//
کدخبر: ۴۳۰۰۴۱ //
آشپزی| دلمه برگ مو

طرز تهیه این دلمه خیلی ساده س! | همه عاشقشن!

همراهان همیشگی امروز با طرز تهیه دلمه برگ مو در خدمت شما هستیم.لطفا تا انتها با ما باشید.

طرز تهیه این دلمه خیلی ساده س! | همه عاشقشن!
به گزارش فرتاک نیوز،

در اینجا دستور تهیه دلمه برگ مو  را بصورت کامل و مرحله به مرحله برای شما دوستان آماده کرده ایم.

مواد لازم

لپه     ۱/۴ پ

استاک گوشت     ۳ پ

نمک و دانه فلفل سیاه (کوبیده‌شده)     ب.م.ل

برنج     ۱/۲ پ

پیاز (نگینی خردشده)     ۱ عدد

گوشت چرخ‌کرده (مخلوط گوسفند و گوساله)     ۴۰۰ گ

ادویه کاری (پودرشده)     ۱ ق.چ

زردچوبه (پودرشده)     ۱/۲ ق.چ

زعفران (ساییده و حل‌شده در آب)     ۲ ق.س

سرکه     ۴ ق.س

شکر     ۲ ق.س

کره     ۸۰ گ

سبزی (پاک و خردشده)     ۲۰۰ گ

برگ مو (تازه، جوان و بلانچ شده)     ۵۰۰ گ

هویج (خلالی نازک خردشده)     ب.ت.ل

روغن مایع (مخصوص سرخ‌کردن)     ب.م.ل

در صورت تمایل، می‌توانید به‌جای استاک گوشت، از ۱/۲ عدد قرص عصاره گوشت، به‌همراه همان میزان آب استفاده کنید.

سبزی دلمه شامل: تره، جعفری، شبت و پیازچه جمعا (۱۶۰ گرم) و مرزه (۴۰ گرم)

روش تهیه

لپه را از ۲۴ ساعت قبل، در مقداری آب خیس کرده (در طول خیساندن، ۲ تا ۳ بار آبِ آن را عوض کنید) سپس هنگام پخت، در آبکش بریزید. لپه را در قابلمه‌ای حاوی یک پیمانه از استاک بریزید و به‌مدت ۳ ساعت روی حرارت ملایم قرار دهید تا بپزد. در اواسط پختِ لپه، کمی نمک به آن بیافزایید سپس آن را آبکش کنید.

برنج را از ۳ ساعت قبل، در مقداری آب و نمک خیس کرده سپس هنگام پخت، آبِ روی ‌آن را خالی کنید و به‌مدت ۷ تا۱۰ دقیقه در قابلمه‌ای حاوی مقداری آب جوش روی حرارت زیاد بریزید سپس آبکش کنید.

در تابه‌ای حاوی روغنِ داغ، پیاز را تفت دهید تا طلایی‌رنگ شود سپس گوشت چرخ‌کرده را به آن اضافه کنید و تفت دهید تا آبِ آن کاملا کشیده شود. در حین تفت‌دادن، گوشت را با قاشق چوبی، دائما هم بزنید، سپس ادویه کاری، زردچوبه، نیمی از زعفران، کمی نمک و فلفل سیاه را به گوشت بیافزایید و تابه را از روی حرارت بردارید.

سرکه، شکر و مقداری آب را در تابه‌ای بریزید تا شکر کاملا حل شود سپس نیمی از آن را همراه ۲ قاشق سوپ‌خوری کره، سبزی، لپه و برنج را به تابه بیافزایید و به‌آرامی مخلوط کنید.

یک عدد برگ مو را روی سطحی صاف قرار دهید، طوری‌که قسمت براق آن زیر باشد سپس به اندازه ۱ تا ۲ قاشق سوپ‌خوری از مایه دلمه در گوشه‌ای از آن بریزید و به‌شکل رول (لوله‌ای) محکم بپیچید تا هوای آن خالی شود. تمام برگ‌ها را به همین ترتیب آماده کنید.

بقیه کره را به‌همراه بقیه استاک، مقداری نمک و فلفل روی حرارت ملایم قرار دهید. زمانی‌که داغ شد، آن را از روی حرارات بردارید.

کفِ قابلمه‌ای مناسب، مقداری روغن بریزید و با چند عدد برگ مو، کفِ آن را بپوشانید و دلمه را طوری روی آن قرار دهید که نوک آزادِ برگ، یعنی آخرین تای آن، زیر قرار گیرد. دقت کنید که دلمه‌ها کاملا‌ کنار هم چیده شوند تا هنگام پخت باز نشوند. یک ردیف را بچینید و ردیف دوم را خلاف جهت ردیف اول بچینید و قابلمه را روی حرارت قرار دهید.

مخلوط کره را روی دلمه‌ها بریزید، یک بشقاب روی دلمه‌ها قرار دهید و وزنه‌ای سنگین نیز روی آن بگذارید تا هنگام پخت باز نشوند. پس از آن، درِ قابلمه را بگذارید و حرارت را زیاد کنید تا بخار آن بلند شود سپس حرارت را ملایم کنید و بگذارید دلمه‌ها به‌مدت یک ساعت بپزند. پس از این مدت، بقیه زعفران را از کناره‌های ظرف به قابلمه اضافه کنید و پخت را ۳۰ دقیقه دیگر ادامه دهید. بقیه مخلوط سرکه و شکر را در اواخر پختِ دلمه، به آن بیافزایید.

برش‌های نازک و باریکی از هویج را به نمک آغشته کنید تا نرم شوند سپس آن‌ها را بشویید و زمانی‌که دلمه‌ها آماده شد، دور آن‌ها گره بزنید. پس از آن، در ظرف مورد نظر بچینید و سرو کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۰۰۴۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد