبکش کنید. گوشت را روی تخته آشپزخانه  قرار دهید و با چاقوی مخصوص سرآشپز، به‌­صورت قیمه­‌ای  برش دهید.

در قابلمه ای حاوی روغن داغ، گوشت را به آن بیافزایید و تفت دهید (قورمه کردن) تا زمانی که آب آن کشیده شود سپس پیاز را اضافه و تفت دهید تا تغییر رنگ دهد. لپه و زردچوبه را نیز به قابلمه اضافه کنید و کمی تفت دهید سپس استاک را به آن بیافزایید و حرارت را زیاد کنید تا جوش بیاید. زمانی‌که جوش آمد، زعفران را به قابلمه اضافه کنید. حرارت را ملایم کنید و درِ قابلمه را بگذارید تا خورش به‌مدت ۳ ساعت بپزد.

رب گوجه­‌فرنگی را در تابه‌­ای حاوی روغنِ داغ تفت دهید تا خوش‌رنگ شود سپس آن را در ۳۰ دقیقه آخر پختِ خورش، به‌همراه لیموعمانی، چوب دارچین، مقداری نمک و فلفل سیاه به خورش بیافزایید. در ۱۰ دقیقه آخر پخت خورش، زنجبیل را به آن بیافزایید.

سیب‌زمینی را روی تخته آشپزخانه  قرار دهید و با چاقوی مخصوص سرآشپز، به‌­صورت خلالی نازک  برش دهید سپس آن را به‌­همراه کمی نمک، در تابه­‌ای حاوی روغنِ داغ سرخ کنید. سیب‌زمینی‌های سرخ‌شده را روی حوله کاغذی قرار دهید تا روغنِ اضافی آن­ها گرفته شود. چوب دارچین را از خورش خارج کنید و آن را از روی حرارت بردارید، گل محمدی را اضافه کرده و خورش را در ظرف مورد نظر بریزید و به‌­همراه سیب‌زمینی  سرخ‌شده و چلو سرو کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۷۹۹۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد