//
کدخبر: ۴۶۱۷۱۰ //
نکات خانه داری

نکات خانه داری | کدبانوها اینجوری عمل میکنن!!!

اگر برای زندگی خود اهمیت قائل هستید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

نکات خانه داری  | کدبانوها اینجوری عمل میکنن!!!
به گزارش فرتاک نیوز،

نکات خانه داری به شما کمک می‌کند به عنوان یک بانو، منزل را به بهترین شکل ممکن مدیریت کنید. به این منظور ما تصمیم گرفتیم به بررسی چند ترفند ضروری برای نگه‌داری منزل بپردازیم.

 

*** تمیز کردن اجاق گاز

نیم ساعت بعد از خاموش کردن شعله‌ها یعنی وقتی چدن گاز خنک شد، یک دستمال را آغشته به محلول کرده و گاز را تمیز کنید. این محلول می‌تواند مخلوطی از ۵ قاشق غذاخوری جوش شیرین، ۳ قطره مایع ظرف‌شویی و ۴ قاشق غذاخوری سرکه باشد. بگذارید این محلول به مدت ۱۰ دقیقه روی اجاق گاز بماند تا تمام کثیفی‌ها و روغن‌های روی گاز را از بین ببرد.

 

*** تمیز کردن کف اتو از نکات کامل کننده خانه داری

اگر جنس کف اتو از فولاد ضد زنگ است یک پارچه را آغشته به آب و صابون کنید. اما در صورتی که جنس کف اتو آلومینیوم می‌باشد پارچه را با محلول آب و کربنات دو سود آغشته نمایید. بعد کف اتو را با دستمال تمیز کرده و آن را خشک کنید. تمیز کردن کف اتو از نکات تکمیل کننده خانه داری شما می‌باشد.

 

****از شیشه شوی در فضای کوچک و بسته استفاده نکنید

شیشه‌ شوی موادی دارد که باعث تحریک دستگاه تنفسی، چشم‌ها، گلو و پوست می‌شوند. به خصوص اگر در مکان‌هایی مثل حمام از این شوینده‌ها استفاده نمایید. البته که استفاده در فضاهای دارای تهویه مناسب مشکلی ایجاد نمی‌کند.

 

***افزایش طول عمر جارو برقی

پر بودن کیسه به موتور جارو برقی آسیب زده و عملکرد آن را ضعیف می‌کند. بنابراین چک کردن مرتب به طور مثال دو هفته یک بار کیسه جارو برقی ضروری می‌باشد.

 

**** نکات خانه داری برای نگهداری از ادویه‌ها 

از ظروف شیشه‌ای برای نگهداری ادویه‌ها استفاده شود. به منظور حفظ سلامت ادویه آن را دور از نور خورشید و در جای خشک با دمای اتاق نگهداری کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۶۱۷۱۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان