//
کدخبر: ۴۴۴۳۸۲ //
آشپزی| خوراک گوشت و قارچ

طرز تهیه خوراک گوشت و قارچ | خیلی خوشمزه س امتحانش کنین!

خوراک گوشت و قارچ یک غذای گوشتی بسیار لذیذ است که از فیله گوشت گوساله درست می شود.تا انتهای آموزش با ما باشید.

طرز تهیه خوراک گوشت و قارچ | خیلی خوشمزه س امتحانش کنین!
به گزارش فرتاک نیوز،

 گوشت مرغ را می توان با توجه به سلیقه ی خانواده جایگزین گوشت گوساله نمود. این غذا با انواع سبزیجات و قارچ های مختلف آماده می گردد. به این دلیل که در این غذا قارچ درسته است، شکل این غذا فوق العاده زیبا و خاص می باشد. خوراک گوشت و قارچ مملو از پروتئین و آنتی اکسیدان می باشد. پختن گوشت با آب خودش و بعد قلیه و سرخ کردنش طعم محشری به غذا میدهد.

مواد لازم برای ۴ نفر

فیله گوساله ۳۰۰ گرم

قارچ ۲۵۰ گرم

فلفل قرمز ۱ عدد

فلفل سبز ۳ عدد

پیاز ۱ عدد متوسط

گوجه فرنگی ۲ عدد متوسط

سیر ۲ حبه

رب گوجه فرنگی نصف قاشق غذا خوری

روغن زیتون ۳ قاشق غذا خوری

کره ۱ قاشق غذا خوری

فلفل ساییده شده ۱ قاشق چای خوری

آویشن و فلفل سیاه و نمک به مقدار لازم

دستور پخت خوراک گوشت و قارچ

مرحله اول

در ابتدا گوشت را به اندازه ای که می خواهیم برش می دهیم. ماهیتابه ای برداشته و روی آتش می گذاریم. گوشت را در تابه می گذاریم و درب تابه بسته تا با حرارت متوسط گوشت پخته شود و آب آن تبخیر گردد.

مرحله دوم

اگر آب گوشت تبخیر شود اما گوشت هنوز نیم پز و سفت باشد، کمی آب می افزاییم و روی حرارت قرار می دهیم تا بپزد. وقتی گوشت کاملا پخت و آب آن تبخیر شد، روغن زیتون و کره را به گوشت می افزاییم و به مدت۱ دقیقه آن را تفت می دهیم.

مرحله سوم

پیاز را تمیز کرده و پوست آن را جدا می کنیم و به ورقه های کوچک برش می دهیم. هنگامی که گوشت سرخ شد پیاز را می افزاییم و تفت می دهیم. سیر رنده شده را می افزاییم و مرتب هم می زنیم تا طلایی شود.

مرحله چهارم

پیشنهاد می شود از قارچ های کوچک استفاده نمایید. قارچ ها را می شوییم و به گوشت اضافه کرده و یکی دو دقیقه تفت می دهیم. سپس فلفل ها را درشت خرد کرده و به مواد اضافه می نماییم.

مرحله پنجم

پس از تفت دادن، رب گوجه فرنگی را می افزاییم و خوب تفت داده تا رنگ رب گوجه فرنگی تغییر کند و طعم خامی خود را از دست دهد. گوجه فرنگی ها را خرد کرده و به مواد افزوده و سپس نمک و ادویه را هم به غذا می افزاییم.

مرحله ششم

در مرحله ی آخر، مواد را با هم مخلوط کرده تا همه مواد خوش طعم شوند، در ظرف را می بندیم تا گوجه ها کاملا بپزند. زمانی که سبزی و گوجه پخت و غذا نرم شد آن را از روی حرارت برداشته و با نان دلخواه خود میل می کنیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۴۳۸۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد