//
کدخبر: ۴۲۸۶۵۱ //
آشپزی| رولت توت فرنگی

طرز تهیه رولت توت فرنگی | خوشمزه س!

همراهان همیشگی امروز با طرز تهیه رولت توت فرنگی در خدمت شما هستیم.لطفا تا انتها با ما باشید.

طرز تهیه  رولت توت فرنگی  | خوشمزه س!
به گزارش فرتاک نیوز،

در اینجا دستور تهیه رولت توت فرنگی را بصورت کامل و مرحله به مرحله برای شما دوستان آماده کرده ایم.

مواد لازم

زرده تخم‌مرغ ۴ عدد

روغن کنجد غلیظ ۳۰ گ

آب ۳۰ گ

پودر وانیل ۱/۴ ق.چ

آرد برنج ۵۰ گ

سفیده تخم‌مرغ ۴ عدد

شکر ۸۰ گ

خامه فرم‌گرفته ۲۰۰ م.ل

پودر توت‌فرنگی ۸ گ

شکر ۱۸ گ

توت‌فرنگی (پاک‌شده) ۶ عدد

آماده سازی

فر را از ۱۵ دقیقه قبل، روی حرارت ۱۶۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا گرم شود.

روش تهیه

زرده‌‌های تخم‌مرغ را در ظرفی بریزید سپس روغن کنجد، آب، پودر وانیل و آرد برنج را به آن بیافزایید و با همزن دستی (بالونی) کاملا مخلوط کنید.

سفیده‌های تخم‌مرغ را در ظرفی بریزید و با همزن برقی هم بزنید تا فرم بگیرد سپس شکر را در ۳ مرحله به آن بیافزایید و بین هر بار افزودن مخلوط کنید تا مرنگ براقی حاصل شود.

یک‌سوم از مخلوط مرنگ را به مخلوط زرده تخم‌مرغ بیافزایید و با لیسک کاملا مخلوط کنید سپس بقیه مرنگ را بیافزایید و خوب مخلوط کنید تا مایه کیک آماده شود.

کف سینی فر (به ابعاد تقریبی ۴۰×۲۵ سانتی‌متری) را با کاغذ روغنی بپوشانید سپس مایه کیک را به طور یکنواخت در سینی فر پخش کرده و سطح آن را صاف کنید

سینی را به‌مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در طبقه وسط فر گرم‌شده، قرار دهید تا کیک بپزد. پس از این مدت، فورا سینی را از فر خارج کرده، روی آن را با کاغذ روغنی بپوشانید و در دمای محیط قرار دهید تا خنک شود.

برای آماده کردن خامه توت‌فرنگی، خامه، پودر توت‌فرنگی و شکر را در ظرفی بریزید و با لیسک مخلوط کنید سپس ظرف را داخل ظرفی حاوی آب یخ قرار دهید و با همزن دستی (همزن بالونی) هم بزنید تا به مرحله قله سفت برسد.

کاغذ روغنی را از روی کیک جدا کنید و روی نیمی از کیک را از قسمت عرض با فاصله تقریبا یک تا ۲ سانتی‌متری از هم با چاقو خط بیاندازید.

خامه توت‌فرنگی را روی کیک بمالید و سطح آن را با لیسک صاف کنید سپس توت‌فرنگی‌ها را روی قسمت ابتدایی کیک به صورت یک ردیف و در قسمت عرض بچینید. مجددا روی آنها را با خامه توت‌فرنگی بپوشانید.

 به کمک کاغذ روغنی زیر کیک، کیک را رول کنید سپس با همان کاغذ روغنی آن را محکم کنید و به مدت ۲ تا ۳ ساعت در یخچال قرار دهید تا کیک خودش را بگیرد.

پس از این مدت، روی رولت را به دلخواه تزیین کرده، برش دهید و سرو کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۸۶۵۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد