//
کدخبر: ۴۶۱۷۰۶ //
نکات خانه داری

نکات خانه داری | این چند ترفند رو حتما انجام بده !!

اگر برای زندگی خود اهمیت قائل هستید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

نکات خانه داری |  این چند ترفند رو حتما انجام بده !!
به گزارش فرتاک نیوز،

نکات خانه داری به شما کمک می‌کند به عنوان یک بانو، منزل را به بهترین شکل ممکن مدیریت کنید. به این منظور ما تصمیم گرفتیم به بررسی چند ترفند ضروری برای نگه‌داری منزل بپردازیم. 

 

************ شستشوی سینک استیل

برای شتستشوی سینک استیل از پودر ماشین لباس شویی به همراه جوش شیرین می‌توانید استفاده کنید. روش دیگر این است که سرکه را به سینک اسپری کرده و با گذشت ۱۰ دقیقه جوش شیرین اضافه می‌کنید. برای پاک کردن سینک نیز از اسفنج و یا مسواک استفاده کنید. به این شکل سینک شما به خوبی تمیز شده و دیرتر لکه‌گیری می‌کند.

 

********** شستشوی سینک گرانیتی

سرکه سفید را به سطح سینک اسپری کرده و بعد از ۱۵ دقیقه با آب گرم سینک را شستشو دهید. اگر لکه‌ها سخت بوده و به راحتی تمیز نمی‌شوند از جوش شیرین هم استفاده کنید. برای پاک کردن چربی‌ها نیز از مایع ظرف‌شویی و اسفنج استفاده نمایید. به هیچ عنوان از اسکاچ یا سیم ظرف‌شویی استفاده نکنید که به سینک خط و خش می‌اندازد. در انتها نیز با حوله میکروفایبر سینک را خشک نمایید.

 

**************برق انداختن سینک گرانیتی

برای برق انداختن این سینک روغن زیتون را با دستمالی نرم در تمام سطح سینک پخش کنید و سپس با با دستمال نرم دیگری روغن‌ روی سینک را بگیرید. دقت کنید که مایعات شوینده‌ای مثل وایتکس باعث جرم گرفتن سینک شده و عمر آن را کاهش می‌دهد.

 

************** تمیز کردن نوار لاستیکی درب یخچال

با کمک یک مسواک (یا ابر) با آب گرم و صابون یا پودر صابون نوار را تمیز می‌کنیم. بعد از تمیز کردن یک دستمال را به روغن یا وازلین آغشته کرده و دور نوار بکشید. با این کار نوار خشک نشده و صدمه نمی‌بیند. دقت کنید نوار لاستیکی از ورود گرما به یخچال جلوگیری می‌کند. بنابراین تمیز کردن آن به صورت اصولی ضروری می‌باشد.

 

******** تمیز کردن دستگیره در قابلمه‌ها از نکات خانه داری بهتر

دستگیره‌های در قابلمه بعد از یک مدتی کثیف شده و جرم می‌گیرند. در واقع تبدیل به جایی برای تجمع باکتری‌ها شده و به راحتی به غذاهای ما راه پیدا می‌کند. چاره این است که هر چند وقت یک بار پیچ در قابلمه‌ها را باز کرده و با مسواک و مایع ظرف‌شویی به دقت تمیز می‌کنیم. با اتما کار دست‌گیره‌ها را مجدد به قابلمه پیچ می‌کنیم. شما با رعایت این مورد از سری نکات خانه داری به حفظ سلامت خود و خانواده کمک می‌کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۶۱۷۰۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان