//
کدخبر: ۴۶۱۷۰۸ //
نکات خانه داری

کدبانوها بخونن | این نکات بهتون خیلی کمک میکنه!!

اگر برای زندگی خود اهمیت قائل هستید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

کدبانوها بخونن | این نکات بهتون خیلی کمک میکنه!!
به گزارش فرتاک نیوز،

نکات خانه داری به شما کمک می‌کند به عنوان یک بانو، منزل را به بهترین شکل ممکن مدیریت کنید. به این منظور ما تصمیم گرفتیم به بررسی چند ترفند ضروری برای نگه‌داری منزل بپردازیم. 

 

********** تمیز کردن آینه‌ها با محلول خانگی

یک فنجان الکل را به همراه یک فنجان آب و دو قاشق سرکه را به آینه اسپری می‌کنیم. سپس با کمک روزنامه آینه‌های منزل را برق می‌اندازیم. راستی اگر برای نظافت منزل نیاز به کمک دارید می‌توانید با شرکت آریاپاک در تماس باشید.

 

********** تازه نگه داشتن سبزی خوردن از نکات مهم خانه داری

سبزی‌ها را خیلی زود قبل از اینکه زرد شوند پاک کنید و سپس شستشو دهید. برای شستشو نهایت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه خیس بخورند، سبزی‌ها اگر بیشتر خیس بخورند رنگ عوض می‌کنند. برای ضد عفونی کردن موقع خیس خوردن هم از سرکه و نمک استفاده نمایید. بعد سبزی‌ها را شسته و به مدت یک  ساعت در آبکش بمانند تا آب سبزی‌ها برود. سپس سبزی‌ها را در پارچه نخی پهن کنید و هر نیم ساعت زیر و رو کنید تا آب آن‌ها کامل گرفته شود.

گذاشتن سبزی خیس در یخچال باعث پلاسیدگی سبزی‌ها می‌شود. این یکی از نکات مهم خانه داری بوده که به ماندگاری بیشتر سبزی‌ها کمک می‌کند.

 

************** تمیز کردن ماشین ظرف‌شویی

ابتدا تمام طبقات را خارج کرده و سپس صافی ماشین ظرف‌شویی را بیرون می‌آوریم. با آب گرم و سرکه به کمک یک مسواک یا برس نرم به آرامی فیلتر را شسته و کثیفی‌ها را خارج می‌کنیم. برای تمیز کردن پوشش اطراف صافی نیز از اسکاچ یا اسپری سرکه استفاده می‌کنیم. هنگام شستشوی درب ماشین ظرفشویی از فشار زیاد بر روی آن خودداری کنید.

برای تمیز کردن بدنه داخلی نیز سرکه را به داخل ماشین اسپری کرده و سپس جوش شیرین می‌زنیم. با اسکاچ نرم هم بدنه و نوارهای اطراف آن را خشک می‌کنیم. بعد از برگرداندن قطعات، یک پیمانه سرکه سفید همراه کمی جوش شیرین را در طبقه پایین ماشین گذاشته و روی کم‌ترین زمان شستشو تنظیم می‌کنیم.

 

************** جرم‌گیری قوری و کتری 

کتری را از آب پر کرده و داخل آن بکینگ پودر ریخته و روی شعله گاز می‌گذاریم. منتظر بمانید تا محلول به جوش آمده و جرم‌ها را از بدنه کتری بگیرد. می‌توانید به جای بکینگ پودر از جوش شیرین استفاده کنید.

برای قوری نیز مقداری خمیر دندان داخل قوری ریخته و با اسکاچ خیس قوری را تمیز می‌کنیم. به این ترتیب قوری جرم‌گیری شده و مثل روز اول تمیز می‌شود.

 

****************نکات کپک نزدن میوه‌ها داخل یخچال برای خانه داری بهتر

به هیچ عنوان غذای داغ داخل یخچال نگذارید که این نه تنها برای یخچال مشکل ایجاد کرده بلکه غذای شما را هم از خاصیت می‌اندازد. در صورت شستن میوه‌ها قبل از گذاشتن در یخچال، آن‌ها را کامل خشک کرده و داخل پلاستیک بگذارید. محفظه جا میوه ای را باز بگذارید تا با رفت و آمد سرما میوه‌ها دیرتر خراب شود. خشک کردن میوه‌ها از نکات خانه داری مهمی بوده که به نگهداری بیشتر آنها کمک می‌کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۶۱۷۰۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان