//
کدخبر: ۴۶۰۴۰۹ //
آشپزی | شاهی پنیر

طرز تهیه غذای خوشمزه| شاهی پنیر رو حتما درست کن!!

در اینجا دستور تهیه شاهی پنیر را بصورت کامل و مرحله به مرحله برای شما دوستان آماده کرده ایم.

طرز تهیه غذای خوشمزه| شاهی پنیر رو حتما درست کن!!
به گزارش فرتاک نیوز،

شاهی پنیر، یکی از پرطرفدارترین و مجلل‌ترین غذاهای هندی است که با ترکیبی از پنیر فتا خرد شده، گوجه‌فرنگی، ادویه‌جات معطر و خامه تهیه می‌شود. این غذا، با طعمی غنی و بافتی لطیف، تجربه‌ای بی‌نظیر از آشپزی هندی را برای علاقه‌مندان به غذاهای گیاهی به ارمغان می‌آورد.برای تهیه شاهی پنیر به سبک خانگی، ابتدا پیاز و سیر خرد شده را در روغن تفت دهید تا طلایی شوند. سپس ادویه‌جات شامل پودر فلفل قرمز، زردچوبه، پودر زیره سبز و تخم گشنیز پودر شده را اضافه کرده و تفت دهید. پوره گوجه فرنگی را به مخلوط افزوده و پس از تبخیر شدن آب آن، آب، شکر و پنیر خرد شده را اضافه کنید. در نهایت، خامه را اضافه کرده و پس از چند دقیقه آماده سرو کنید.

مواد لازم مقدار

پنیر فتا سفید مکعبی خرد شده حدود ۲۰۰ گرم

پیاز خرد شده ۱ عدد

آب ۱/۴ پیمانه

خامه ۱/۴ پیمانه

گوجه فرنگی رنده شده ۴ عدد

پودر زیره سبز ۱ قاشق چایخوری

تخم گشنیز پودر شده ۱ قاشق غذاخوری

سیر رنده شده ۴ حبه

روغن مایع ۲ قاشق غذاخوری

پودر فلفل قرمز به مقدار دلخواه

زردچوبه نصف قاشق چایخوری

شکر ۱ قاشق چایخوری

گشنیز سبز تازه به مقدار کم

نمک به اندازه لازم

طرز تهیه شاهی پنیر

مرحله 1: تفت دادن پیاز و سیر

در ابتدا، یک تابه را با مقداری روغن مایع روی حرارت متوسط قرار دهید تا داغ شود. سپس، پیاز خرد شده را به آن اضافه کنید و به آرامی تفت دهید تا رنگ آنها به طلایی متمایل شود. این کار باعث می‌شود طعم پیازها به خوبی در روغن باز شود.

مرحله 2: افزودن سیر و ادویه‌جات

پس از طلایی شدن پیازها، سیر خرد شده را اضافه کرده و برای چند دقیقه دیگر تفت دهید تا عطر سیر آزاد شود. سپس، پودر فلفل قرمز، زردچوبه، پودر زیره سبز، نمک، و تخم گشنیز پودر شده را به مخلوط اضافه کنید و برای چند دقیقه دیگر همه مواد را با هم تفت دهید تا ادویه‌ها نیز عطر و طعم خود را آزاد کنند.

مرحله 3: اضافه کردن گوجه فرنگی

در این مرحله، پوره گوجه فرنگی را به تابه اضافه کنید و اجازه دهید تا آب آن تا حدودی تبخیر شود. مراقب باشید که مواد به خوبی با هم مخلوط شوند اما حرارت زیاد نباشد تا گوجه فرنگی بسوزد.

مرحله 4: افزودن پنیر و آب

پس از آنکه آب گوجه فرنگی کمی تبخیر شد، آب، شکر و پنیر خرد شده را به همراه کمی نمک دیگر به مخلوط اضافه کنید. به آرامی هم بزنید تا پنیر کمی نرم شود اما مراقب باشید تا کاملا له نشود.

مرحله 5: اضافه کردن خامه

پس از گذشت حدود ۱۰ دقیقه و جمع شدن آب غذا، خامه را به مخلوط اضافه کنید و به آرامی هم بزنید تا خامه به خوبی با سایر مواد ترکیب شود. بعد از این مرحله، غذا را از روی حرارت بردارید.

مرحله 6: تنظیم غلظت غذا

توجه داشته باشید که شاهی پنیر نباید خیلی آبدار و یا خیلی سفت باشد. غلظت آن باید به گونه‌ای باشد که هم بر روی برنج و هم به تنهایی خوشمزه و لذیذ باشد.

مرحله 7: سرو و تزئین

هنگام سرو کردن، مقداری گشنیز تازه خرد شده را روی غذا بپاشید تا علاوه بر زیبایی، عطر و طعم دلچسبی به آن بدهد. حالا شاهی پنیر شما آماده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۶۰۴۰۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد