//
کدخبر: ۴۶۱۷۰۹ //
نکات خانه داری

رعایت این نکات ازتون یه خانوم خونه کامل میسازه | حتما بخونید!!

اگر برای زندگی خود اهمیت قائل هستید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

رعایت این نکات ازتون یه خانوم خونه کامل میسازه | حتما بخونید!!
به گزارش فرتاک نیوز،

نکات خانه داری به شما کمک می‌کند به عنوان یک بانو، منزل را به بهترین شکل ممکن مدیریت کنید. به این منظور ما تصمیم گرفتیم به بررسی چند ترفند ضروری برای نگه‌داری منزل بپردازیم. 

 

****************** شستشوی کتانی با ماشین لباس‌شویی

برای شستشوی کتانی با ماشین لباس‌شویی رعایت چند نکته ضروری می‌باشد. برای تمیز تر شدن حتما بندهای کتانی را باز کنید که داخل لوله‌های ماشین لباس‌شویی نیز نرود. اگر گل و لای به کتانی نشسته قبل از انداختن در ماشین با مسواک تمیز کنید. به هیچ عنوان برای شستن کفش‌های سنگین از ماشین استفاده نکنید. برای اینکه کفش ملایم‌تر شسته شود و خراب نشود آن را در یک پارچه پیچیده و بعد داخل ماشین قرار دهید.

در آخر اینکه کتانی را با ماشین خشک نکنید بلکه در معرض هوای آزاد قرار دهید.

 

************شستشوی ماشین لباس‌شویی

ابتدا جا پودری را بیرون بیاورید و به آن سرکه اسپری کنید تا کامل خیس شود. بعد از چند ساعت خیس خوردن آن را با اسکاچ تمیز کنید. محفظه پودر را هم با برس و دستمال جرم گیری کنید. در مرحله بعد فیلتر ماشین را بیرون آورده و فیلتر و محفظه آن را با مسواک و دستمال تمیز کنید. بین درز لاستیک دیگ ماشین را هم با سرکه اسپری زده و با دستمال تمیز کنید.

در نهایت برای شستشوی بهتر جا پودری را با دو قاشق غذا خوری جوش شیرین پر کرده و داخل دیگ را هم یک پیمانه سرکه بریزید. حالا ماشین را خالی با حرارت ۶۰ درجه روشن نمایید.

 

**************نکات استفاده زیاد از شوینده ماشین لباس‌شویی

 این کار فقط مواد شوینده زیادی جذب لباس کرده که هم بافت آن را خراب و هم زودتر لباس را کثیف می‌کند. علاوه بر این استفاده بیش از حد از شوینده‌ها به ماشین لباس‌شویی آسیب می‌زند. برای خانه‌ داری بهتر، استفاده بیش از حد مواد شوینده در ماشین لباس‌شویی را کنترل نمایید.

 

************علت ماندن جای خط اتو روی لباس برای خانه داری بهتر

موقع اتو کردن هر لباسی یک پارچه نخی و سفید رنگ روی آن قرار دهید. میز اتو بهتر است نرم باشد چرا که میز اتو سفت هنگام اتو کشیدن روی لباس‌ها خط می‌اندازد. این مورد از نکاتی بوده که برای بسیاری از بانوان خانه دار جای سوال بوده است.

 

****************وسایل بهداشتی را داخل سرویس بهداشتی نگذارید

بخارهایی که از ادرار مدفوع متصاعد می‌شود جذب وسایل شما شده و منجر به بیماری می‌شود. بهتر است مسواک در آشپزخانه باشد و حوله‌ها را هم به اتاق خواب منتقل کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۶۱۷۰۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان